להאזנה לפודקסט
לצפייה בפודקסט
📍צחי קווטינסקי מארח את ענת טל – מאבחנת אישיות מוסמכת ונתרופתית ✳️ מה מחכה לכם בפרק הזה?
שיחה מעוררת השראה עם ענת טל, על שיטת MBTI לזיהוי טיפוסי אישיות, ואיך ההבנה הזו יכולה לשנות לכם את החיים:
🔹 לזהות את החוזקות והאתגרים שלכם
🔹 להבין את בן/בת הזוג ולחסוך קונפליקטים
🔹 לבחור קריירה שמתאימה למי שאתם באמת
🔹 לדעת איך להוביל עובדים ולבנות צוות מנצח
🔹 ולהפוך למסע ומתן לא רק אסטרטגי – אלא גם רגשי ומדויק
💡 כדי להצליח בזוגיות, בעסקים ובחיים – תתחיל מהכרת עצמך.
🎁 לכבוד חג הפסח – חג החירות:
כי אין חירות גדולה יותר מלהיות מי שאתה באמת.
📎 להאזנה לפרק באתר:
👉 https://realeasy.co.il/mbti-anat-tal-self-awareness-podcast
✍️ צחי קווטינסקי
יועץ נדל"ן ומלווה משקיעים
📱 דברו איתי בוואטסאפ
👥 הצטרפו לקהילה:
"ביחד – לומדים נדל"ן, משקיעים נכון ובונים ביטחון כלכלי"
📊 הקבוצה בפייסבוק
📞 הקבוצה בוואטסאפ
🎧 האזנה מועילה!
תמלול אוטומטי – יש להתעלם משגיאות
(0:00) ברוכים הבאים לעוד פרק בפודקאסט נדלן בשידור של צחיק וטינסקי ונדלן בקלות. (0:06) והיום הנתן, אני מאוד חיכיתי להקלטה של הפרק הזה, (0:12) ואני הכרתי אותה אחרי בביז, בעסקים עושים עסקים, (0:16) ולמעשה הכרתי אותך בסדנה שלנו של מהגל הנדלן, (0:21) שבאת לעשות לנו על לבחון האישיות ודיברת, (0:24) ופתאום נפתחו לי העיניים, (0:27) פתאום נפתחו לי העיניים שיש בך, או בנושא הזה, (0:32) בלבחון האישיות, יש נושאים מאוד מאוד חשובים שיכולים גם לעזור לי להבין מי אני, (0:39) ולהתנהל יותר נכון מעצמי, וגם להבין את אלה שמולי, (0:44) בין אם זה כלקוחות, בין אם זה בבית, בין בכלל במגע עם אנשים, (0:50) למרות שאני חושב שאני בסדר, אבל אני חושב שאם יש לנו את הכלים האלה, (0:54) זה יכול לעזור, ואני ממש שמח שמיד, אני באינסטינקט שלחתי לך הודעה, (1:01) שתבואי לעשות איתי פרק, ואת מיד נענית, (1:06) אז כדי שאנשים יבינו לנו, אנחנו מדברים, ויחביכו מהפרק הזה, (1:11) בואו נתחיל קודם, מי זאת ענתה? (1:14) נתחיל בקצרה, ונטוס לתוך הפרק, יש לנו הרבה על מה לדבר. (1:18) אוקיי, אז אני בעצם נתורופתית, ומאבחנת אישיות בשיטת MBTI, (1:22) אני מעבירה המון הרצאות וסדנאות, כאשר כל המטרה שלי, (1:28) בכל מה שאני עושה, ואני גם נמצאת המון ברשתות החברתיות בכל הרשתות, (1:31) זה לעזור לאנשים לחיות חיים יותר טובים, ובקלות, באמצעים מאוד מאוד פשוטים.
(1:38) אז תסבירי לי את החיים הטובים, מה זה? (1:41) כי את נטורופתית את יכולה להגיד לי גם, אני מאכילת לאנשים דברים נכונים, (1:46) אני מכוונת אותם להתנהלות בריאותית נכונה, (1:49) כאן את הולכת על משהו שהוא שונה לגמרי, (1:52) שאת יכולה לעזור אנשים להבין איפה הם נמצאים ומול מי הם נמצאים. (1:57) אז תסבירי לי מה זה החיים הטובים ואיך זה עובד. (1:59) אז בעצם כל אחד יכול להיות הגרסה הכי טובה של עצמו, לא של אחרים.
(2:06) ולמה אני מתכוונת? (2:07) כשאני נמצאת בטיפוס אישיות שלי, בגרסה הכי טובה של טיפוס האישיות שלי, (2:12) זה מה שעושה לי הכי טוב. (2:14) אבל זה לא תמיד קורה בחברה שלנו, (2:16) כי בחברה שלנו מצפים שאנחנו נהיה משהו מאוד מוסיעים ודוחפים אותנו לזה. (2:20) ואז מה קורה? (2:21) אנשים לא מממשים באמת את הפוטנציאל שלהם, את התשוקות שלהם, (2:24) את הדרך שבה הם רואים את הדברים, דרך שבה הם עושים את הדברים.
(2:28) וכשבן אדם יודע מה הוא ומי הוא, (2:30) אז הרבה יותר קל לו להשתמש בכלים שהם זמינים לו, (2:33) וגם הרבה יותר קל לו לזהות אנשים אחרים שחושבים אחרת ממנו, (2:37) שמתנהלים אחרת ממנו, (2:38) וזה יכול מאוד לשפר גם את היחסים שלנו עם אנשים אחרים. (2:41) וגם אני כבעלת עסק צריכה לדעת את הדברים האלה. (2:44) מה חשוב ללקוחות שלי, איך הם מאבדים את המידע כשאני מדברת אליהם, (2:49) זה חשוב בהרבה נושאים.
(2:50) אני רוצה לקחת את זה דווקא להתחיל ממקום שהוא הכי קרוב לנו, בזוגיות. (2:56) אני חושב שהרבה מאוד זוגות מגיעים להתנגשויות, (3:03) בגלל שהם לא מבינים את האופי או את המאפיינים של בן או בת הזוג, (3:11) והם נוגעים בנקודות ששם הם נופלים. (3:15) תסבירי לי בעצם את מה שאני אמרתי.
(3:18) זה נספר חסוד. (3:20) בעצם אחרי שלמדתי אבחון אישיות גיליתי שאני ובעלי, (3:24) טיפוסי אישיות הפוכים לחלוטין. (3:27) מה זה אומר? מצד אחד זה אומר שיכולים להיות הרבה חיכוכים, (3:31) כי אנחנו לא תמיד נבין אחד את השני, (3:33) למה אנחנו חושבים כמו שאנחנו חושבים, (3:34) למה אנחנו פועלים כמו שאנחנו פועלים, כי אנחנו פועלים.
(3:36) מפוך. מצד שני, זה יכול להיות, וואו, כל אחד יש לו את הדברים שלו. הדברים שלי מאוד מאוד קל, (3:43) הוא מאוד מאוד קשה לו.
אבל כשאני מתקשר ממשהו, אני יודעת במי אני יכולה לעזר. (3:48) והילדים שלנו מקבלים את כל סוגי הטיפוסי אישיות בבת אחת, כי אנחנו מביאים את הכל לבית שלנו. (3:56) אז אני יכולה לתת לך דוגמה מהזוגיות, אוקיי? בעלי החליט שהוא הולך לעשות קורס של, (4:02) והוא אמר, אני רוצה ללמוד להיות סקיפר.
ואז הוא אמר, אני אקח אותך ביחת, ונשות ביחד. (4:07) והוא בן אדם שככה, מאוד אוהב הרפתקאות, זה טיפוסי אישיות שלו, כמו שלך אגב. (4:11) נכון? גם אתה אוהב חוויות? כן.
כן. אוהב חוויות, אוהב הרפתקאות, ואני לא. (4:17) אני בדיוק ההפך, אני אוהבת לסגור אופציות, אני אוהבת להיות בשליטה, שהכל יהיה מתוכנן.
(4:21) אז ישר אמרתי לו, אני ממש לא הולכת לשות איתך על יחת. ואז הוא אומר, למה לא? (4:26) בואי תנסי. איך את יודעת שאת לא תהנים את זה אם לא תנסי? כי זה טיפוסי אישיות שלי.
(4:32) אני יודעת מראש, אני רואה כבר מראש מה הולך לקרות. זה לי, זה לא טוב. לא זה טוב.
(4:37) היום שאנחנו מבינים אחד לשני, אז הרבה יותר קל להתנהל ככה. הוא ישר, הוא לא ניסה לשכנע אותי. (4:42) הוא מבין, זו החוויה שלו, וזו החוויה שלי.
ופה אנחנו לא חייבים למצוא את הגשר. (4:47) כל אחד יכול לעשות מה שהוא רוצה. (4:48) למעשה, מה שאת אומרת, ברגע שאת מבינה את המאפיינים של הבן זוג שלך, (4:56) את יודעת לא להתנגש איתו באיזה מקום, או להבין למה, למה יש את הלא הזה, למשל.
(5:02) למה לא מעניין אותי לצאת להפלגה, ולא לקחת את זה, או דווקא את לא רוצה, את פוגעת בי. (5:09) אבל אם אתה מבין שזה לא בדיוק מה שהיא רוצה, אולי תיקח אותה למשהו שהיא כן רוצה. (5:15) או שתבוא, תציע את זה מהדרך שלך, איזה עוד דברים בתוך הזוגיות זה יכול לעזור לנו? (5:24) אז אני רוצה להגיד לך משהו על זה.
זה באמת דרך אחת להסתכל על זה. (5:26) אם אני מבינה אותו, אז יותר קל לי לתקשר איתו, ולהבין מה הוא רוצה, ולעזור לו עם זה. (5:32) אבל אני מצאתי כאן עוד משהו.
פתאום אני מסוגלת להעריך את הדברים שהוא, כמו שהוא, (5:39) את הדברים שהוא טוב בהם. כי אני בדיוק ההפך. (5:41) הדברים שהוא מאוד מאוד טוב, לי מאוד מאוד קשה.
(5:45) וגם הוא יכול לראות במה אני יותר טובה, ולהבין אותי, ולהבין איך אני חושבת. (5:51) אז יש כאן המון המון סיטואציות שזה מאוד עזר לנו. (5:54) זה בעצם מה שהיא עובדת בזה, שתהיה השלמה של היתרונות, (5:58) ולהפוך את זה למשהו שבונה אתכם, ולא יוצר לכם את החיכוכים.
(6:05) כשאמרתי לך שלמשל, שרחלי, אשתי ואני מאוד שונים, ותכף תכירי אותה, וכבר למדת. (6:10) אבל למדנו, הנה היא נכנסת, אבל למדנו במשך החיים, (6:15) למדנו לדעת, להכיר את היתרונות, זה של זה, וזו של זה, (6:21) ולשלב כוחות, וללכת עם זה, ללכת עם זה למרחקים, (6:27) שמבינים את הדברים האלה בעצם, זה מה שאנחנו, זה מה שבונה אותנו. (6:32) זה גם הקצרת הדרך.
(6:34) אני חושב אבל עוד משהו שבעצם אמרת, בעצם ברגע שאני מכיר את עצמי, (6:38) ואני מכיר מי אני, ומה היתרונות שלי, ומה החסרונות שלי, (6:42) אני גם יודע איך אני אמנה מלעשות דברים בתוך הזה, או לאן לקחת את היחסים. (6:49) ויש לי גם, כן, ויש לי גם הרבה מה ללמוד ממישהו שהוא לא כמוני. (6:54) אנחנו יכולים מאוד להתעצבן כשאנחנו פוגשים מישהו שהוא לא כמוני, (6:57) או אנחנו יכולים להגיד, רגע, הוא לא כמוני, הוא טוב בדברים אחרים, (7:01) הוא יודע לעשות דברים אחרת.
(7:03) לכל טיפוסי אישיות, לא דיברנו על זה, אבל יש 16 טיפוסי אישיות, (7:06) ולכל טיפוס אישיות, יש את הדבר שהוא טוב בו, שהוא מצטיין בו, (7:10) שהוא, כשהוא עושה את זה, הוא במיטבו, זה הכלים שהכי הזמינים לו. (7:14) ואם אני פוגשת מישהו שהוא לא כמוני, אז פתאום אני יכולה להעריך את זה. (7:18) אה, הוא לא כמוני, זה אומר שהוא, יש לי הרבה מה ללמוד ממנו, (7:21) כי הוא עושה את הדברים אחרת ממני.
(7:23) עכשיו, כולנו יכולים להיות הכול, אוקיי? אבל לכל אחד יש נטייה מסוימת. (7:28) אנחנו דיברנו גם בסדנה שהיית, על ארבע קטגוריות, (7:32) שלפיהן אנחנו מבחינים אנשים. (7:33) תשתפי אותנו.
(7:34) אוקיי, אז יש את הקטגוריה הראשונה, (7:36) שהיא נותנת לנו המון המון מידע על אנשים. (7:39) יש טיפוסים שהם נקראים אקסטרוורטס, (7:41) ויש טיפוסים שנקראים אינטרוורטס. (7:44) האקסטרוורטס, הם ניתנים באנרגיה כשהם יוצאים בסביבה של אנשים.
(7:49) הם משקיעים את האנרגיה שלהם בעולם החיצוני, הם אומרים את מה שהם חושבים, (7:53) הם יודעים לבטא את עצמם מאוד טוב, (7:55) הם גם מבטאים את עצמם הרבה, לעומת האינטרוורטס, (7:58) שהם יותר רגע, הם חושבים על הדברים, הם מאבדים את הדברים בפנים, (8:02) ורק אם יש משהו ששווה להגיד, אז הם אומרים אותו. (8:05) והם כשהם רוצים להתאן באנרגיה, אז הם צריכים להיות לבד. (8:09) עכשיו, זה לא שהאקסטרוורטס… (8:10) סליחה, שהם צריכים לקחת אותך, סליחה שאני עוצר אותך לחתונה מ… (8:15) זה ששם את רואה את הקונפליקטים בין האנשים, (8:18) בייחוד שהם נפגשים בקבוצה, (8:22) שפתאום אחד משתה ומדבר, (8:24) והוא בן אדם שרוצה לדבר עם האנשים, (8:27) והשני לא מבין איך הוא משתף, איך הוא הכול, (8:30) נכון, צריכים גם לדעת את הגבולות, (8:32) זה השלב השני של להבין מה אסרו לך להגיד על בין הזוג, וזה בהבחון, (8:37) אבל אז אם אתה מבין שזה האופי של הבן אדם, (8:40) אתה חי עם זה בשלום.
(8:42) כן, ואתה גם נהנה מזה. (8:43) כי האינטרוורטס הם מאוד מאוד טובים בלהקשיב, (8:46) והאקסטרוורטס הם מאוד מאוד טובים בלשתף. (8:49) וזה לא שהאקסטרוורטס הם תמיד רוצים להיות עם אנשים, (8:52) והם אף פעם לא רוצים להיות לבד, אבל הם רוצים לרוב להיות עם אנשים, (8:55) וגם האינטרוורטס, זה לא שכל הזמן הם רוצים להיות לבד, (8:58) ואף פעם לא להיות עם אנשים.
(9:00) אבל האינטרוורטס, הם כן יעדיפו קבוצות יותר קטנות, אולי אחד על אחד, (9:03) מבחינת המינונים, הם יעדיפו רוב הזמן להיות לבד, (9:06) ומעט זמן להיות עם אנשים, זה גם משפיע על הבחירה של המקצוע שלנו. (9:10) אוקיי, עכשיו… (9:10) אז אני לפי מה שאת אומרת, (9:12) אני שרוצה כל הזמן להרצות ולהיפגש עם אנשים, (9:16) אז אני האקסטרוורט הזה, נכון? (9:18) אז בואו נדבר על זה, כי שנינו מרצים, ואני אינטרוורט, אוקיי? (9:23) אז לכל אחד גם יש דחף אחר לעשות את הדברים. (9:26) יכול להיות שאתה באמת נהנה מההפגש עם האנשים, מהאהבה של הקהל, (9:30) מהתשומת לב אולי אפילו.
(9:32) אני למשל מאוד לא נהנית מתשומת לב. (9:34) אוקיי, קשה לי להצטלם, קשה לי לדבר מול אנשים, (9:37) זה מה שתרגלתי הרבה כדי שאני אצליח לעשות את זה. (9:39) אבל אני נהנית להעביר את המסר, (9:41) כי אני מעבדת הרבה דברים בפני, ואני אומרת, (9:43) רגע, יש לי הרבה דברים ששווה לספר לאנשים, (9:46) אז אני שמה את עצמי על הבמה, למרות שפחות נוח לי שם.
(9:49) כי מאוד מספק אותי ללמד אנשים דברים שאני יודעת. (9:53) אז כל אחד גם יש לו תשוקה אחרת ודחף אחר לעשות את הדברים, (9:56) וזה גם נראה אחרת מרצה אקסטרוורט, ונראה אחרת ממרצה אינטרוורט. (10:00) ויש כמוד דברים שמשפיעים על איך שאנחנו נראים (10:02) ואיך שאנחנו מתבטאים.
(10:04) אז מה שחשוב להבין, דיברנו על הקטגוריה הראשונה, (10:07) אינטרוברט, זה קודם כל חשוב להבין שלכולנו יש את שני הצדדים. לפעמים זה באמת גם נורא נורא מבלבל, (10:13) כי בגלל שאנחנו גם אינטרוברט וגם אקסטרוברט, אוקיי? זה מבלבל כי יש לנו את הכל, (10:17) אבל לכל אחד יש את הנטייה הטבעית. יש את החלק היותר בולט, יותר חזק.
(10:22) זה כמו שיש לנו את היד החזקה ואת היד החלשה. גם היד החלשה יכולה לכתוב, אבל זה יהיה פחות אוטומטי, (10:28) נצטרך יותר לתרגל אותה, וזה מאוד חשוב גם להכיר מה היד החלשה שלנו. (10:32) אם אני אינטרוברט וקשה לי בחברה עם אנשים, אבל זה משהו שמאוד חשוב ללמוד בעולם הזה.
(10:38) נכון? חשוב ללמוד איך לתקשר עם אנשים. (10:40) אפשר לשנות קטגוריה? זאת אומרת, אפשר להפוך את זה כיוון או שזה דבר שאתה נולד איתו ואתה נשאר איתו? (10:47) לפי הממציא השיטה הזאת, התשובה היא לא. אנשים לא משתנים, הם רק מתפתחים.
(10:54) אבל הנה אני השתנתי. אני סיפרתי לך שאני לפני 20 שנה לא הייתי יכול לשבת, (10:59) לא הייתי יכול להתחיל עם, לפני 20 שנה כבר לא הייתי צריך, אבל כשהייתי רווק לפני הרבה שנים, (11:05) היה לי קשה להתחיל עם בחורה או איזה שהייתי מסמיק, ולעמוד לפני קהל, (11:10) זה היה בשבילי היום ונורא, ופתאום היום אני רק מחפש את זה. (11:15) אם אני לא מרצה במשך שבוע, זה משהו קבוי אצלי.
(11:19) זה לא בהכרח אומר שלא היית אקסטרוורט אז. יש הרבה דברים שמשפיעים עלינו. (11:24) זה לא רק טיפוס האישיות, יש לנו גם את הניסיון בחיים, כל מיני חוויות שעברנו, (11:28) האמונות שיש לנו, יש הרבה דברים שמשפיעים עלינו.
(11:30) אבל בסופו של דבר, לכל אחד יש נטייה שהיא טבעית, זה הנטייה שלו, (11:34) הוא שולף את הדברים יותר מהיכולת, שגם היה לך מאוד קל ללמוד את זה. (11:38) אם לי לקח עשר שנים ללמוד, לעמוד בנוח מול קהל, אולי לך לקח פחות זמן. (11:42) כשאני למדתי, זה פתאום נהיה וואו.
(11:45) כן, אז הנה, זה היה לך בקלות. (11:47) אני לפעמים מגיע למצבים, שאני הייתי בא לארצות, ופתאום הרצאתי בני 200, 300 איש, (11:54) וגם הלכתי לטלוויזיה, ופתאום הייתי מסתכל על עצמי כאילו מבחוץ, (11:58) ואומר, רגע, זה אתה? אתה? (12:01) התחמת ודיברת בלי להתאמן? (12:04) אבל בואי, בואי, אנחנו לא… (12:05) כן. (12:06) צריך לסחף לזה.
(12:07) אמרת, זו הקטגוריה הראשונה, מה הקטגוריות האחרות? (12:10) אז הקטגוריה השנייה זה איך בעצם אני מתנהלת בסביבה שלי. (12:15) האם אני בן אדם מאוד מאוד מתוכנן, שמאוד צריך שליטה, (12:18) אלו נקראים הג'אג'רים, הם אוהבים שהכל מתוכנן, (12:21) שיש להם תוכנית פלן A, B וC לכל דבר, (12:24) הם לא אוהבים הפתעות, מאוד מאוד קשה להם לאלתר, (12:26) הם אוהבים שיש להם תוכנית, מרגישים בנוח שיש להם תוכנית, (12:29) לעומת הפריסיברים שהם אנשים מאוד זורמים, (12:32) לומדים תוך כדי תנועה, קל להם לאלתר, (12:34) הם אנשים מאוד פתוחים, מאוד מאוד גמישים. (12:37) עכשיו, זה טוב לכולנו להיות גם וגם, אנחנו גם צריכים לדעת לאלתר, (12:40) ואנחנו גם צריכים לדעת איך להיות מתוכננים, (12:42) אבל הג'אג'ר הוא מרגיש יותר בנוח כשיש תכנון, (12:45) והפריסיבר מרגיש יותר בנוח שהתוכנית היא גמישה, (12:48) זה לא שהפריסיבר לא מתכנן, כי אנו גם מתכננים.
(12:50) אז רגע, אז אם אנחנו למשל ניקח את רחלי, (12:53) שהיא מתכננת, אמרתי לה שהיא מכינה את התוכנית להערוכה, (12:57) אבל לעומת זה, יש לה את הצד השני, (13:00) שהיא מסתכלת על המתכון, היא מסתכלת על הדברים, (13:03) והיא מייצרת משאל עצמה, זאת אומרת, יש לה כאן שני צדדים, (13:08) אבל היא מאוד משימתית כזאת, היא מצליחה בכל, (13:11) היא שום דבר לא חסר, אז איפה זה עומד? (13:15) אז בואו נחזור לאחד הדברים הכי חשובים שאני באמת גם מדגישה בארצות. (13:19) לשנינו יש שתי זוגות ידיים, יד חזקה ויד חלשה. (13:23) אנחנו גם יודעים להיות מתוכננים וגם יודעים להיות לאלתר.
(13:28) השאלה מה אנחנו שולפים יותר מהר, ומה עבדנו עליו לאורך השנים, (13:32) אתה רואה שככל שבן אדם יותר מבוגר הוא גם יותר מיומן, (13:35) יש לו יותר ניסיון חיים, הוא עשה יותר דברים, (13:37) הוא עמד ביותר ניסיונות. (13:38) אוקיי, עדיף לכולנו שיהיה לנו את שני הצדים, (13:41) אבל לכל אחד יש נטייה שהיא הטבעית אצלו. (13:44) אוקיי, אז יכול להיות שהיא גם למדה לאלתר, גם אני יודעת לאלתר, (13:47) אבל היא פחות אוהבת את זה.
(13:48) היא יצירתית, והיא מסתכלת על הדברים, (13:52) היא רואה את זה כהמלצה, היא אוהבת לעשות את הדברים שלה, (13:56) וזה יוצא, אני אומר לך, פי מאה יותר טוב. (14:00) אז זאת כבר קטגוריה אחרת, אז יכול להיות שזאת כבר קטגוריה הבאה. (14:04) אז מה זה הקטגוריה השלישית? (14:06) אז יש את הקטגוריה הבאה שהיא איך אנחנו מאבדים מידע.
(14:11) אוקיי, יש אנשים שהחשיבה שלהם היא מאוד מופשטת, (14:14) הם יודעים לחבר בין הדברים, הרבה אסוציאציות בראש, (14:19) חשיבה מחוץ לקופסה, הם חושבים קדימה, (14:21) קל להם לתכנן אסטרטגיות, (14:23) לעומת אנשים, אלו נקראים האינטואיטיב. (14:25) אוקיי, האינטואיציה היא זאת שמובילה אותם, (14:28) לעומת הסנסורים, אוקיי, שהם אנשים שהם סנסוריים, (14:32) הם עובדים עם החושים שלהם. (14:34) כאן ועכשיו, מה קורה עכשיו, הם יודעים לרדת לפרטים, (14:37) מאוד קל להם לפרוט משימות, (14:40) הם מסתכלים על מה הכי פרקטי, הכי מציאותי, (14:43) ועוד פעם, לכולנו יש גם את זה וגם את זה, (14:45) אבל רוב האנשים אגב, הם סנסורים.
(14:48) אוקיי, יש רק 30% שהם אינטואיטיב זה נקרא. (14:51) ואני מה? (14:52) ואתה לפי מה שההבחון הקצר שעשינו, (14:55) אתה סנסור מאוד מציאותי, פרקטי, משימתי, (14:58) הם מאוד טובים בלבצעת המשימות. (15:00) אפשר להגיד שאינטואיטיב, הוא יחשוב הרבה על הדברים, (15:03) האם ישקיע הרבה זמן בחשיבה ומעט זמן בעשייה.
(15:06) לעומת הסנסורים, שהם ישקיעו מעט זמן בחשיבה (15:09) והרבה זמן בעשייה. (15:10) אוקיי, כל אחד, בגלל זה אם אתה יושב עם שותף שלך בעבודה, (15:15) ואתה רוצה כבר להתקדם, והוא רגע עוד רוצה לחשוב על אסטרטגיה, (15:19) אוקיי, זה בגלל שהוא כזה ואתה כזה. (15:21) זה בעצם אחת המטרות, זה באמת להבין, (15:26) הרי גם שותפויות, זוגיות זה שותפות.
(15:28) נכון. (15:29) והרבה שותפויות גם מתפרקות על בסיס של חוסר הבנה, (15:34) שבעצם הבן אדם שיושב מולך הוא בן אדם שונה. (15:37) ואני חושב שזה אחד הדברים שאנחנו נשיג פה.
(15:40) גם אם לא נפטור את העניין, אבל לפחות ניתן לאנשים להבין, (15:47) רגע תעצרו, תעצרו, יכול להיות שכדאי לכם ללכת לשמוע (15:52) מי אתם ומה אתם, כדי שתתנהלו יותר טוב. (15:56) אני חושב שאם הצלחנו בזה, נכון שאנחנו גם מדברים, (16:00) ומה, ובקטגוריות וכל, אבל לא כל אחד יוכל להפנים, (16:03) וזה גם אחרת, שאתה עושה את התרגיל הפרקטי, (16:06) ואתה גם עושה את ההבחון. (16:08) אבל אני חושב שזה המסר שאנחנו צריכים להעביר פה.
(16:12) אז מה זה הקטגוריה הרביעית? (16:13) אז לפני שנעבור לקטגוריה הרביעית, אני רוצה לתת לך (16:16) עבוד נקודת מבט על מה שאמרת. (16:18) כשאני בוחרת שותף לעסק, או צוות, או בן זוג, (16:20) יכולים להיות חיכוכים עם שני בני הזוג, או שני בעלי עסק, (16:26) הם שונים, אבל יכול להיות גם חיכוכים עם אותו דבר. (16:29) כי אם שניהם מאוד מאוד נוקשים, ומאוד מאוד מתוכנים, (16:32) צריך אחד שיהיה זורם אחד מתוכנה, נכון? (16:34) צריך שאחד יהיה ככה ואחד יהיה ככה, זאת אומרת… (16:36) כמו שנצדדים של מגנט.
(16:37) כן, צריך לדעת איך לעבוד עם זה. (16:40) אנחנו באופן טבעי, אנחנו נסתדר עם אנשים (16:42) שהם באמת אותו טיפוס כמוניקי, זה אותו וייב, (16:45) אנחנו יכולים להבין אחד את השני. (16:46) אבל אם אנחנו מקימים עסק ביחד, (16:48) אז דווקא אולי כדאי שנבחר טיפוס אישיות שהוא הפוך ממה שאנחנו, (16:51) כדי שכל אחד יהיה לו את המשבצת שלו בעסק, (16:54) שיהיה לו את התפקיד שלו בעסק.
(16:57) אז זה יכול לעבוד… (16:59) עשייה משותפת מכפיל את ההצלחה. (17:02) בדיוק. (17:02) למעשה, אם אנחנו נסתכל על הבית שלנו כעסק רחבי כזאת, (17:06) ואני כזה, וזה בעצם מה שיצר את ההצלחה.
(17:09) נכון, זה השאלה מה עושים עם זה. (17:12) זאת אומרת, כולם יכולים להסתדר עם כולם, (17:13) השאלה אם אנחנו מבינים איך לעשות את זה, (17:15) ומבינים איך לפתור את החיכוכים. (17:17) אז למעשה, אנחנו בעצם כאן אומרים לאנשים, (17:21) שאתם הולכים לבחור או עובד בחיר או עובדין, (17:25) קודם כל תאפיינו מי אתם, תדעו מי אתם, (17:28) תדעו מה הצרכים.
(17:29) לפי זה, תדייקו את הבחירה של מי שאתם לוקחים. (17:34) או, אם יבוא מישהו, תדעו להבחן אותו, (17:38) ואולי לקחת מנהודה, (17:39) שאולי אנשים, לא בדיוק מה שאת רצית, (17:42) אבל אולי יש לו את היתרונות, (17:45) זה שלא כולם אותו דבר. (17:46) יש להם חלוקות, נכון? (17:47) את הראית לנו את מה שעשית לנו עם האותיות, (17:49) שיכול להיות הרבה ורסיות.
(17:52) ואז, תדעי לקחת מאותו בן אדם את המקסימום, (17:56) ואולי להרוויח לתוך העסק שלך, (17:58) אבל זה יעבוד הרבה יותר טוב. (18:01) נכון, אתה צריך לדעת מה הכוח העל של כל אחד. (18:03) אני חושבת שאם אני צריכה לבחור מישהו שיעבוד איתי, (18:07) או יהיה עובד שלי, (18:08) אז קודם כל, אני לא דווקא אבחר בטיפוס אישיות מסוים, (18:11) אלא אני אבחר במישהו שממצא את הפוטנציאל שלו.
(18:15) שהוא טוב במה שהוא עושה, זה קודם כל. (18:17) אבל אם אני ידע לזהות במה הוא טוב, (18:19) אז אני ידע לזהות איפה, (18:21) מה המשפט שצריך לשים אותו, (18:23) איזה משימות כדאי לשים, (18:25) לתת לו, ואיזה משימות כדאי שאני אעשה. (18:27) כל אחד טוב, ומשהו אחר.
(18:28) כן, אבל קודם כל, עדיף, (18:31) כמו שאני, אני למשל, (18:32) גרוע מאוד בסדר בארגון. (18:35) ורחל יהיה ההפך. (18:36) היא באה לעסק, היא הכניסה לי מנדי, (18:39) היא ב-CRM, אני שנים לא היה לי את הדברים.
(18:45) נכון שכאן זה התקבל באופן טבעי, (18:48) שהיא באה לי, אבל זה השילוב, (18:50) וגם ככה בנינו, ואנחנו עדיין בונים, (18:53) את השילוב בתוך העסק, (18:56) כדי שגם לא יהיו לנו התנגשויות. (18:58) נכון, זה תיאר לך שהיה אפשר לקצר את כל הדרך, (19:00) כי כולנו לומדים את מה שאתה מתאר, (19:03) מה הניסיון שלנו, אבל אם היינו יודעים מראש, (19:05) מההתחלה, ומה כל אחד טוב, (19:07) ומה כל אחד זה פחות טוב, (19:08) אז היינו יכולים לקצר את כל הדבר הזה, (19:11) ואשר לשים אנשים איפה שהם צריכים להיות. (19:15) יפה.
(19:16) אז אם אנחנו אומרים עכשיו, (19:19) ואני הולך אחור הצד, (19:21) ואני חוזר למשפט שאמרת, (19:24) בוא, זה משפט מפוצץ כזה, (19:26) בוא תהיה הגרסה הכי טובה של עצמך. (19:31) איך בגישה שאת עושה, (19:33) את הופכת אותי לגרסה הכי טובה שלי? (19:36) אז קודם כל אני מספרת לך, (19:39) או מספרת יחד איתך, (19:40) כי בהבחון אישיות, (19:42) זה לא שאני מאבחנת אותך, (19:43) אלא אני עוזרת לך להבחן את עצמך. (19:46) וגם בשיטת אמביטיאה, (19:48) יש שאלון של 144 שאלות, (19:50) שהוא מאוד עוזר לכוון את ההבחון, (19:52) זה מאוד מומלץ לכולם, (19:54) לענות על השאלון הזה, (19:55) ואז השאלון עוזר לנו להבין מי אנחנו, (19:58) ואז לראות, (19:59) במה אתה טוב, במה אתה פחות טוב, (20:02) איזה אתגרים צפויים להיות לך.
(20:04) וגם לא דיברנו על הקטגוריה הרביעית. (20:07) אנחנו נחזור עליה. (20:10) להבין מי אתה קודם כל.
(20:12) כמו שאנחנו אינטואיטיביים, (20:13) אנחנו לפעמים באינטואיציה, (20:15) אנחנו יוצאים למקומות שאנחנו רוצים לשנוע. (20:18) וגם אתה אנטיפוס זורם, (20:20) בניגוד אלי שאני אנטיפוס מדוכנן, (20:22) אז כן, אנחנו עושים דברים אחרים. (20:24) אנחנו מצליחים.
(20:24) מצליחים בכל זאת, (20:25) כל אחד נותן את הדברים שלו. (20:28) כן, באנם צריך להכיר, (20:30) קודם כל את עצמו, (20:31) ולכל טיפוס אישיות, (20:32) ממש רואים שיש, (20:33) לכל אחד יש את כוח העל שלו. (20:36) ומה הוא הכי טוב, (20:37) מה הוא שולף הכי מהר.
(20:38) ואם אני יודעת מה הוא שולף הכי מהר, (20:40) אז אני יודעת מה יהיה לו גם הכי קשה. (20:42) אוקיי, מה האתגר שלו. (20:44) זאת אומרת, (20:44) את בעצם באה ומסבירה לבן אדם, (20:48) איפה החוזקות שלו.
(20:49) לא כל בן אדם יודע להבחן את החוזקות שלו, (20:52) ואת החולשות שלו. (20:54) ואת מלמד אותו, (20:56) מה הוא צריך לעשות, (20:57) או איך הוא צריך להתנהל, (20:59) כדי להצליח במישהו הרי, (21:02) לשנות את עצמו, (21:03) כמו שאמרנו, (21:03) זה לא קסם. (21:05) אבל הוא כן יכול, (21:07) לעבוד על יד החלשה שלו, (21:08) בדרך שלו.
(21:10) אוקיי? (21:10) כל טיפוס אישיות, (21:12) גם על האתגרים, (21:13) הוא עובד בדרך שלו. (21:14) לא בדרך שלי, (21:15) או בדרך שלך. (21:16) בדרך של עצמו.
(21:17) אוקיי? (21:18) כל טיפוס יש לו את הדרך, (21:19) לעשות את הדברים, (21:20) בצורה שהיא הכי טובה עבורו. (21:22) אז אני עוזרת לו להגיע לזה, (21:23) בדרך הכי קצרה. (21:25) בוא נגיד ככה.
(21:26) יפה. (21:27) אז בוא נחזור לקטגורה הרבית. (21:28) אז הקטגורה הרבית, (21:30) היא מפרידה בין אנשים, (21:31) שהם מאוד פילרים.
(21:33) זאת אומרת, (21:34) הם לוקחים החלטות לפי הרגש, (21:36) לעומת אנשים שהם מאוד סינקרים. (21:38) אוקיי? (21:39) שהרציונל, (21:39) זה מה שמוביל אותם, (21:40) כשהם צריכים לקבל החלטה. (21:42) זאת אומרת, (21:42) הפילר הוא בן אדם, (21:44) כשהוא צריך לקחת החלטה, (21:45) הוא ישאל מה אני מרגיש לגבי זה.
(21:48) והסינקר הוא יגיד, (21:49) רגע, (21:49) מה אני חושב לגבי זה? (21:51) אוקיי? (21:51) ואנחנו נראה שהפילר, הם אנשים כאלה שהם לב, (21:54) הם מאוד רואים את זה טוב אצל אנשים, (21:56) התפיסה שלהם מאוד מאוד סобקטיבית. (21:58) לעומת אנשים שהם סינקרים, (22:00) הם מסתכלים על נתונים, על עובדות, הם מאוד הגיוניים כאלה, (22:03) יודעים מאוד מאוד לחתוך. (22:05) גם רואים את זה בבייב של האנשים, (22:07) שאתה אומר על בנאדם שהוא כולו לב, (22:09) הוא כנראה בדרך כלל יהיה יותר פילר מסינקר.
(22:12) שזה לא שלסינקרים אין רגשות, כן? או לפילרים אין רציונל, (22:17) אלא יש איזושהי נטייה. אני זוכרת שכשאני הייתי בצבא, (22:21) מישהי אמרה לי שאני כמו רובוט בלי רגשות, אני סינקרית, כמוך. (22:25) אוקיי, נכון, אם המבחן הוא נכון.
(22:27) ואז הבנתי שאוקיי, לא סתם אנשים תופסים אותי ככה, (22:30) וכדי שאנשים ידעו שיש לי רגשות, אני צריכה גם לחייך מדי פעם. (22:33) אז זה אחד הדברים שלמדתי לעשות. (22:36) אז כל אחד הוא תופס את זה אחרת.
(22:38) אבל מה שאמרת כאן, וזה מה שחשוב, זה שברגע שאת מבינה את זה, (22:44) אז את לא כועסת על הבן אדם שנמצא ואת לא מתבייסת מההתנהלות שלו. (22:49) נכון. (22:49) את מבינה שזה המבנה האישיותי שלו, ואם את מודעת למה שאת, (22:55) אז את יודעת שיש ציפייה ממך, כמו שאמרת, לחייך.
(22:59) נכון. (22:59) אז את פשוט עושה טיפה מאמץ יותר כדי שיהיה נוח ויהיה נעים בסביבה שלך. (23:06) נכון, וגם יותר קל בעצם להבין אחרים.
(23:09) האנשים שהם פילרים בעצמם, היו מבינים שיש אנשים שהם סטינקרים, (23:14) אז הם אולי גם פחות היו נעלבים, אם לא תמיד מתעניינים באיך שהם מרגישים, נכון? (23:19) הסטינקרים חושבים אחרת. (23:21) הפילרים תמיד מעניין אותם איך הם מרגישים, איך כל אחד מרגיש. (23:23) הסטינקרים אולי חשוב להם לראות שהדברים מתבצעים, שהכל מאוד מאוד קונקרטי.
(23:29) בעלי והבת שלי, הם שניהם פילרים, הם הרבה פעמים אומרים לי, (23:33) אמא, אבל למה את לא שמה לב? תוסיפי לב בסוף הודעה. (23:37) ואני אומרת, אבל למה? למה צריך? (23:39) אוקיי, כי כזאת אני, והם ככה. (23:42) אתה הפוך, אופה, אולי אנחנו צריכים להבחן את זה אחרת.
(23:45) כן, זה שאני כן עושה. (23:47) עד עד עכשיו אני רוצה לחזור עוד קצת. (23:50) זה נושא שממש מורכב, (23:55) ואחד הדברים ששומעים אותנו אנשים, (23:57) אחד הדברים שקורים, אנחנו רואים את זה, (23:59) אנחנו רואים את זה הרבה בביז.
(24:01) אנחנו פוגשים בביז, בנטורקינג, (24:05) הרבה אנשים שעשו שינויי קריירה. (24:09) ולא בגלל שהם הגיעו לגמלאות, (24:11) זה בגלל שפתאום הם הבינו שהם לא במקומות שלהם. (24:15) נכון.
(24:18) ואחת הסיבות זה שהם לא הלכו ללמוד מתוך תשוקה את מה שהם עשו, (24:24) הם לא הלכו לעבוד איפה שהם רוצים, (24:28) הם הלכו לרצות או לעשות דברים. (24:31) ואני חושב שזה מאוד חשוב להבין ולשמוע אותך, (24:37) איך אנחנו יכולים לדייק את העשייה שלנו, (24:41) את מה שאנחנו, (24:42) כדי שלא נהיה במצב כזה שנהיה מתוסכלים, (24:46) שנעבוד במקום שהכריחו אותנו, (24:49) שלא היה לנו ברירה, (24:50) אלא נעשה את מה שאנחנו אוהבים. (24:52) אני רוצה להגיד לך משהו שאני אומרת להרבה מטופלים שלי (24:55) שמגיעים אליי כנתורופתית.
(24:56) הגוף מדבר. (24:59) הוא לא מדבר עברית. (25:00) הוא מדבר סימפטומים, (25:01) הוא מדבר רגשות, (25:02) הוא מדבר מחשבות.
(25:04) אם אנחנו מתעלמים מכל אלה, (25:05) אז הגוף בסוף, (25:06) בהתחלה הוא לוחש, (25:07) ואחר כך הוא צועק. (25:09) החברה מכוונת אותנו להיות משהו מאוד מאוד מסוים. (25:13) למשל, אם אנחנו מסתכלים על הקטגוריה הראשונה (25:15) של האינטרוורץ ואקסטרוורץ, (25:17) החברה מאוד מאוד מצפה מאיתנו להיות אקסטרוורטים.
(25:20) ילד חוזר מבית ספר, (25:22) אישה שואלים אותו, (25:23) אתה רוצה להזמין חבר? (25:24) רגע. (25:25) יכול להיות שהוא לא רוצה להזמין חבר אם הוא אינטרואוברט, (25:27) כי הוא היה כל היום עם אנשים, (25:28) והוא רוצה לרגע להיות לבד. (25:30) בnaire.
(25:31) אז מה אומרים עליו? (25:32) מה? אין לו חברים? (25:33) הוא לא חברותי. (25:33) יכול להיות שהוא לא חברותי, (25:34) ויכול להיות שהוא פשוט רגע רוצה להתאן, (25:37) אוקי, מצפים איתנו כל הזמן להיות בקשר עם אנשים, (25:39) להגיע למקומות, (25:40) ישר להשתדר. (25:41) ישר ליצר קשר עם אנשים.
(25:43) לא כולם עושים את זה בצורה שהיא טבעית, (25:45) ולא כולם יכולים לעשות את זה כל הזמן, אחרת הם יהיו מותשים במהלך היום. (25:49) הם צריכים להתאים את עצמם באנרגיה. אם הם עושים, ניתן לך סתם דוגמא, (25:53) מישהי שהיא אינטרוברט, אוקיי, שהיא אינטרוברט, והיא הולכת להיות מפיקת אירועים.
(25:58) אוקיי, זה פחות מתאים, יותר מתאים לעבודה, שהיא חד על חד, (26:00) שלא כל הזמן צריך ליצור קשר עם המון המון אנשים שהיא לא מכירה. (26:04) אוקיי, וכשאנחנו עוברים לבוא נעבור לקטגוריה אחרת, שהרגע דיברנו עליה, (26:08) הסטינקר או הפילר, כשאתה מגיע לעבודה, והיה לך יום קשה בבית, (26:13) כי בבוקר המתוח עם הילדים או עם אשתך, מה מצפים לך בעבודה? (26:17) קודם כל, לדחוף את כל הרגשות, נכון? להיות סטינקר ולהתחיל לעבוד. (26:21) וגם מצפים ממנהלים ומנהלות לחשוב בצורה שהיא מאוד סטינקרית.
(26:26) עובדות, נתונים, הגיוני, לא לדבר על איך אנחנו מרגישים ומה אנחנו עושים. (26:30) אבל אנשים שהם פילרים, אוקיי, הם זקוקים שישאלו אותם מה שלומם, (26:35) הם גם זקוקים את זה כלפי עצמם, אוקיי? ואנשים שהם סטינקרים, (26:39) הם חושבים אחרת, הם צריכים את הדברים אחרת, אוקיי? (26:41) הם יוצאים משברים בצורה אחרת. (26:43) אז כל הזמן הגוף מדבר אלינו ואומר לנו, והראש גם מדבר אלינו, מישהו סטינקר, (26:49) ואנחנו צריכים להקשיב, ואם אנחנו מקשיבים, אז יהיה לנו יותר קל להתעלם (26:53) ממה שמצפים מאיתנו, אוקיי? כי לא תמיד אנחנו נהיה מה שהחברה מצפה, (26:58) ויש אנשים שכן, יש אנשים שמאוד קל להם להסתדר במסגרות ובחברות, (27:02) כי הם בדיוק כאלה, כמו שמצפים.
(27:03) אבל מה שאני גם לומד ממך, (27:06) שלמעשה, אם אני מנהל, (27:08) ואם אני מצליח להבין (27:10) מי העובדים שלי, (27:13) וכל אחד הוא שונה, (27:15) אני יודע איך, (27:17) מה עליי לצפות ממנו, (27:19) איך להוציא ממנו את היותר טוב, (27:21) או איך לגרום לו לתת לי את היותר טוב, (27:23) ואיזה יחס לתת לו. (27:26) זאת אומרת, (27:26) יכול להיות שאמרת, (27:28) שאם אני צריך את הפינה שלי, (27:30) אני יודע שהעובד שלי צריך את הפינה שלו, (27:31) שהוא בא בבוקר, (27:33) אם הוא באמת מהמרטון, (27:35) יש לו ארבעה ילדים, חמישה, (27:37) לא יודע, כל אחד יכול לאכול את זה אותו דבר, (27:40) צריכים לתת לו את השקט שלו וזה, (27:42) ולא דווקא להיכנס, (27:43) ואחר צריך את הקפה במרכז, (27:46) אז אני אהיה הרבה יותר טוב. (27:48) נכון, רק להבין אותו, (27:51) זה כבר מוריד את השיפוטיות ממנו.
(27:53) קום להגיד, (27:54) וואו, בן אדם נורא קר, מרוחק, (27:57) שחצנו לה, (27:57) הוא סנוב, לא מדבר עם אף אחד, (27:59) קום להבין, רגע, הוא צריך את השקט שלו, (28:02) הוא חושב יותר טוב כשהוא בשקט, (28:04) וגם אני כמנהלת, (28:05) או מנהל, (28:07) אם אני סינקרית, שאני מאוד הגיונית, (28:09) ורציונלית, ובחוץ מזה נהנת (28:11) באיך כולם מרגישים, (28:13) ומה קורה איתם, (28:14) אם אני כן אחזקת את הצד הזה, (28:17) את הצד הרגשי אצלי, (28:18) אז גם לי יהיה יותר טוב, (28:20) כי אני פוגשת אנשים מכל מיני סוגים, (28:22) וגם אנחנו, ככל שאנחנו מפתחים יותר מיומניות, (28:25) אנחנו הופכים להיות אנשים יותר מאוזנים, (28:27) כי כולנו צריכים, את שתי הידיים שלנו, (28:30) זה לא שאני יכולה לחיות חיים רק כסינקרית, (28:32) או רק כפילרית, (28:33) אנחנו, יש סיטואציות שבהן, (28:35) אנחנו צריכים להיות יותר סינקרים, (28:37) או יותר פילרים, יותר אינטרוברטים, (28:39) או יותר אקסטרוברטים, תראה, אנחנו יושבים פה עכשיו, (28:42) ואתה צריך להקשיב לי, (28:43) ואני צריכה לדבר, ולפעמים אני צריכה להקשיב, (28:45) ואתה צריך לדבר, אנחנו צריכים את האיזון הזה, (28:48) אוקיי, גם במסע ומתנה, (28:49) אנחנו צריכים את זה, נכון? (28:50) לא לשים את כל הקלפים לשולחן, (28:52) לפעמים רק להיות בשקט. (28:55) אני מלמד מסע ומתנה, (28:58) ואחד הדברים שאני מלמד, (29:01) ועכשיו אני חושב שנתת לי עוד כלים, (29:04) ואולי אני צריך לעשות את הסדנה הזאת יותר לעומק, (29:06) כי אני חושב, מבין עכשיו כמה דברים חסרים לי, (29:10) הרי מסע ומתנה זה הקשבה. (29:13) עכשיו, הקשבה, (29:14) ממה שאני מסביר גם לתלמידים שלי, (29:16) וגם בעשייה, (29:17) זה לא רק הקשבה למילים, (29:20) זה הקשבה להסתכל על הבן אדם, (29:22) להסתכל על בנויות גוף, (29:24) הרי גם בייעוצים שאני עושה, (29:25) אני מסתכל על האנשים, (29:27) אני יודע להוביל לפי התזוזות שלהם והכל, (29:35) ואם אני מבין, (29:36) עכשיו אני מבין עוד יותר, (29:38) שאם היה לי גם את הכלים, (29:40) כמו שעכשיו אני לומד, (29:41) ואני באמת לומד, (29:42) אני כבר הרווחתי מהפבק הזה, (29:44) התחלתי להרווח בסדנה, (29:48) אבל פה זה יותר עוצמתי, (29:50) אז אני יודע להגיע להישגים הרבה יותר גדולים.
(29:55) למשל, אחד הדברים אני עושה, (29:56) זה לעשות מסע ומתן רגשי, (29:59) שאנשים לא מבינים את זה. (30:00) כולם הולכים, ואתה תמר, (30:02) אני אתן שמונים, ואתה נגיע תשעים, (30:04) לא, אבל צריך רגש, (30:06) אבל צריכה להבין מי מולך. (30:09) אז אני חושב שזה, (30:12) ואני חיכיתי להגיד את זה, (30:14) ואת זרקת את זה, את המסע ומתן, (30:16) זה כלי שיכול לעזור לנו בכל מקום.
(30:18) זה כלי מדהים. (30:20) אחד הדברים גם שמלמדים במסע ומתן, (30:22) זה כשאתה נכנסת לפגישה, (30:24) לא ישר להתחיל לדבר על העניינים, (30:26) לשבור את הקרח, נכון? (30:28) וזה אקסטרוורטים מאוד מאוד טובים, (30:30) זה בא להם טבעי, לא צריך להגיד להם את זה. (30:32) הם יודעים את זה, אוקיי? (30:33) אז גם כשאתה מלמד אנשים, (30:35) אתה יודע שיש אנשים שצריכים ללמוד משהו אחד.
(30:37) ויש אנשים שצריכים ללמוד משהו אחר. (30:39) אוקיי? אבל איזה כיף שאנחנו יכולים להביא את כל היכולות שלנו למסע ומתן. (30:44) ולא רק את היכולות שלי, כי אני אינטרוברט, אז אני אביא רק את האינטרוברטיות שבי, אני לא אהיה טובה במסע ומתן.
(30:49) ואם מישהו יביא רק את האקסטרוברט שבו למסע ומתן, הוא גם לא יהיה טוב. (30:54) צריך להביא את שניהם. וברגע שאנחנו מודעים לזה, אז באמת אפשר לעשות עם זה דברים שהם מדהימים.
(30:58) מה שזה אומר, שזה עוד משהו שחשוב שירצה, (31:03) שאת רואה שקורה תהליך, למשל, את נכנסת, אנחנו התחלנו בשמאל טוק, נכון הרי? (31:08) זה בדיוק מה שאנחנו עושים, זה הדיבור וההיכרות, ושבירת הכרח, אנחנו סך הכל, (31:14) אף פעם לא הכרנו מעבר לסדנה, ואחר כך התעסקות בנושא, (31:19) אז יש לזה תהליכים שיוצרים, ובדיוק על זה הדיברתי, כמו במשא ומתן. (31:25) קריא למשל את סוזנה, שסוזנה, עשיתי איתה את הפרק והתחלתי איתה בשמאל טוק, (31:30) היא פתאום אומרת לי, מתי מתחילים? היא מאוד מסימתית, זה צריך עכשיו לזה, (31:37) בוא נדבר עכשיו על הנושא, צריכים להבין איך הדברים קורים, (31:41) והיה פרק מדהים איתה, כן? אחרי שהיא הבינה את הקטע, (31:44) אבל למה היה קל? בשביל שהבנתי מי, כן? אני חושב שהיום יש לי יותר כלים, (31:50) אז הנה עוד כלי שזה מאוד עוזר לנו להבין מה קורה עם האחר. (31:56) נכון.
עכשיו, אני כן רוצה לחזור לעניין, איך אני לוקח את זה למקום, (32:02) אנחנו מדברים פה על התפתחות אישית, איך אנחנו לוקחים את זה למקום שנדע, (32:08) אולי יותר לכוון את עצמנו בבחירת הקריירה או העיסוק שלנו? (32:13) אני אמרתי את זה קודם, אני מצטער שאני עכשיו חוזר לזה עוד פעם, (32:19) הרי מה המטרה שלי פה? המטרה שלי פה לעזור לאנשים, (32:22) ומסתבר שאנחנו כאן פותחים להם עיניים להרבה מאוד תחומים, (32:27) ולדעתי כל בן אדם שני עכשיו כבר יבוא אלייך לסדנה, (32:32) אבל חלק מזה זה בהתפתחות האישית, איך אני אדע לכוון את עצמי בזכות זה? (32:36) אז אני רוצה להגיד לך משהו לגבי קריירה, שהוא מאוד מאוד חשוב. (32:41) השיטה הזאת, שיטת MBTI, אחד הדברים שלא משתמשים איתה, (32:47) זה לגבי בחירת קריירה, אוקיי? אם בן אדם עדיין לא נכנס לעבודה, (32:53) אז רגע לא עושים לו את זה כדי לא לסגור לו את האופציות. (32:57) כל אחד יכול להיות הכול, אבל זה יהיה שונה.
(33:00) אם אני אנתורופטית, שהיא סינקרית, אוקיי? (33:04) אז כשהמטופלים מספרים לי על דברים מאוד מאוד קשים שעברו עליהם, (33:08) אז יש לי תגובה מאוד מאוד מסוימת כסינקרית. (33:11) אני לא מתערבבת רגשית, אני ישר מכוונת לפתרון, יש לזה יתרון. (33:16) אבל אם תהיה מישהי אחרת, אנתורופטית אחרת, שהיא פילרית למשל, אוקיי? (33:20) אז היא תגיב בצורה אחרת, היא תיתן המון אמפתיה.
(33:23) היא תשאלה אותם איך הם מרגישים לגבי זה, ומה הם חושבים לעשות. (33:26) זאת אומרת, זה הרי אחרת. (33:28) האם היא יותר טובה ממני או אני יותר טובה ממנה? לא.
(33:31) כל אחת עושה את הדברים בדרך שלה, ואנחנו מדברים על זה המון המון בעסקים, על בידול. (33:37) מה זה בידול? יש הרבה עסקים שהבידול זה אתה. (33:41) זה לא שיש לך מוצר שהוא אחר, אתה הבידול.
(33:44) אהלנתי לזה, אני כל כך שמח שענית לי ככה. (33:47) זה מה שרציתי לשמוע, תמשיכי. (33:48) כן, אתה הבידול.
האופי שלך הוא הבידול. (33:51) אבל כדי שאתה תהיה טוב במה שאתה עושה, אתה צריך להביא את עצמך. (33:57) את הגרסה הטובה ביותר של עצמך, צריך ללטש את היעלון.
(34:01) בעצם מה שאת אומרת, הרי אם אנחנו נגיד מסתכלים, ואנחנו רואים אורחי דין לדוגמה, (34:07) ואנחנו רוצים להיות אורחי דין, ואנחנו רואים שהאורח דין הוא רציני, (34:12) ויש לו קו מאוד מסוים. אנחנו אומרים, רגע, איך אנחנו נהיה כאלה? (34:16) אנחנו נוותר על זה. לא, לא, לא, לא.
לא. (34:19) לא לפחד, ולשלב, ואז לחשוב, רגע, איפה יכול להיות היתרון שלי? (34:24) איפה יכול להיות היתרון שלי? אני יכול לתת את משהו שהוא לא נותן, (34:29) הוא ילך בגישה שלו, אני אלך בגישה שלי, אני אהיה לי יתרון במקום אחר. (34:35) אותו דבר כמרצה, או בכל דבר.
(34:38) בעצם זה מה שרציתי לשמוע, וזה מה שרציתי שאנשים ישמעו, (34:43) שאת דיאקת את זה, כן? לא חשבתי, כן, אבל שכאילו זה לא מכוון את הקריירה, (34:50) אבל זה איך לגשת לקריירה מסוימת בהנחה שאני מתאים כאילו בדרך שלי לאותו סוג של קריירה. (34:59) כן, אבל אני לא מתאים להיות מבטיח אישי. (35:02) נכון, יכול להיות, אבל גם צריך לזכור עוד משהו.
(35:05) יש לנו 16 טיפוסי אישיות. (35:08) האם כשאני פוגשת מישהו שהוא בדיוק אותו טיפוס כמוני, אנחנו נהיה אותו בן אדם? (35:13) התשובה היא לא. (35:14) גם בתוך זה יש גוונים, יש את הניסיון החיים, יש מאיפה באתי, (35:18) אבל עדיין אנחנו מכוונים את הדברים לפי איך שאנחנו, (35:22) ואנחנו אנשים שונים, אז כדאי להביא אותנו את כולנו, (35:26) את הניסיון החיים ואת ההיסטוריה ואת האמונות שלנו, (35:29) וגם את הפרוסי האישיות שלנו, שזה דבר שהוא מאוד בסיסי ומאוד משפיע על הדרך שבה אנחנו עושים את הדברים.
(35:36) אז בעצם מה שאנחנו אומרים לאנשים, ובעצם אני מתחיל לסכם כבר את הפרק, (35:43) זה שברגע שאתה מכיר את היתרונות שלך, אתה מכיר מי אתה, קודם כל אתה לא נבהל מזה, (35:50) ואתה יודע לנתב את עצמך לעשייה יותר נכונה ולדייק, (35:56) ולקחת ולנצל את היתרונות, את הערך המוסף שלך בשביל להצליח בכל מה שאתה עושה. (36:02) נכון. (36:03) אותו דבר במערכות היחסים, (36:06) כשאתה מכיר את הצד השני, אתה יודע איך לוודא שאתה מתנהל בקו שישלים ולא קו שיצור התנגשויות.
(36:16) נכון. (36:17) וזה נכון לכל דבר שנגענו בו, כן? לדייק את המשא ומתן. (36:22) נכון.
(36:22) זה נכון לדייק כמעט כל דבר, ואנחנו יודעים שמשא ומתן זה כמעט כל דבר שאנחנו עושים בחיים, (36:28) מהשעון המעורר שאנחנו לוחצים עליו, אני בחיים לא השתמשתי לשעון מעורר, (36:33) יש לי שעון ביולוגי. (36:34) אבל מכל דבר שאנחנו עושים, זאת אומרת, אנחנו מבינים הרבה יותר טוב, (36:40) שאנחנו מבינים את עצמנו יותר טוב, שאנחנו מבינים את האחר יותר טוב, (36:45) או יודעים את מי להביא לידנו, או ממי להתרחק, (36:49) בגדול, הסביבה שלנו הופכת להיות הרבה יותר איכותי. (36:52) נכון, הרבה יותר איכותי, הרבה יותר נאים, ואני רוצה להגיד שמבחינתי גם בהבחון אישיות, (36:59) הכל עדיין שנשאר בטוח.
(37:00) הנה, גם שהבחנו אותך, בטעום אנחנו אומרים, רגע, אולי זה לא בדיוק, (37:04) וגם כ�tle אנחנו מסתכלים על אחרים, אולי זה לא בדיוק, אבל הראש פתוח, (37:07) ואנחנו מכירים שיש עוד אופציות, ויש משפט מפורסם, (37:13) Be yourself, everyone else is already taken. (37:15) מה שנקרא, אל תנסה להיות מישהו אחר, תהיה אתה עצמך, (37:19) תהיה מודה לדברים, תהיה מודה ליד החזקה שלך, ליד החלשה, (37:23) תהיה מודה לזה שאתה יכול להתפתח ולהשתפר בכל דבר שאתה עושה, (37:28) כי כולנו יכולים להיות הכל, אבל בדרך שלנו. (37:31) אני חושב שזה, את אומרת פה משפט שהוא משפט לחיים, (37:34) לא רק בתחום מבחון האישיות, זה שחלק מהאנשים רוצים, (37:41) הם שומעים, זה עשה ככה, זה קנה אוטו כזה, (37:43) אז גם אני אקנה, או גם אחת הבעיות זה שהם מאמינים לרוב הסיפורים, (37:49) וגם מנסים לחכות אנשים, ואני כל הזמן צורק את זה.
(37:53) תפסיקו להקשיב או לשמוע אנשים, (37:57) הרי אני נותן את הדוגמה שאת פוגשת במדינה שיש בה קזין, (38:02) או את פוגשת מישהו בשדה תעופה ואומר, ניקיתי את הקזינו, (38:05) את בטוחה, וואי, פעם הבאה אני אלך לקזינו, אני אנקח, (38:08) מסתבר שהוא ניקר את הקזינו עם הגב, ושלא היה לו כסף לשלם. (38:12) לא צריך להאמין לכל דבר, צריך, וגם אם אומרים דברים נכונים, (38:18) תהיה מי שאתה, תצליח בחיים. (38:20) אז תני לי בשתי מילים סיכום יותר, למרות שנתת קודם סיכום לצער, (38:25) עוד שתי מילים ככה לסכן.
(38:26) ואני חייבת להגיד שגם הסיכום שלך הוא ממש מתוך טיפוס האישיות שלך, (38:30) זה נורא מעניין, יש טיפוסי אישיות שהאותנטיות, זה הדבר הכי חשוב להם, (38:34) והם לא מאמינים לכל דבר, ויש טיפוסי אישיות שיותר נמשכים (38:38) לדברים האלה, הם רוצים להאמין וככה, (38:41) רוצים יותר לראות את החלומות של העתיד, ויש כאלה שהם יותר מציאותיים, (38:46) אז אני, כן, אני רוצה לסכם, ואני רוצה לאחל לכל אדם ואדם, (38:51) אנחנו ממש לפני חג פסח, אוקיי, נכון, חג החירות, מה זה חירות, אוקיי? (38:56) לכל אדם, להיות הוא עצמו, להרגיש טוב עם מה שהוא, (39:01) כי זה הוא בעצמו, וכל אחד הוא מופלא ומדהים, (39:03) ואני מאחרת לכל אחד למצוא במה הוא, מה הדבר הכי מופלא אצלו, (39:09) מה כוח העל שלו, ואני מאחרת לכל אחד גם לדעת איך להשתמש בזה, (39:13) ואם לא מצליחים, לא נורא, אפשר להמשיך לקרוא ולהבין וללמוד על הדבר הזה, (39:18) ולהמשיך להשתמש בו. (39:19) יש פה משהו נכון ויפה, שברגע שהבן אדם יהיה טבעי ויהיה, (39:24) לא האחר, יהיה לו חירות. (39:26) יהיה לו חירות, כן.
(39:27) ושכל זמן במתח בשביל לדעת את האחר ולחכות את האחר, (39:31) זה סוג של נטל, וברגע שהוא הופך להיות מישהו, (39:37) הוא נהיה חופשי. (39:38) ענת, תודה רבה שבאת, היה לי פרק מרתק. (39:42) תודה.
(39:43) ונראה לי שאני רוצה עוד סדנה, ותכף נביא את רחלי, נשמע מה היא אומרת. (39:48) אז אנחנו נתראה, ושיהיה באמת חג שמח, הפרק יעלה היום-מחר, (39:53) אז שיהיה לכולם חג שמח, (39:56) ותמשיכו לעשות, ותייסמו את מה ששמענו פה.