להיות הגרסה הטובה ביותר של עצמנו: סודות אבחון האישיות – צחי קווטינסקי מארח את ענת טל פרק 288

להיות הגרסה הטובה ביותר של עצמנו: סודות אבחון האישיות – צחי קווטינסקי מארח את ענת טל פרק 288

להאזנה לפודקסט

לצפייה בפודקסט

🎙️ פרק 288 – להיות הגרסה הטובה ביותר של עצמנו: סודות אבחון האישיות
📍צחי קווטינסקי מארח את ענת טל – מאבחנת אישיות מוסמכת ונתרופתית ✳️ מה מחכה לכם בפרק הזה?
שיחה מעוררת השראה עם ענת טל, על שיטת MBTI לזיהוי טיפוסי אישיות, ואיך ההבנה הזו יכולה לשנות לכם את החיים:
🔹 לזהות את החוזקות והאתגרים שלכם
🔹 להבין את בן/בת הזוג ולחסוך קונפליקטים
🔹 לבחור קריירה שמתאימה למי שאתם באמת
🔹 לדעת איך להוביל עובדים ולבנות צוות מנצח
🔹 ולהפוך למסע ומתן לא רק אסטרטגי – אלא גם רגשי ומדויק

💡 כדי להצליח בזוגיות, בעסקים ובחיים – תתחיל מהכרת עצמך.

🎁 לכבוד חג הפסח – חג החירות:
כי אין חירות גדולה יותר מלהיות מי שאתה באמת.

📎 להאזנה לפרק באתר:
👉 https://realeasy.co.il/mbti-anat-tal-self-awareness-podcast

✍️ צחי קווטינסקי
יועץ נדל"ן ומלווה משקיעים
📱 דברו איתי בוואטסאפ

👥 הצטרפו לקהילה:
"ביחד – לומדים נדל"ן, משקיעים נכון ובונים ביטחון כלכלי"
📊 הקבוצה בפייסבוק
📞 הקבוצה בוואטסאפ

🎧 האזנה מועילה!

תמלול אוטומטי – יש להתעלם משגיאות



(0:00) ברוכים הבאים לעוד פרק בפודקאסט נדלן בשידור של צחיק וטינסקי ונדלן בקלות. (0:06) והיום הנתן, אני מאוד חיכיתי להקלטה של הפרק הזה, (0:12) ואני הכרתי אותה אחרי בביז, בעסקים עושים עסקים, (0:16) ולמעשה הכרתי אותך בסדנה שלנו של מהגל הנדלן, (0:21) שבאת לעשות לנו על לבחון האישיות ודיברת, (0:24) ופתאום נפתחו לי העיניים, (0:27) פתאום נפתחו לי העיניים שיש בך, או בנושא הזה, (0:32) בלבחון האישיות, יש נושאים מאוד מאוד חשובים שיכולים גם לעזור לי להבין מי אני, (0:39) ולהתנהל יותר נכון מעצמי, וגם להבין את אלה שמולי, (0:44) בין אם זה כלקוחות, בין אם זה בבית, בין בכלל במגע עם אנשים, (0:50) למרות שאני חושב שאני בסדר, אבל אני חושב שאם יש לנו את הכלים האלה, (0:54) זה יכול לעזור, ואני ממש שמח שמיד, אני באינסטינקט שלחתי לך הודעה, (1:01) שתבואי לעשות איתי פרק, ואת מיד נענית, (1:06) אז כדי שאנשים יבינו לנו, אנחנו מדברים, ויחביכו מהפרק הזה, (1:11) בואו נתחיל קודם, מי זאת ענתה? (1:14) נתחיל בקצרה, ונטוס לתוך הפרק, יש לנו הרבה על מה לדבר. (1:18) אוקיי, אז אני בעצם נתורופתית, ומאבחנת אישיות בשיטת MBTI, (1:22) אני מעבירה המון הרצאות וסדנאות, כאשר כל המטרה שלי, (1:28) בכל מה שאני עושה, ואני גם נמצאת המון ברשתות החברתיות בכל הרשתות, (1:31) זה לעזור לאנשים לחיות חיים יותר טובים, ובקלות, באמצעים מאוד מאוד פשוטים.

 

(1:38) אז תסבירי לי את החיים הטובים, מה זה? (1:41) כי את נטורופתית את יכולה להגיד לי גם, אני מאכילת לאנשים דברים נכונים, (1:46) אני מכוונת אותם להתנהלות בריאותית נכונה, (1:49) כאן את הולכת על משהו שהוא שונה לגמרי, (1:52) שאת יכולה לעזור אנשים להבין איפה הם נמצאים ומול מי הם נמצאים. (1:57) אז תסבירי לי מה זה החיים הטובים ואיך זה עובד. (1:59) אז בעצם כל אחד יכול להיות הגרסה הכי טובה של עצמו, לא של אחרים.

 

(2:06) ולמה אני מתכוונת? (2:07) כשאני נמצאת בטיפוס אישיות שלי, בגרסה הכי טובה של טיפוס האישיות שלי, (2:12) זה מה שעושה לי הכי טוב. (2:14) אבל זה לא תמיד קורה בחברה שלנו, (2:16) כי בחברה שלנו מצפים שאנחנו נהיה משהו מאוד מוסיעים ודוחפים אותנו לזה. (2:20) ואז מה קורה? (2:21) אנשים לא מממשים באמת את הפוטנציאל שלהם, את התשוקות שלהם, (2:24) את הדרך שבה הם רואים את הדברים, דרך שבה הם עושים את הדברים.

 

(2:28) וכשבן אדם יודע מה הוא ומי הוא, (2:30) אז הרבה יותר קל לו להשתמש בכלים שהם זמינים לו, (2:33) וגם הרבה יותר קל לו לזהות אנשים אחרים שחושבים אחרת ממנו, (2:37) שמתנהלים אחרת ממנו, (2:38) וזה יכול מאוד לשפר גם את היחסים שלנו עם אנשים אחרים. (2:41) וגם אני כבעלת עסק צריכה לדעת את הדברים האלה. (2:44) מה חשוב ללקוחות שלי, איך הם מאבדים את המידע כשאני מדברת אליהם, (2:49) זה חשוב בהרבה נושאים.

 

(2:50) אני רוצה לקחת את זה דווקא להתחיל ממקום שהוא הכי קרוב לנו, בזוגיות. (2:56) אני חושב שהרבה מאוד זוגות מגיעים להתנגשויות, (3:03) בגלל שהם לא מבינים את האופי או את המאפיינים של בן או בת הזוג, (3:11) והם נוגעים בנקודות ששם הם נופלים. (3:15) תסבירי לי בעצם את מה שאני אמרתי.

 

(3:18) זה נספר חסוד. (3:20) בעצם אחרי שלמדתי אבחון אישיות גיליתי שאני ובעלי, (3:24) טיפוסי אישיות הפוכים לחלוטין. (3:27) מה זה אומר? מצד אחד זה אומר שיכולים להיות הרבה חיכוכים, (3:31) כי אנחנו לא תמיד נבין אחד את השני, (3:33) למה אנחנו חושבים כמו שאנחנו חושבים, (3:34) למה אנחנו פועלים כמו שאנחנו פועלים, כי אנחנו פועלים.

 

(3:36) מפוך. מצד שני, זה יכול להיות, וואו, כל אחד יש לו את הדברים שלו. הדברים שלי מאוד מאוד קל, (3:43) הוא מאוד מאוד קשה לו.

 

אבל כשאני מתקשר ממשהו, אני יודעת במי אני יכולה לעזר. (3:48) והילדים שלנו מקבלים את כל סוגי הטיפוסי אישיות בבת אחת, כי אנחנו מביאים את הכל לבית שלנו. (3:56) אז אני יכולה לתת לך דוגמה מהזוגיות, אוקיי? בעלי החליט שהוא הולך לעשות קורס של, (4:02) והוא אמר, אני רוצה ללמוד להיות סקיפר.

 

ואז הוא אמר, אני אקח אותך ביחת, ונשות ביחד. (4:07) והוא בן אדם שככה, מאוד אוהב הרפתקאות, זה טיפוסי אישיות שלו, כמו שלך אגב. (4:11) נכון? גם אתה אוהב חוויות? כן.

 

כן. אוהב חוויות, אוהב הרפתקאות, ואני לא. (4:17) אני בדיוק ההפך, אני אוהבת לסגור אופציות, אני אוהבת להיות בשליטה, שהכל יהיה מתוכנן.

 

(4:21) אז ישר אמרתי לו, אני ממש לא הולכת לשות איתך על יחת. ואז הוא אומר, למה לא? (4:26) בואי תנסי. איך את יודעת שאת לא תהנים את זה אם לא תנסי? כי זה טיפוסי אישיות שלי.

 

(4:32) אני יודעת מראש, אני רואה כבר מראש מה הולך לקרות. זה לי, זה לא טוב. לא זה טוב.

 

(4:37) היום שאנחנו מבינים אחד לשני, אז הרבה יותר קל להתנהל ככה. הוא ישר, הוא לא ניסה לשכנע אותי. (4:42) הוא מבין, זו החוויה שלו, וזו החוויה שלי.

 

ופה אנחנו לא חייבים למצוא את הגשר. (4:47) כל אחד יכול לעשות מה שהוא רוצה. (4:48) למעשה, מה שאת אומרת, ברגע שאת מבינה את המאפיינים של הבן זוג שלך, (4:56) את יודעת לא להתנגש איתו באיזה מקום, או להבין למה, למה יש את הלא הזה, למשל.

 

(5:02) למה לא מעניין אותי לצאת להפלגה, ולא לקחת את זה, או דווקא את לא רוצה, את פוגעת בי. (5:09) אבל אם אתה מבין שזה לא בדיוק מה שהיא רוצה, אולי תיקח אותה למשהו שהיא כן רוצה. (5:15) או שתבוא, תציע את זה מהדרך שלך, איזה עוד דברים בתוך הזוגיות זה יכול לעזור לנו? (5:24) אז אני רוצה להגיד לך משהו על זה.

 

זה באמת דרך אחת להסתכל על זה. (5:26) אם אני מבינה אותו, אז יותר קל לי לתקשר איתו, ולהבין מה הוא רוצה, ולעזור לו עם זה. (5:32) אבל אני מצאתי כאן עוד משהו.

 

פתאום אני מסוגלת להעריך את הדברים שהוא, כמו שהוא, (5:39) את הדברים שהוא טוב בהם. כי אני בדיוק ההפך. (5:41) הדברים שהוא מאוד מאוד טוב, לי מאוד מאוד קשה.

 

(5:45) וגם הוא יכול לראות במה אני יותר טובה, ולהבין אותי, ולהבין איך אני חושבת. (5:51) אז יש כאן המון המון סיטואציות שזה מאוד עזר לנו. (5:54) זה בעצם מה שהיא עובדת בזה, שתהיה השלמה של היתרונות, (5:58) ולהפוך את זה למשהו שבונה אתכם, ולא יוצר לכם את החיכוכים.

 

(6:05) כשאמרתי לך שלמשל, שרחלי, אשתי ואני מאוד שונים, ותכף תכירי אותה, וכבר למדת. (6:10) אבל למדנו, הנה היא נכנסת, אבל למדנו במשך החיים, (6:15) למדנו לדעת, להכיר את היתרונות, זה של זה, וזו של זה, (6:21) ולשלב כוחות, וללכת עם זה, ללכת עם זה למרחקים, (6:27) שמבינים את הדברים האלה בעצם, זה מה שאנחנו, זה מה שבונה אותנו. (6:32) זה גם הקצרת הדרך.

 

(6:34) אני חושב אבל עוד משהו שבעצם אמרת, בעצם ברגע שאני מכיר את עצמי, (6:38) ואני מכיר מי אני, ומה היתרונות שלי, ומה החסרונות שלי, (6:42) אני גם יודע איך אני אמנה מלעשות דברים בתוך הזה, או לאן לקחת את היחסים. (6:49) ויש לי גם, כן, ויש לי גם הרבה מה ללמוד ממישהו שהוא לא כמוני. (6:54) אנחנו יכולים מאוד להתעצבן כשאנחנו פוגשים מישהו שהוא לא כמוני, (6:57) או אנחנו יכולים להגיד, רגע, הוא לא כמוני, הוא טוב בדברים אחרים, (7:01) הוא יודע לעשות דברים אחרת.

 

(7:03) לכל טיפוסי אישיות, לא דיברנו על זה, אבל יש 16 טיפוסי אישיות, (7:06) ולכל טיפוס אישיות, יש את הדבר שהוא טוב בו, שהוא מצטיין בו, (7:10) שהוא, כשהוא עושה את זה, הוא במיטבו, זה הכלים שהכי הזמינים לו. (7:14) ואם אני פוגשת מישהו שהוא לא כמוני, אז פתאום אני יכולה להעריך את זה. (7:18) אה, הוא לא כמוני, זה אומר שהוא, יש לי הרבה מה ללמוד ממנו, (7:21) כי הוא עושה את הדברים אחרת ממני.

 

(7:23) עכשיו, כולנו יכולים להיות הכול, אוקיי? אבל לכל אחד יש נטייה מסוימת. (7:28) אנחנו דיברנו גם בסדנה שהיית, על ארבע קטגוריות, (7:32) שלפיהן אנחנו מבחינים אנשים. (7:33) תשתפי אותנו.

 

(7:34) אוקיי, אז יש את הקטגוריה הראשונה, (7:36) שהיא נותנת לנו המון המון מידע על אנשים. (7:39) יש טיפוסים שהם נקראים אקסטרוורטס, (7:41) ויש טיפוסים שנקראים אינטרוורטס. (7:44) האקסטרוורטס, הם ניתנים באנרגיה כשהם יוצאים בסביבה של אנשים.

 

(7:49) הם משקיעים את האנרגיה שלהם בעולם החיצוני, הם אומרים את מה שהם חושבים, (7:53) הם יודעים לבטא את עצמם מאוד טוב, (7:55) הם גם מבטאים את עצמם הרבה, לעומת האינטרוורטס, (7:58) שהם יותר רגע, הם חושבים על הדברים, הם מאבדים את הדברים בפנים, (8:02) ורק אם יש משהו ששווה להגיד, אז הם אומרים אותו. (8:05) והם כשהם רוצים להתאן באנרגיה, אז הם צריכים להיות לבד. (8:09) עכשיו, זה לא שהאקסטרוורטס… (8:10) סליחה, שהם צריכים לקחת אותך, סליחה שאני עוצר אותך לחתונה מ… (8:15) זה ששם את רואה את הקונפליקטים בין האנשים, (8:18) בייחוד שהם נפגשים בקבוצה, (8:22) שפתאום אחד משתה ומדבר, (8:24) והוא בן אדם שרוצה לדבר עם האנשים, (8:27) והשני לא מבין איך הוא משתף, איך הוא הכול, (8:30) נכון, צריכים גם לדעת את הגבולות, (8:32) זה השלב השני של להבין מה אסרו לך להגיד על בין הזוג, וזה בהבחון, (8:37) אבל אז אם אתה מבין שזה האופי של הבן אדם, (8:40) אתה חי עם זה בשלום.

 

(8:42) כן, ואתה גם נהנה מזה. (8:43) כי האינטרוורטס הם מאוד מאוד טובים בלהקשיב, (8:46) והאקסטרוורטס הם מאוד מאוד טובים בלשתף. (8:49) וזה לא שהאקסטרוורטס הם תמיד רוצים להיות עם אנשים, (8:52) והם אף פעם לא רוצים להיות לבד, אבל הם רוצים לרוב להיות עם אנשים, (8:55) וגם האינטרוורטס, זה לא שכל הזמן הם רוצים להיות לבד, (8:58) ואף פעם לא להיות עם אנשים.

 

(9:00) אבל האינטרוורטס, הם כן יעדיפו קבוצות יותר קטנות, אולי אחד על אחד, (9:03) מבחינת המינונים, הם יעדיפו רוב הזמן להיות לבד, (9:06) ומעט זמן להיות עם אנשים, זה גם משפיע על הבחירה של המקצוע שלנו. (9:10) אוקיי, עכשיו… (9:10) אז אני לפי מה שאת אומרת, (9:12) אני שרוצה כל הזמן להרצות ולהיפגש עם אנשים, (9:16) אז אני האקסטרוורט הזה, נכון? (9:18) אז בואו נדבר על זה, כי שנינו מרצים, ואני אינטרוורט, אוקיי? (9:23) אז לכל אחד גם יש דחף אחר לעשות את הדברים. (9:26) יכול להיות שאתה באמת נהנה מההפגש עם האנשים, מהאהבה של הקהל, (9:30) מהתשומת לב אולי אפילו.

 

(9:32) אני למשל מאוד לא נהנית מתשומת לב. (9:34) אוקיי, קשה לי להצטלם, קשה לי לדבר מול אנשים, (9:37) זה מה שתרגלתי הרבה כדי שאני אצליח לעשות את זה. (9:39) אבל אני נהנית להעביר את המסר, (9:41) כי אני מעבדת הרבה דברים בפני, ואני אומרת, (9:43) רגע, יש לי הרבה דברים ששווה לספר לאנשים, (9:46) אז אני שמה את עצמי על הבמה, למרות שפחות נוח לי שם.

 

(9:49) כי מאוד מספק אותי ללמד אנשים דברים שאני יודעת. (9:53) אז כל אחד גם יש לו תשוקה אחרת ודחף אחר לעשות את הדברים, (9:56) וזה גם נראה אחרת מרצה אקסטרוורט, ונראה אחרת ממרצה אינטרוורט. (10:00) ויש כמוד דברים שמשפיעים על איך שאנחנו נראים (10:02) ואיך שאנחנו מתבטאים.

 

(10:04) אז מה שחשוב להבין, דיברנו על הקטגוריה הראשונה, (10:07) אינטרוברט, זה קודם כל חשוב להבין שלכולנו יש את שני הצדדים. לפעמים זה באמת גם נורא נורא מבלבל, (10:13) כי בגלל שאנחנו גם אינטרוברט וגם אקסטרוברט, אוקיי? זה מבלבל כי יש לנו את הכל, (10:17) אבל לכל אחד יש את הנטייה הטבעית. יש את החלק היותר בולט, יותר חזק.

 

(10:22) זה כמו שיש לנו את היד החזקה ואת היד החלשה. גם היד החלשה יכולה לכתוב, אבל זה יהיה פחות אוטומטי, (10:28) נצטרך יותר לתרגל אותה, וזה מאוד חשוב גם להכיר מה היד החלשה שלנו. (10:32) אם אני אינטרוברט וקשה לי בחברה עם אנשים, אבל זה משהו שמאוד חשוב ללמוד בעולם הזה.

 

(10:38) נכון? חשוב ללמוד איך לתקשר עם אנשים. (10:40) אפשר לשנות קטגוריה? זאת אומרת, אפשר להפוך את זה כיוון או שזה דבר שאתה נולד איתו ואתה נשאר איתו? (10:47) לפי הממציא השיטה הזאת, התשובה היא לא. אנשים לא משתנים, הם רק מתפתחים.

 

(10:54) אבל הנה אני השתנתי. אני סיפרתי לך שאני לפני 20 שנה לא הייתי יכול לשבת, (10:59) לא הייתי יכול להתחיל עם, לפני 20 שנה כבר לא הייתי צריך, אבל כשהייתי רווק לפני הרבה שנים, (11:05) היה לי קשה להתחיל עם בחורה או איזה שהייתי מסמיק, ולעמוד לפני קהל, (11:10) זה היה בשבילי היום ונורא, ופתאום היום אני רק מחפש את זה. (11:15) אם אני לא מרצה במשך שבוע, זה משהו קבוי אצלי.

 

(11:19) זה לא בהכרח אומר שלא היית אקסטרוורט אז. יש הרבה דברים שמשפיעים עלינו. (11:24) זה לא רק טיפוס האישיות, יש לנו גם את הניסיון בחיים, כל מיני חוויות שעברנו, (11:28) האמונות שיש לנו, יש הרבה דברים שמשפיעים עלינו.

 

(11:30) אבל בסופו של דבר, לכל אחד יש נטייה שהיא טבעית, זה הנטייה שלו, (11:34) הוא שולף את הדברים יותר מהיכולת, שגם היה לך מאוד קל ללמוד את זה. (11:38) אם לי לקח עשר שנים ללמוד, לעמוד בנוח מול קהל, אולי לך לקח פחות זמן. (11:42) כשאני למדתי, זה פתאום נהיה וואו.

 

(11:45) כן, אז הנה, זה היה לך בקלות. (11:47) אני לפעמים מגיע למצבים, שאני הייתי בא לארצות, ופתאום הרצאתי בני 200, 300 איש, (11:54) וגם הלכתי לטלוויזיה, ופתאום הייתי מסתכל על עצמי כאילו מבחוץ, (11:58) ואומר, רגע, זה אתה? אתה? (12:01) התחמת ודיברת בלי להתאמן? (12:04) אבל בואי, בואי, אנחנו לא… (12:05) כן. (12:06) צריך לסחף לזה.

 

(12:07) אמרת, זו הקטגוריה הראשונה, מה הקטגוריות האחרות? (12:10) אז הקטגוריה השנייה זה איך בעצם אני מתנהלת בסביבה שלי. (12:15) האם אני בן אדם מאוד מאוד מתוכנן, שמאוד צריך שליטה, (12:18) אלו נקראים הג'אג'רים, הם אוהבים שהכל מתוכנן, (12:21) שיש להם תוכנית פלן A, B וC לכל דבר, (12:24) הם לא אוהבים הפתעות, מאוד מאוד קשה להם לאלתר, (12:26) הם אוהבים שיש להם תוכנית, מרגישים בנוח שיש להם תוכנית, (12:29) לעומת הפריסיברים שהם אנשים מאוד זורמים, (12:32) לומדים תוך כדי תנועה, קל להם לאלתר, (12:34) הם אנשים מאוד פתוחים, מאוד מאוד גמישים. (12:37) עכשיו, זה טוב לכולנו להיות גם וגם, אנחנו גם צריכים לדעת לאלתר, (12:40) ואנחנו גם צריכים לדעת איך להיות מתוכננים, (12:42) אבל הג'אג'ר הוא מרגיש יותר בנוח כשיש תכנון, (12:45) והפריסיבר מרגיש יותר בנוח שהתוכנית היא גמישה, (12:48) זה לא שהפריסיבר לא מתכנן, כי אנו גם מתכננים.

 

(12:50) אז רגע, אז אם אנחנו למשל ניקח את רחלי, (12:53) שהיא מתכננת, אמרתי לה שהיא מכינה את התוכנית להערוכה, (12:57) אבל לעומת זה, יש לה את הצד השני, (13:00) שהיא מסתכלת על המתכון, היא מסתכלת על הדברים, (13:03) והיא מייצרת משאל עצמה, זאת אומרת, יש לה כאן שני צדדים, (13:08) אבל היא מאוד משימתית כזאת, היא מצליחה בכל, (13:11) היא שום דבר לא חסר, אז איפה זה עומד? (13:15) אז בואו נחזור לאחד הדברים הכי חשובים שאני באמת גם מדגישה בארצות. (13:19) לשנינו יש שתי זוגות ידיים, יד חזקה ויד חלשה. (13:23) אנחנו גם יודעים להיות מתוכננים וגם יודעים להיות לאלתר.

 

(13:28) השאלה מה אנחנו שולפים יותר מהר, ומה עבדנו עליו לאורך השנים, (13:32) אתה רואה שככל שבן אדם יותר מבוגר הוא גם יותר מיומן, (13:35) יש לו יותר ניסיון חיים, הוא עשה יותר דברים, (13:37) הוא עמד ביותר ניסיונות. (13:38) אוקיי, עדיף לכולנו שיהיה לנו את שני הצדים, (13:41) אבל לכל אחד יש נטייה שהיא הטבעית אצלו. (13:44) אוקיי, אז יכול להיות שהיא גם למדה לאלתר, גם אני יודעת לאלתר, (13:47) אבל היא פחות אוהבת את זה.

 

(13:48) היא יצירתית, והיא מסתכלת על הדברים, (13:52) היא רואה את זה כהמלצה, היא אוהבת לעשות את הדברים שלה, (13:56) וזה יוצא, אני אומר לך, פי מאה יותר טוב. (14:00) אז זאת כבר קטגוריה אחרת, אז יכול להיות שזאת כבר קטגוריה הבאה. (14:04) אז מה זה הקטגוריה השלישית? (14:06) אז יש את הקטגוריה הבאה שהיא איך אנחנו מאבדים מידע.

 

(14:11) אוקיי, יש אנשים שהחשיבה שלהם היא מאוד מופשטת, (14:14) הם יודעים לחבר בין הדברים, הרבה אסוציאציות בראש, (14:19) חשיבה מחוץ לקופסה, הם חושבים קדימה, (14:21) קל להם לתכנן אסטרטגיות, (14:23) לעומת אנשים, אלו נקראים האינטואיטיב. (14:25) אוקיי, האינטואיציה היא זאת שמובילה אותם, (14:28) לעומת הסנסורים, אוקיי, שהם אנשים שהם סנסוריים, (14:32) הם עובדים עם החושים שלהם. (14:34) כאן ועכשיו, מה קורה עכשיו, הם יודעים לרדת לפרטים, (14:37) מאוד קל להם לפרוט משימות, (14:40) הם מסתכלים על מה הכי פרקטי, הכי מציאותי, (14:43) ועוד פעם, לכולנו יש גם את זה וגם את זה, (14:45) אבל רוב האנשים אגב, הם סנסורים.

 

(14:48) אוקיי, יש רק 30% שהם אינטואיטיב זה נקרא. (14:51) ואני מה? (14:52) ואתה לפי מה שההבחון הקצר שעשינו, (14:55) אתה סנסור מאוד מציאותי, פרקטי, משימתי, (14:58) הם מאוד טובים בלבצעת המשימות. (15:00) אפשר להגיד שאינטואיטיב, הוא יחשוב הרבה על הדברים, (15:03) האם ישקיע הרבה זמן בחשיבה ומעט זמן בעשייה.

 

(15:06) לעומת הסנסורים, שהם ישקיעו מעט זמן בחשיבה (15:09) והרבה זמן בעשייה. (15:10) אוקיי, כל אחד, בגלל זה אם אתה יושב עם שותף שלך בעבודה, (15:15) ואתה רוצה כבר להתקדם, והוא רגע עוד רוצה לחשוב על אסטרטגיה, (15:19) אוקיי, זה בגלל שהוא כזה ואתה כזה. (15:21) זה בעצם אחת המטרות, זה באמת להבין, (15:26) הרי גם שותפויות, זוגיות זה שותפות.

 

(15:28) נכון. (15:29) והרבה שותפויות גם מתפרקות על בסיס של חוסר הבנה, (15:34) שבעצם הבן אדם שיושב מולך הוא בן אדם שונה. (15:37) ואני חושב שזה אחד הדברים שאנחנו נשיג פה.

 

(15:40) גם אם לא נפטור את העניין, אבל לפחות ניתן לאנשים להבין, (15:47) רגע תעצרו, תעצרו, יכול להיות שכדאי לכם ללכת לשמוע (15:52) מי אתם ומה אתם, כדי שתתנהלו יותר טוב. (15:56) אני חושב שאם הצלחנו בזה, נכון שאנחנו גם מדברים, (16:00) ומה, ובקטגוריות וכל, אבל לא כל אחד יוכל להפנים, (16:03) וזה גם אחרת, שאתה עושה את התרגיל הפרקטי, (16:06) ואתה גם עושה את ההבחון. (16:08) אבל אני חושב שזה המסר שאנחנו צריכים להעביר פה.

 

(16:12) אז מה זה הקטגוריה הרביעית? (16:13) אז לפני שנעבור לקטגוריה הרביעית, אני רוצה לתת לך (16:16) עבוד נקודת מבט על מה שאמרת. (16:18) כשאני בוחרת שותף לעסק, או צוות, או בן זוג, (16:20) יכולים להיות חיכוכים עם שני בני הזוג, או שני בעלי עסק, (16:26) הם שונים, אבל יכול להיות גם חיכוכים עם אותו דבר. (16:29) כי אם שניהם מאוד מאוד נוקשים, ומאוד מאוד מתוכנים, (16:32) צריך אחד שיהיה זורם אחד מתוכנה, נכון? (16:34) צריך שאחד יהיה ככה ואחד יהיה ככה, זאת אומרת… (16:36) כמו שנצדדים של מגנט.

 

(16:37) כן, צריך לדעת איך לעבוד עם זה. (16:40) אנחנו באופן טבעי, אנחנו נסתדר עם אנשים (16:42) שהם באמת אותו טיפוס כמוניקי, זה אותו וייב, (16:45) אנחנו יכולים להבין אחד את השני. (16:46) אבל אם אנחנו מקימים עסק ביחד, (16:48) אז דווקא אולי כדאי שנבחר טיפוס אישיות שהוא הפוך ממה שאנחנו, (16:51) כדי שכל אחד יהיה לו את המשבצת שלו בעסק, (16:54) שיהיה לו את התפקיד שלו בעסק.

 

(16:57) אז זה יכול לעבוד… (16:59) עשייה משותפת מכפיל את ההצלחה. (17:02) בדיוק. (17:02) למעשה, אם אנחנו נסתכל על הבית שלנו כעסק רחבי כזאת, (17:06) ואני כזה, וזה בעצם מה שיצר את ההצלחה.

 

(17:09) נכון, זה השאלה מה עושים עם זה. (17:12) זאת אומרת, כולם יכולים להסתדר עם כולם, (17:13) השאלה אם אנחנו מבינים איך לעשות את זה, (17:15) ומבינים איך לפתור את החיכוכים. (17:17) אז למעשה, אנחנו בעצם כאן אומרים לאנשים, (17:21) שאתם הולכים לבחור או עובד בחיר או עובדין, (17:25) קודם כל תאפיינו מי אתם, תדעו מי אתם, (17:28) תדעו מה הצרכים.

 

(17:29) לפי זה, תדייקו את הבחירה של מי שאתם לוקחים. (17:34) או, אם יבוא מישהו, תדעו להבחן אותו, (17:38) ואולי לקחת מנהודה, (17:39) שאולי אנשים, לא בדיוק מה שאת רצית, (17:42) אבל אולי יש לו את היתרונות, (17:45) זה שלא כולם אותו דבר. (17:46) יש להם חלוקות, נכון? (17:47) את הראית לנו את מה שעשית לנו עם האותיות, (17:49) שיכול להיות הרבה ורסיות.

 

(17:52) ואז, תדעי לקחת מאותו בן אדם את המקסימום, (17:56) ואולי להרוויח לתוך העסק שלך, (17:58) אבל זה יעבוד הרבה יותר טוב. (18:01) נכון, אתה צריך לדעת מה הכוח העל של כל אחד. (18:03) אני חושבת שאם אני צריכה לבחור מישהו שיעבוד איתי, (18:07) או יהיה עובד שלי, (18:08) אז קודם כל, אני לא דווקא אבחר בטיפוס אישיות מסוים, (18:11) אלא אני אבחר במישהו שממצא את הפוטנציאל שלו.

 

(18:15) שהוא טוב במה שהוא עושה, זה קודם כל. (18:17) אבל אם אני ידע לזהות במה הוא טוב, (18:19) אז אני ידע לזהות איפה, (18:21) מה המשפט שצריך לשים אותו, (18:23) איזה משימות כדאי לשים, (18:25) לתת לו, ואיזה משימות כדאי שאני אעשה. (18:27) כל אחד טוב, ומשהו אחר.

 

(18:28) כן, אבל קודם כל, עדיף, (18:31) כמו שאני, אני למשל, (18:32) גרוע מאוד בסדר בארגון. (18:35) ורחל יהיה ההפך. (18:36) היא באה לעסק, היא הכניסה לי מנדי, (18:39) היא ב-CRM, אני שנים לא היה לי את הדברים.

 

(18:45) נכון שכאן זה התקבל באופן טבעי, (18:48) שהיא באה לי, אבל זה השילוב, (18:50) וגם ככה בנינו, ואנחנו עדיין בונים, (18:53) את השילוב בתוך העסק, (18:56) כדי שגם לא יהיו לנו התנגשויות. (18:58) נכון, זה תיאר לך שהיה אפשר לקצר את כל הדרך, (19:00) כי כולנו לומדים את מה שאתה מתאר, (19:03) מה הניסיון שלנו, אבל אם היינו יודעים מראש, (19:05) מההתחלה, ומה כל אחד טוב, (19:07) ומה כל אחד זה פחות טוב, (19:08) אז היינו יכולים לקצר את כל הדבר הזה, (19:11) ואשר לשים אנשים איפה שהם צריכים להיות. (19:15) יפה.

 

(19:16) אז אם אנחנו אומרים עכשיו, (19:19) ואני הולך אחור הצד, (19:21) ואני חוזר למשפט שאמרת, (19:24) בוא, זה משפט מפוצץ כזה, (19:26) בוא תהיה הגרסה הכי טובה של עצמך. (19:31) איך בגישה שאת עושה, (19:33) את הופכת אותי לגרסה הכי טובה שלי? (19:36) אז קודם כל אני מספרת לך, (19:39) או מספרת יחד איתך, (19:40) כי בהבחון אישיות, (19:42) זה לא שאני מאבחנת אותך, (19:43) אלא אני עוזרת לך להבחן את עצמך. (19:46) וגם בשיטת אמביטיאה, (19:48) יש שאלון של 144 שאלות, (19:50) שהוא מאוד עוזר לכוון את ההבחון, (19:52) זה מאוד מומלץ לכולם, (19:54) לענות על השאלון הזה, (19:55) ואז השאלון עוזר לנו להבין מי אנחנו, (19:58) ואז לראות, (19:59) במה אתה טוב, במה אתה פחות טוב, (20:02) איזה אתגרים צפויים להיות לך.

 

(20:04) וגם לא דיברנו על הקטגוריה הרביעית. (20:07) אנחנו נחזור עליה. (20:10) להבין מי אתה קודם כל.

 

(20:12) כמו שאנחנו אינטואיטיביים, (20:13) אנחנו לפעמים באינטואיציה, (20:15) אנחנו יוצאים למקומות שאנחנו רוצים לשנוע. (20:18) וגם אתה אנטיפוס זורם, (20:20) בניגוד אלי שאני אנטיפוס מדוכנן, (20:22) אז כן, אנחנו עושים דברים אחרים. (20:24) אנחנו מצליחים.

 

(20:24) מצליחים בכל זאת, (20:25) כל אחד נותן את הדברים שלו. (20:28) כן, באנם צריך להכיר, (20:30) קודם כל את עצמו, (20:31) ולכל טיפוס אישיות, (20:32) ממש רואים שיש, (20:33) לכל אחד יש את כוח העל שלו. (20:36) ומה הוא הכי טוב, (20:37) מה הוא שולף הכי מהר.

 

(20:38) ואם אני יודעת מה הוא שולף הכי מהר, (20:40) אז אני יודעת מה יהיה לו גם הכי קשה. (20:42) אוקיי, מה האתגר שלו. (20:44) זאת אומרת, (20:44) את בעצם באה ומסבירה לבן אדם, (20:48) איפה החוזקות שלו.

 

(20:49) לא כל בן אדם יודע להבחן את החוזקות שלו, (20:52) ואת החולשות שלו. (20:54) ואת מלמד אותו, (20:56) מה הוא צריך לעשות, (20:57) או איך הוא צריך להתנהל, (20:59) כדי להצליח במישהו הרי, (21:02) לשנות את עצמו, (21:03) כמו שאמרנו, (21:03) זה לא קסם. (21:05) אבל הוא כן יכול, (21:07) לעבוד על יד החלשה שלו, (21:08) בדרך שלו.

 

(21:10) אוקיי? (21:10) כל טיפוס אישיות, (21:12) גם על האתגרים, (21:13) הוא עובד בדרך שלו. (21:14) לא בדרך שלי, (21:15) או בדרך שלך. (21:16) בדרך של עצמו.

 

(21:17) אוקיי? (21:18) כל טיפוס יש לו את הדרך, (21:19) לעשות את הדברים, (21:20) בצורה שהיא הכי טובה עבורו. (21:22) אז אני עוזרת לו להגיע לזה, (21:23) בדרך הכי קצרה. (21:25) בוא נגיד ככה.

 

(21:26) יפה. (21:27) אז בוא נחזור לקטגורה הרבית. (21:28) אז הקטגורה הרבית, (21:30) היא מפרידה בין אנשים, (21:31) שהם מאוד פילרים.

 

(21:33) זאת אומרת, (21:34) הם לוקחים החלטות לפי הרגש, (21:36) לעומת אנשים שהם מאוד סינקרים. (21:38) אוקיי? (21:39) שהרציונל, (21:39) זה מה שמוביל אותם, (21:40) כשהם צריכים לקבל החלטה. (21:42) זאת אומרת, (21:42) הפילר הוא בן אדם, (21:44) כשהוא צריך לקחת החלטה, (21:45) הוא ישאל מה אני מרגיש לגבי זה.

 

(21:48) והסינקר הוא יגיד, (21:49) רגע, (21:49) מה אני חושב לגבי זה? (21:51) אוקיי? (21:51) ‫ואנחנו נראה שהפילר, ‫הם אנשים כאלה שהם לב, (21:54) ‫הם מאוד רואים את זה טוב ‫אצל אנשים, (21:56) ‫התפיסה שלהם מאוד מאוד סобקטיבית. (21:58) ‫לעומת אנשים שהם סינקרים, (22:00) ‫הם מסתכלים על נתונים, על עובדות, ‫הם מאוד הגיוניים כאלה, (22:03) ‫יודעים מאוד מאוד לחתוך. (22:05) ‫גם רואים את זה בבייב ‫של האנשים, (22:07) ‫שאתה אומר על בנאדם ‫שהוא כולו לב, (22:09) ‫הוא כנראה בדרך כלל יהיה ‫יותר פילר מסינקר.

 

(22:12) שזה לא שלסינקרים אין רגשות, כן? או לפילרים אין רציונל, (22:17) אלא יש איזושהי נטייה. אני זוכרת שכשאני הייתי בצבא, (22:21) מישהי אמרה לי שאני כמו רובוט בלי רגשות, אני סינקרית, כמוך. (22:25) אוקיי, נכון, אם המבחן הוא נכון.

 

(22:27) ואז הבנתי שאוקיי, לא סתם אנשים תופסים אותי ככה, (22:30) וכדי שאנשים ידעו שיש לי רגשות, אני צריכה גם לחייך מדי פעם. (22:33) אז זה אחד הדברים שלמדתי לעשות. (22:36) אז כל אחד הוא תופס את זה אחרת.

 

(22:38) אבל מה שאמרת כאן, וזה מה שחשוב, זה שברגע שאת מבינה את זה, (22:44) אז את לא כועסת על הבן אדם שנמצא ואת לא מתבייסת מההתנהלות שלו. (22:49) נכון. (22:49) את מבינה שזה המבנה האישיותי שלו, ואם את מודעת למה שאת, (22:55) אז את יודעת שיש ציפייה ממך, כמו שאמרת, לחייך.

 

(22:59) נכון. (22:59) אז את פשוט עושה טיפה מאמץ יותר כדי שיהיה נוח ויהיה נעים בסביבה שלך. (23:06) נכון, וגם יותר קל בעצם להבין אחרים.

 

(23:09) האנשים שהם פילרים בעצמם, היו מבינים שיש אנשים שהם סטינקרים, (23:14) אז הם אולי גם פחות היו נעלבים, אם לא תמיד מתעניינים באיך שהם מרגישים, נכון? (23:19) הסטינקרים חושבים אחרת. (23:21) הפילרים תמיד מעניין אותם איך הם מרגישים, איך כל אחד מרגיש. (23:23) הסטינקרים אולי חשוב להם לראות שהדברים מתבצעים, שהכל מאוד מאוד קונקרטי.

 

(23:29) בעלי והבת שלי, הם שניהם פילרים, הם הרבה פעמים אומרים לי, (23:33) אמא, אבל למה את לא שמה לב? תוסיפי לב בסוף הודעה. (23:37) ואני אומרת, אבל למה? למה צריך? (23:39) אוקיי, כי כזאת אני, והם ככה. (23:42) אתה הפוך, אופה, אולי אנחנו צריכים להבחן את זה אחרת.

 

(23:45) כן, זה שאני כן עושה. (23:47) עד עד עכשיו אני רוצה לחזור עוד קצת. (23:50) זה נושא שממש מורכב, (23:55) ואחד הדברים ששומעים אותנו אנשים, (23:57) אחד הדברים שקורים, אנחנו רואים את זה, (23:59) אנחנו רואים את זה הרבה בביז.

 

(24:01) אנחנו פוגשים בביז, בנטורקינג, (24:05) הרבה אנשים שעשו שינויי קריירה. (24:09) ולא בגלל שהם הגיעו לגמלאות, (24:11) זה בגלל שפתאום הם הבינו שהם לא במקומות שלהם. (24:15) נכון.

 

(24:18) ואחת הסיבות זה שהם לא הלכו ללמוד מתוך תשוקה את מה שהם עשו, (24:24) הם לא הלכו לעבוד איפה שהם רוצים, (24:28) הם הלכו לרצות או לעשות דברים. (24:31) ואני חושב שזה מאוד חשוב להבין ולשמוע אותך, (24:37) איך אנחנו יכולים לדייק את העשייה שלנו, (24:41) את מה שאנחנו, (24:42) כדי שלא נהיה במצב כזה שנהיה מתוסכלים, (24:46) שנעבוד במקום שהכריחו אותנו, (24:49) שלא היה לנו ברירה, (24:50) אלא נעשה את מה שאנחנו אוהבים. (24:52) אני רוצה להגיד לך משהו שאני אומרת להרבה מטופלים שלי (24:55) שמגיעים אליי כנתורופתית.

 

(24:56) הגוף מדבר. (24:59) הוא לא מדבר עברית. (25:00) הוא מדבר סימפטומים, (25:01) הוא מדבר רגשות, (25:02) הוא מדבר מחשבות.

 

(25:04) אם אנחנו מתעלמים מכל אלה, (25:05) אז הגוף בסוף, (25:06) בהתחלה הוא לוחש, (25:07) ואחר כך הוא צועק. (25:09) החברה מכוונת אותנו להיות משהו מאוד מאוד מסוים. (25:13) למשל, אם אנחנו מסתכלים על הקטגוריה הראשונה (25:15) של האינטרוורץ ואקסטרוורץ, (25:17) החברה מאוד מאוד מצפה מאיתנו להיות אקסטרוורטים.

 

(25:20) ילד חוזר מבית ספר, (25:22) אישה שואלים אותו, (25:23) אתה רוצה להזמין חבר? (25:24) רגע. (25:25) יכול להיות שהוא לא רוצה להזמין חבר אם הוא אינטרואוברט, (25:27) כי הוא היה כל היום עם אנשים, (25:28) והוא רוצה לרגע להיות לבד. (25:30) בnaire.

 

(25:31) אז מה אומרים עליו? (25:32) מה? אין לו חברים? (25:33) הוא לא חברותי. (25:33) יכול להיות שהוא לא חברותי, (25:34) ויכול להיות שהוא פשוט רגע רוצה להתאן, (25:37) אוקי, מצפים איתנו כל הזמן להיות בקשר עם אנשים, (25:39) להגיע למקומות, (25:40) ישר להשתדר. (25:41) ישר ליצר קשר עם אנשים.

 

(25:43) לא כולם עושים את זה בצורה שהיא טבעית, (25:45) ולא כולם יכולים לעשות את זה כל הזמן, אחרת הם יהיו מותשים במהלך היום. (25:49) הם צריכים להתאים את עצמם באנרגיה. אם הם עושים, ניתן לך סתם דוגמא, (25:53) מישהי שהיא אינטרוברט, אוקיי, שהיא אינטרוברט, והיא הולכת להיות מפיקת אירועים.

 

(25:58) אוקיי, זה פחות מתאים, יותר מתאים לעבודה, שהיא חד על חד, (26:00) שלא כל הזמן צריך ליצור קשר עם המון המון אנשים שהיא לא מכירה. (26:04) אוקיי, וכשאנחנו עוברים לבוא נעבור לקטגוריה אחרת, שהרגע דיברנו עליה, (26:08) הסטינקר או הפילר, כשאתה מגיע לעבודה, והיה לך יום קשה בבית, (26:13) כי בבוקר המתוח עם הילדים או עם אשתך, מה מצפים לך בעבודה? (26:17) קודם כל, לדחוף את כל הרגשות, נכון? להיות סטינקר ולהתחיל לעבוד. (26:21) וגם מצפים ממנהלים ומנהלות לחשוב בצורה שהיא מאוד סטינקרית.

 

(26:26) עובדות, נתונים, הגיוני, לא לדבר על איך אנחנו מרגישים ומה אנחנו עושים. (26:30) אבל אנשים שהם פילרים, אוקיי, הם זקוקים שישאלו אותם מה שלומם, (26:35) הם גם זקוקים את זה כלפי עצמם, אוקיי? ואנשים שהם סטינקרים, (26:39) הם חושבים אחרת, הם צריכים את הדברים אחרת, אוקיי? (26:41) הם יוצאים משברים בצורה אחרת. (26:43) אז כל הזמן הגוף מדבר אלינו ואומר לנו, והראש גם מדבר אלינו, מישהו סטינקר, (26:49) ואנחנו צריכים להקשיב, ואם אנחנו מקשיבים, אז יהיה לנו יותר קל להתעלם (26:53) ממה שמצפים מאיתנו, אוקיי? כי לא תמיד אנחנו נהיה מה שהחברה מצפה, (26:58) ויש אנשים שכן, יש אנשים שמאוד קל להם להסתדר במסגרות ובחברות, (27:02) כי הם בדיוק כאלה, כמו שמצפים.

 

(27:03) אבל מה שאני גם לומד ממך, (27:06) שלמעשה, אם אני מנהל, (27:08) ואם אני מצליח להבין (27:10) מי העובדים שלי, (27:13) וכל אחד הוא שונה, (27:15) אני יודע איך, (27:17) מה עליי לצפות ממנו, (27:19) איך להוציא ממנו את היותר טוב, (27:21) או איך לגרום לו לתת לי את היותר טוב, (27:23) ואיזה יחס לתת לו. (27:26) זאת אומרת, (27:26) יכול להיות שאמרת, (27:28) שאם אני צריך את הפינה שלי, (27:30) אני יודע שהעובד שלי צריך את הפינה שלו, (27:31) שהוא בא בבוקר, (27:33) אם הוא באמת מהמרטון, (27:35) יש לו ארבעה ילדים, חמישה, (27:37) לא יודע, כל אחד יכול לאכול את זה אותו דבר, (27:40) צריכים לתת לו את השקט שלו וזה, (27:42) ולא דווקא להיכנס, (27:43) ואחר צריך את הקפה במרכז, (27:46) אז אני אהיה הרבה יותר טוב. (27:48) נכון, רק להבין אותו, (27:51) זה כבר מוריד את השיפוטיות ממנו.

 

(27:53) קום להגיד, (27:54) וואו, בן אדם נורא קר, מרוחק, (27:57) שחצנו לה, (27:57) הוא סנוב, לא מדבר עם אף אחד, (27:59) קום להבין, רגע, הוא צריך את השקט שלו, (28:02) הוא חושב יותר טוב כשהוא בשקט, (28:04) וגם אני כמנהלת, (28:05) או מנהל, (28:07) אם אני סינקרית, שאני מאוד הגיונית, (28:09) ורציונלית, ובחוץ מזה נהנת (28:11) באיך כולם מרגישים, (28:13) ומה קורה איתם, (28:14) אם אני כן אחזקת את הצד הזה, (28:17) את הצד הרגשי אצלי, (28:18) אז גם לי יהיה יותר טוב, (28:20) כי אני פוגשת אנשים מכל מיני סוגים, (28:22) וגם אנחנו, ככל שאנחנו מפתחים יותר מיומניות, (28:25) אנחנו הופכים להיות אנשים יותר מאוזנים, (28:27) כי כולנו צריכים, את שתי הידיים שלנו, (28:30) זה לא שאני יכולה לחיות חיים רק כסינקרית, (28:32) או רק כפילרית, (28:33) אנחנו, יש סיטואציות שבהן, (28:35) אנחנו צריכים להיות יותר סינקרים, (28:37) או יותר פילרים, יותר אינטרוברטים, (28:39) או יותר אקסטרוברטים, תראה, אנחנו יושבים פה עכשיו, (28:42) ואתה צריך להקשיב לי, (28:43) ואני צריכה לדבר, ולפעמים אני צריכה להקשיב, (28:45) ואתה צריך לדבר, אנחנו צריכים את האיזון הזה, (28:48) אוקיי, גם במסע ומתנה, (28:49) אנחנו צריכים את זה, נכון? (28:50) לא לשים את כל הקלפים לשולחן, (28:52) לפעמים רק להיות בשקט. (28:55) אני מלמד מסע ומתנה, (28:58) ואחד הדברים שאני מלמד, (29:01) ועכשיו אני חושב שנתת לי עוד כלים, (29:04) ואולי אני צריך לעשות את הסדנה הזאת יותר לעומק, (29:06) כי אני חושב, מבין עכשיו כמה דברים חסרים לי, (29:10) הרי מסע ומתנה זה הקשבה. (29:13) עכשיו, הקשבה, (29:14) ממה שאני מסביר גם לתלמידים שלי, (29:16) וגם בעשייה, (29:17) זה לא רק הקשבה למילים, (29:20) זה הקשבה להסתכל על הבן אדם, (29:22) להסתכל על בנויות גוף, (29:24) הרי גם בייעוצים שאני עושה, (29:25) אני מסתכל על האנשים, (29:27) אני יודע להוביל לפי התזוזות שלהם והכל, (29:35) ואם אני מבין, (29:36) עכשיו אני מבין עוד יותר, (29:38) שאם היה לי גם את הכלים, (29:40) כמו שעכשיו אני לומד, (29:41) ואני באמת לומד, (29:42) אני כבר הרווחתי מהפבק הזה, (29:44) התחלתי להרווח בסדנה, (29:48) אבל פה זה יותר עוצמתי, (29:50) אז אני יודע להגיע להישגים הרבה יותר גדולים.

 

(29:55) למשל, אחד הדברים אני עושה, (29:56) זה לעשות מסע ומתן רגשי, (29:59) שאנשים לא מבינים את זה. (30:00) כולם הולכים, ואתה תמר, (30:02) אני אתן שמונים, ואתה נגיע תשעים, (30:04) לא, אבל צריך רגש, (30:06) אבל צריכה להבין מי מולך. (30:09) אז אני חושב שזה, (30:12) ואני חיכיתי להגיד את זה, (30:14) ואת זרקת את זה, את המסע ומתן, (30:16) זה כלי שיכול לעזור לנו בכל מקום.

 

(30:18) זה כלי מדהים. (30:20) אחד הדברים גם שמלמדים במסע ומתן, (30:22) זה כשאתה נכנסת לפגישה, (30:24) לא ישר להתחיל לדבר על העניינים, (30:26) לשבור את הקרח, נכון? (30:28) וזה אקסטרוורטים מאוד מאוד טובים, (30:30) זה בא להם טבעי, לא צריך להגיד להם את זה. (30:32) הם יודעים את זה, אוקיי? (30:33) אז גם כשאתה מלמד אנשים, (30:35) אתה יודע שיש אנשים שצריכים ללמוד משהו אחד.

 

(30:37) ויש אנשים שצריכים ללמוד משהו אחר. (30:39) אוקיי? אבל איזה כיף שאנחנו יכולים להביא את כל היכולות שלנו למסע ומתן. (30:44) ולא רק את היכולות שלי, כי אני אינטרוברט, אז אני אביא רק את האינטרוברטיות שבי, אני לא אהיה טובה במסע ומתן.

 

(30:49) ואם מישהו יביא רק את האקסטרוברט שבו למסע ומתן, הוא גם לא יהיה טוב. (30:54) צריך להביא את שניהם. וברגע שאנחנו מודעים לזה, אז באמת אפשר לעשות עם זה דברים שהם מדהימים.

 

(30:58) מה שזה אומר, שזה עוד משהו שחשוב שירצה, (31:03) שאת רואה שקורה תהליך, למשל, את נכנסת, אנחנו התחלנו בשמאל טוק, נכון הרי? (31:08) זה בדיוק מה שאנחנו עושים, זה הדיבור וההיכרות, ושבירת הכרח, אנחנו סך הכל, (31:14) אף פעם לא הכרנו מעבר לסדנה, ואחר כך התעסקות בנושא, (31:19) אז יש לזה תהליכים שיוצרים, ובדיוק על זה הדיברתי, כמו במשא ומתן. (31:25) קריא למשל את סוזנה, שסוזנה, עשיתי איתה את הפרק והתחלתי איתה בשמאל טוק, (31:30) היא פתאום אומרת לי, מתי מתחילים? היא מאוד מסימתית, זה צריך עכשיו לזה, (31:37) בוא נדבר עכשיו על הנושא, צריכים להבין איך הדברים קורים, (31:41) והיה פרק מדהים איתה, כן? אחרי שהיא הבינה את הקטע, (31:44) אבל למה היה קל? בשביל שהבנתי מי, כן? אני חושב שהיום יש לי יותר כלים, (31:50) אז הנה עוד כלי שזה מאוד עוזר לנו להבין מה קורה עם האחר. (31:56) נכון.

 

עכשיו, אני כן רוצה לחזור לעניין, איך אני לוקח את זה למקום, (32:02) אנחנו מדברים פה על התפתחות אישית, איך אנחנו לוקחים את זה למקום שנדע, (32:08) אולי יותר לכוון את עצמנו בבחירת הקריירה או העיסוק שלנו? (32:13) אני אמרתי את זה קודם, אני מצטער שאני עכשיו חוזר לזה עוד פעם, (32:19) הרי מה המטרה שלי פה? המטרה שלי פה לעזור לאנשים, (32:22) ומסתבר שאנחנו כאן פותחים להם עיניים להרבה מאוד תחומים, (32:27) ולדעתי כל בן אדם שני עכשיו כבר יבוא אלייך לסדנה, (32:32) אבל חלק מזה זה בהתפתחות האישית, איך אני אדע לכוון את עצמי בזכות זה? (32:36) אז אני רוצה להגיד לך משהו לגבי קריירה, שהוא מאוד מאוד חשוב. (32:41) השיטה הזאת, שיטת MBTI, אחד הדברים שלא משתמשים איתה, (32:47) זה לגבי בחירת קריירה, אוקיי? אם בן אדם עדיין לא נכנס לעבודה, (32:53) אז רגע לא עושים לו את זה כדי לא לסגור לו את האופציות. (32:57) כל אחד יכול להיות הכול, אבל זה יהיה שונה.

 

(33:00) אם אני אנתורופטית, שהיא סינקרית, אוקיי? (33:04) אז כשהמטופלים מספרים לי על דברים מאוד מאוד קשים שעברו עליהם, (33:08) אז יש לי תגובה מאוד מאוד מסוימת כסינקרית. (33:11) אני לא מתערבבת רגשית, אני ישר מכוונת לפתרון, יש לזה יתרון. (33:16) אבל אם תהיה מישהי אחרת, אנתורופטית אחרת, שהיא פילרית למשל, אוקיי? (33:20) אז היא תגיב בצורה אחרת, היא תיתן המון אמפתיה.

 

(33:23) היא תשאלה אותם איך הם מרגישים לגבי זה, ומה הם חושבים לעשות. (33:26) זאת אומרת, זה הרי אחרת. (33:28) האם היא יותר טובה ממני או אני יותר טובה ממנה? לא.

 

(33:31) כל אחת עושה את הדברים בדרך שלה, ואנחנו מדברים על זה המון המון בעסקים, על בידול. (33:37) מה זה בידול? יש הרבה עסקים שהבידול זה אתה. (33:41) זה לא שיש לך מוצר שהוא אחר, אתה הבידול.

 

(33:44) אהלנתי לזה, אני כל כך שמח שענית לי ככה. (33:47) זה מה שרציתי לשמוע, תמשיכי. (33:48) כן, אתה הבידול.

 

האופי שלך הוא הבידול. (33:51) אבל כדי שאתה תהיה טוב במה שאתה עושה, אתה צריך להביא את עצמך. (33:57) את הגרסה הטובה ביותר של עצמך, צריך ללטש את היעלון.

 

(34:01) בעצם מה שאת אומרת, הרי אם אנחנו נגיד מסתכלים, ואנחנו רואים אורחי דין לדוגמה, (34:07) ואנחנו רוצים להיות אורחי דין, ואנחנו רואים שהאורח דין הוא רציני, (34:12) ויש לו קו מאוד מסוים. אנחנו אומרים, רגע, איך אנחנו נהיה כאלה? (34:16) אנחנו נוותר על זה. לא, לא, לא, לא.

 

לא. (34:19) לא לפחד, ולשלב, ואז לחשוב, רגע, איפה יכול להיות היתרון שלי? (34:24) איפה יכול להיות היתרון שלי? אני יכול לתת את משהו שהוא לא נותן, (34:29) הוא ילך בגישה שלו, אני אלך בגישה שלי, אני אהיה לי יתרון במקום אחר. (34:35) אותו דבר כמרצה, או בכל דבר.

 

(34:38) בעצם זה מה שרציתי לשמוע, וזה מה שרציתי שאנשים ישמעו, (34:43) שאת דיאקת את זה, כן? לא חשבתי, כן, אבל שכאילו זה לא מכוון את הקריירה, (34:50) אבל זה איך לגשת לקריירה מסוימת בהנחה שאני מתאים כאילו בדרך שלי לאותו סוג של קריירה. (34:59) כן, אבל אני לא מתאים להיות מבטיח אישי. (35:02) נכון, יכול להיות, אבל גם צריך לזכור עוד משהו.

 

(35:05) יש לנו 16 טיפוסי אישיות. (35:08) האם כשאני פוגשת מישהו שהוא בדיוק אותו טיפוס כמוני, אנחנו נהיה אותו בן אדם? (35:13) התשובה היא לא. (35:14) גם בתוך זה יש גוונים, יש את הניסיון החיים, יש מאיפה באתי, (35:18) אבל עדיין אנחנו מכוונים את הדברים לפי איך שאנחנו, (35:22) ואנחנו אנשים שונים, אז כדאי להביא אותנו את כולנו, (35:26) את הניסיון החיים ואת ההיסטוריה ואת האמונות שלנו, (35:29) וגם את הפרוסי האישיות שלנו, שזה דבר שהוא מאוד בסיסי ומאוד משפיע על הדרך שבה אנחנו עושים את הדברים.

 

(35:36) אז בעצם מה שאנחנו אומרים לאנשים, ובעצם אני מתחיל לסכם כבר את הפרק, (35:43) זה שברגע שאתה מכיר את היתרונות שלך, אתה מכיר מי אתה, קודם כל אתה לא נבהל מזה, (35:50) ואתה יודע לנתב את עצמך לעשייה יותר נכונה ולדייק, (35:56) ולקחת ולנצל את היתרונות, את הערך המוסף שלך בשביל להצליח בכל מה שאתה עושה. (36:02) נכון. (36:03) אותו דבר במערכות היחסים, (36:06) כשאתה מכיר את הצד השני, אתה יודע איך לוודא שאתה מתנהל בקו שישלים ולא קו שיצור התנגשויות.

 

(36:16) נכון. (36:17) וזה נכון לכל דבר שנגענו בו, כן? לדייק את המשא ומתן. (36:22) נכון.

 

(36:22) זה נכון לדייק כמעט כל דבר, ואנחנו יודעים שמשא ומתן זה כמעט כל דבר שאנחנו עושים בחיים, (36:28) מהשעון המעורר שאנחנו לוחצים עליו, אני בחיים לא השתמשתי לשעון מעורר, (36:33) יש לי שעון ביולוגי. (36:34) אבל מכל דבר שאנחנו עושים, זאת אומרת, אנחנו מבינים הרבה יותר טוב, (36:40) שאנחנו מבינים את עצמנו יותר טוב, שאנחנו מבינים את האחר יותר טוב, (36:45) או יודעים את מי להביא לידנו, או ממי להתרחק, (36:49) בגדול, הסביבה שלנו הופכת להיות הרבה יותר איכותי. (36:52) נכון, הרבה יותר איכותי, הרבה יותר נאים, ואני רוצה להגיד שמבחינתי גם בהבחון אישיות, (36:59) הכל עדיין שנשאר בטוח.

 

(37:00) הנה, גם שהבחנו אותך, בטעום אנחנו אומרים, רגע, אולי זה לא בדיוק, (37:04) וגם כ�tle אנחנו מסתכלים על אחרים, אולי זה לא בדיוק, אבל הראש פתוח, (37:07) ואנחנו מכירים שיש עוד אופציות, ויש משפט מפורסם, (37:13) Be yourself, everyone else is already taken. (37:15) מה שנקרא, אל תנסה להיות מישהו אחר, תהיה אתה עצמך, (37:19) תהיה מודה לדברים, תהיה מודה ליד החזקה שלך, ליד החלשה, (37:23) תהיה מודה לזה שאתה יכול להתפתח ולהשתפר בכל דבר שאתה עושה, (37:28) כי כולנו יכולים להיות הכל, אבל בדרך שלנו. (37:31) אני חושב שזה, את אומרת פה משפט שהוא משפט לחיים, (37:34) לא רק בתחום מבחון האישיות, זה שחלק מהאנשים רוצים, (37:41) הם שומעים, זה עשה ככה, זה קנה אוטו כזה, (37:43) אז גם אני אקנה, או גם אחת הבעיות זה שהם מאמינים לרוב הסיפורים, (37:49) וגם מנסים לחכות אנשים, ואני כל הזמן צורק את זה.

 

(37:53) תפסיקו להקשיב או לשמוע אנשים, (37:57) הרי אני נותן את הדוגמה שאת פוגשת במדינה שיש בה קזין, (38:02) או את פוגשת מישהו בשדה תעופה ואומר, ניקיתי את הקזינו, (38:05) את בטוחה, וואי, פעם הבאה אני אלך לקזינו, אני אנקח, (38:08) מסתבר שהוא ניקר את הקזינו עם הגב, ושלא היה לו כסף לשלם. (38:12) לא צריך להאמין לכל דבר, צריך, וגם אם אומרים דברים נכונים, (38:18) תהיה מי שאתה, תצליח בחיים. (38:20) אז תני לי בשתי מילים סיכום יותר, למרות שנתת קודם סיכום לצער, (38:25) עוד שתי מילים ככה לסכן.

 

(38:26) ואני חייבת להגיד שגם הסיכום שלך הוא ממש מתוך טיפוס האישיות שלך, (38:30) זה נורא מעניין, יש טיפוסי אישיות שהאותנטיות, זה הדבר הכי חשוב להם, (38:34) והם לא מאמינים לכל דבר, ויש טיפוסי אישיות שיותר נמשכים (38:38) לדברים האלה, הם רוצים להאמין וככה, (38:41) רוצים יותר לראות את החלומות של העתיד, ויש כאלה שהם יותר מציאותיים, (38:46) אז אני, כן, אני רוצה לסכם, ואני רוצה לאחל לכל אדם ואדם, (38:51) אנחנו ממש לפני חג פסח, אוקיי, נכון, חג החירות, מה זה חירות, אוקיי? (38:56) לכל אדם, להיות הוא עצמו, להרגיש טוב עם מה שהוא, (39:01) כי זה הוא בעצמו, וכל אחד הוא מופלא ומדהים, (39:03) ואני מאחרת לכל אחד למצוא במה הוא, מה הדבר הכי מופלא אצלו, (39:09) מה כוח העל שלו, ואני מאחרת לכל אחד גם לדעת איך להשתמש בזה, (39:13) ואם לא מצליחים, לא נורא, אפשר להמשיך לקרוא ולהבין וללמוד על הדבר הזה, (39:18) ולהמשיך להשתמש בו. (39:19) יש פה משהו נכון ויפה, שברגע שהבן אדם יהיה טבעי ויהיה, (39:24) לא האחר, יהיה לו חירות. (39:26) יהיה לו חירות, כן.

 

(39:27) ושכל זמן במתח בשביל לדעת את האחר ולחכות את האחר, (39:31) זה סוג של נטל, וברגע שהוא הופך להיות מישהו, (39:37) הוא נהיה חופשי. (39:38) ענת, תודה רבה שבאת, היה לי פרק מרתק. (39:42) תודה.

 

(39:43) ונראה לי שאני רוצה עוד סדנה, ותכף נביא את רחלי, נשמע מה היא אומרת. (39:48) אז אנחנו נתראה, ושיהיה באמת חג שמח, הפרק יעלה היום-מחר, (39:53) אז שיהיה לכולם חג שמח, (39:56) ותמשיכו לעשות, ותייסמו את מה ששמענו פה.

סיכום אוטומטי

עשוי גם לעניין אתכם..

המלצות מלקוחות

צחי, אתה מקצוען אמיתי, עו"ד אייל קרל 12.11.25

צחי היקר, אני חייב שוב לומר לך, אתה מקצוען אמיתי, האכפתיות שלך מורגשת בכל שלב בעסקאות, אין תחליף לניסיון שלך שבא לידי ביטוי תמיד, שזקוקים לפתרון יצירתי ,נהנה ללמוד ממך