חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

צחי קווטינסקי מדבר עם מיכל קורלנד מרימקס חלוצים על העיר נהריה – חקר שוק

צחי קווטינסקי מדבר עם מיכל קורלנד מרימקס חלוצים על העיר נהריה – חקר שוק

בפודקסט מס' 64, השישי בסדרת חקר השוק, אני מארח את מיכל קורלנד, השותפה במשרד התיווך המוביל בנהריה, ולא רק, רימקס חלוצים.
במהלך הפודקסט סוקרת מיכל את הגורמים להתפתחות המדהימה שעוברת נהריה בשנים האחרונות, ובין השאר:
התפתחות העיר בתחום התיירות, הרכבת והכבישים כמו 89, 22 וכביש 6 שרק מקרבים את העיר למרכז,
ההגירה החיובית לעיר, הטבות המס ועוד.
עוד סוקרת מיכל את שכונות העיר, ובין השאר:
עין שרה , מרכז העיר, עמידר, אכזיב, נהריה הירוקה, שמעון פרס, יצחק שמיר, אריאל שרון וטרומפלדור.
במהלך הפודקסט מבהירה לנו מיכל את פשר כמות הפרויקטים הגדולה בעיר ואת שלטי ההתחדשות העירונית הנמצאים בכל רחבי העיר.
מיותר לציין כי בסיום ההקלטה, אותה ערכתי במשרדה, זכיתי לסיור אישי בכל רחבי העיר, ובמהלכו נחשפתי לעיר הנמצאת בתנופת צמיחה ובנייה.
הקשיבו לפודקסט ולמדו מה קורה בעיר צפונית זו, שעד לפני שנים שמענו עליה רק בשעות מלחמה.
רוצים להשתתף בסיור בעיר – בימים הקרובים אודיע על כך (בהתאם להנחיות הקורונה).

לפרטים של רימקס חלוצים ומיכל:
טלפון : 04-9001541
כ
תובת: הגעתון 40 נהריה

להורדת המגזין של רימקס חלוצים : 

האזנה מועילה
צחי קווטינסקי

 

תמלול הפודקסט

 

ברוכים הבאים לעוד פודקאסט של צחי קווטינסקי נדל״ן בקלות. אנחנו עוד פעם במסגרת חקר השוק. לפודקאסט הזה אני לשמחתי סוף סוף נעניתי להצעה שקיבלתי מזמן ממיכל הבעלים של רימקס נהריה לבוא ולהכיר את העיר ולהכיר אותם ועשיתי את זה לפני שבועיים ומצאתי שיש פה בית חם אז הנה באתי שוב הגעתי את כל הדרך גם כדי ללמוד להשקיע פה שעד היום הזנחתי את המקום הזה וצריך לזכור שאני וואן מן שואו אני לא יכול לכבוש את כל העולם וגם לתת הזדמנות לאנשים להבין את העיר המדהימה הזו. לפני שמיכל תציג את עצמה אני חייב להגיד לכם שאני מסתובב פה כבר שבועיים ואני נדהם ולא מבין והשאלה הראשונה שנשאלתי היום זה מה קורה פה ותכף מיכל תסביר לנו. אז מי כל תודה רבה שהזמנת אותי.

-בשמחה.

-ואני אשמח אם תספרי לכולם מי זו מיכל לא רק מיכל באופן אישי אלא מיכל מרימקס נהריה.

-קודם כל אני שמחה שהצטרפת אלינו. תקופה ארוכה של חיזורים וכייף שהגעת עד לכן. אז לשתף אתכם קודם כל שמי מיכל קורמן נשואה אמא ל-3 בנות גרה בכרמיאל תושבת הצפון כל השנים. אני עשיתי את השינוי ונכנסתי לעולם הנדל״ן לפני 16 שנה אני חיה נושמת עובדת באזור. הצטרפתי למשרד רימקס חלוצים בנהרייה לפני 16 שנה. הייתי סוכנת נדל״ן הפכתי להיות שותפה של מרסלו גלז אנחנו שותפים בשלושה משרדים נהריה עכו מעלות שותפים גם בכרמיאל וחתמנו זיכיון על משרד בשלומי ובשלבים של פתיחת משרד בקרית שמונה. הרעיון הוא שיש לנו כל כך הרבה מה להציע באזור הצפון הנדל״ן חי תוסס ונושם אני שנים רבות משקיעה בעולם הנדל״ן כך שעולם המשקיעים מאוד מוכר לי אנחנו חיים ונושמים נדל״ן ונשמח להציג לכם פרטים על העיר המדהימה הזו שנקראת היום נהריה. היקפי הבנייה המטורפים שקיימים כאן היקפי בנייה התפתחות מדהימה אנשים נפלאים ים כחול וכל הטוב שיש כאן להציע.

-נהדר אני מציע שישר נכנס לתוך העיר. העיר שאני לא הבנתי, עוד פעם אמרתי כבר בהתחלה, לא הבנתי את ההיקפים. אמרתי לך שכל מטר שנסעתי פה או מנוף או בניין חדש או שלטים של התאגדויות התחדשות עירונית. לא יודע אם מישהו בארץ יודע שזה קורה פה. מה גורם לנהריה שיהיה בה כל כך הרבה בנייה. יש כזה ביקוש? יש כל כך הגירה חיובית לתוך העיר? מה קורה היום בנהריה?

-קודם כל אני חושבת שהעיר הזו עברה תהפוכה בשנים האחרונות ואני חושבת שסוף סוף מגלים אותה. עיר מדהימה ביופייה שיושבת על קו החוף והנקודה הצפונית ביותר של המדינה עם חוף ים משגע ואוכלוסייה מדהימה. יש בה הטבת מס של 12% שזה דבר מאוד משמעותי כי אנשים שרוכשים כאן נכסים ודירות יודעים שבסוף המשכנתא משולמת באמצעות החזרי מס שלא משולמים וזהי יתרון אדיר. והעיר הזו עברה תהפוכה אדירה בעיקר בהבנה שצריך להחזיר את התיירות לאזור הזה שיש הרבה מה להציע באזור הזה מעבר לכבישים שמתפתחים והתחבורה וכביש 6 שעתיד להגיע.

-את אומרת תיירות, לא ראיתי פה מאה בתי מלון, לא ראיתי פה משהו שהשתנה מאז שאני הייתי בצבא והייתי מסתובב פה. לא ראיתי פה משהו שקשור לתיירות. אז מה בתיירות?

אז בוא נתחיל אחד שדווקא נפתחו כל החופים. היה איזה שהוא שינוי והבינו שכן צריך לפתוח את כל החופים הנפלאים האלה ולפתוח אותם ולפתוח את התיירות. משקיעים בזה היום לאחרונה ופותחים יותר ויותר בתי מלון. מכרנו לא מזמן בית מלון באזור. יש הרבה דירות שהפכו להיות air b&b דירות נופש ובעיקר אנחנו מרגישים עכשיו אחרי הקורונה ישראלים הבינו שתיירות פנים נהדרת.

-אין להם ברירה. למרות שאני רוצה להגיד לך ששבוע שעבר נסעתי בטעות עם הרכבת בתל אביב שדה תעופה אין מקום להחנות זבוב.

-יחד עם זאת לא כולם רוצים לרדת לדרום ורק לאילת. יש מה להציע בצפון. הצימרים בצפון תמיד פרחו ושקקו ותמיד הייתה תפוסה מלאה ונהריה יש לה הרבה מה להציע כמו שאמרתי גם מבחינת החופים יש מרינה חדשה שאמורה להיבנות באזור. יש צפיות ותוכנית לנושא הזה.

-במרכז העיר?

-ממש קרוב. בין המרכז לאזור הצפוני של העיר.

-בתור נער שהייתי בא לפה משפחת גיאזדה הייתה פה אני זוכר את הבריכה של המים הקרים. זה היה אטרקציה שלי והחוף. השאלה מה השתנה מאז.

-אני חושבת שהיום היא כמו עיר כוכב אפשר לבוא לנפוש בה ואפשר לצאת לכל האטרקציות התיירותיות שיש באזור אם זה ראש הנקרה ועכו העתיקה שיש מדרום וכל אזור הגליל המערבי שהוא יפהפה עם התיירות שקיימת בה. אם זה עם הנחלים ואם זה עם הפלאי טבע המדהימים שיש פה. וזה עיר מדהימה שכייף להגיע אליה. מבחינה תיירותית היא תפסה תאוצה הבינו גם שיש תקופות של אולי לא יודעת אם להגדיר את זה כמלחמות אבל כל מיני מבצעים כאלה ואחרים היום כל המדינה חשופה לזה לא רק נהריה הצפונית.

-אז יהיה לנו חזרה את הכיכרות עם הסוסים?

-יכול להיות נציע לראש העיר המדהים שלנו.

-אני חייב לשאול אותך שאלה.

-זה רק התיירות. לא שאלנו מה מושך את האנשים לגור פה.

-את יודעת שגם שאני מלמד השקעות נדל״ן וגם שאני בודק מקום למשל בחיפה אני מסתכל על שכונות ומחפש מקומות תעסוקה. הסתובבתי פה ואין מקומות תעסוקה. אפילו שטראוס או מפעל הנקניקים זוגלובק נדמה לי שהיו מעסיקים גדולים שטראוס היה מעסיק ענק אז בביקור הקודם שלי על המקום של שטראוס הייתי אצל חבר שלי אלכס בפנטהאוז מדהים. זאת אומרת מקומות התעסוקה פה נגמרו ולא כל מקום תעסוקה הוא קרוב. מה כן מושך את האנשים?

-אז באמת נגענו בתיירות בוא נגע בתעסוקה. גם פה יש שינוי נדבר עליו. בעיקר אם אני מדברת על נדלן והשקעות תמיד צריך להסתכל קדימה לאן זה יכול להתפתח ולגדול. אין מקומות תעסוקה רבים בעיר עצמה ובאזור יש אזורי תעשיה כמו למשל בר לב כרמיאל שמושכים אליו אנשים ותעסוקה. מעבר לזה אנשים עובדים בחיפה והקריות וחוזרים.

-אז התחבורה עזרה?

-יש פה תחבורה, יש את הרכבת, יש את כביש 89 החדש שנפתח לאחרונה, יש את כביש 22 שפתח צירים נהדרים מאזור חיפה קריות

-את מדברת על עוקף קריות?

-כן.

-אני הגעתי בו היום והגעתי בno time מחיפה לנהריה.

-זה לא שאין פקקים יש פקקים בשעות מסוימות שמאוד קשה עדיין להכנס לעיר ולצאת ממנה אבל ככל שהזמן עובר קל יותר ואם מסתכלים קדימה ובעיקר נקודה מאוד משמעותית זה כביש 6 העתידי שהגיע לאזור כרבי תכף נדבר על אזור התעשייה המתפתח וזה אמור לפתוח את כל הצירים.

-יודעים מתי הוא יגיע?

-בשנים הקרובות. אנחנו יודעים שהעסק מתפתח מהר למרות שאנשים אומרים זה לוקח שנים זה לא יקרה. אני זוכרת שהתחלתי להשקיע בכרמיאל וקניתי דירות והיה צפי לפתיחת רכבת ואמרו זה לא יקרה ואמרו שברגע שיפתחו רכבת המחירים יקפצו אנשים אמרו זה לא יקרה ובאה הרכבת והמחירים קפצו. שאתה משקיע בנדל״ן אתה לא מסתכל על יום יומיים קרובים אתה מסתכל קדימה וכביש 6 יגיע לאזור שלנו ויפתח את האזור מבחינה נדל״נית. המחירים פה עולים זה לא שאנחנו בירידת מחירים להפך, אתה לא סתם רואה מנופים בכל מקום ובנייה אין סופית, יש הרבה לקוחות שרוכשים פה.

-סליחה שאני עוצר אותך, הרוכשים בעיקר אם מסתכלים על ההיקף הגדול של הרוכשים, זה אנשים שבאים לגור או משקיעים לצורכי השקעה?

-אני חושבת שהרוב רוצים לגור באזור, משפרי דיור זוגות צעירים. זה הרוב הגדול. ויש חלק לא מבוטל של משקיעים שגילון את הפוטנציאל. אני יכולה להגיד לך שאין דירות להשכרה אנחנו משכירים כמויות של נכסים ודירות ויש ביקושים אדירים לנושא הזה כרגע יש חוסר וכמו שאמרתי זה גורם לעליית מחירים גם בשוק הנדל״ן גם במכירות וגם בשכירויות. אם אני מסתכלת רוב האוכלוסייה זה אנשים שבאים לגור ולהתפתח וליהנות מהטבות המס וליהנות מהעיר המדהימה הזו ועיקר התעסוקה היא בחוץ אבל אנשים גרים פה והעיר לא מפסיקה להתפתח ולגדול. ויש משקיעים שפשוט גילו אותה ונהנים מהטבות מדהימות.

-אני רוצה לשאול עוד משהו שמאוד בולט שראיתי זה נושא של התחדשות עירונית. זה אפילו הפתיע אותי כי מדברים על רמת גן על ראשון על כל הערים בשיחה על התחדשות עירונית ויש עיר בצפון שאף אחד לא יודע עליה וכל גדר שנייה שהסתובבתי סך הכל נכנסתי מהכניסה היותר דרומית לגעתון הרי זה מוביל אותי מהרחוב המקביל ועל הדרך היש שלושה שלטים של התחדשות עירונית. מה קורה פה בתחום הזה?

-במקביל לשכונות החדשות שנבנות, נעשה סדר מה נבנה כאן ונדבר על התחדשות עירונית. יש שכונות חדשות שנבנות. בכלל העיר עצמה אמורה להגיע בשנים הקרובות ממש להכפיל את עצמה להגיע ל120,000 תושבים.

-היום כמה?

-בסביבות ה-60,000 או 70,000. אנחנו גדלים כל הזמן. יש צפיה ל-11,000 דירות אנחנו מתחדשים כל הזמן.

-מאיזה ערים באים לפה?

-מקומיים הרבה מגיעים מאזור חיפה יש פה הטבות מס והעיר הזו מדהימה. ועדיין אם ניקח אולי למרות שהיום פחות המחירים יותר נמוכים מאזור חיפה. אנשים שעוברים מאזור עכו כרמיאל חברה שהגיעו מצפת נצרת כל האזורים האלה אנשים מגיעים מנהריה וגם אזור ההתיישבות הכפרית אנשים שהיו בבתים כפריים בתי קרקע גדולים. הילדים עזבו את הבית והם רוצים את העיר וההטבות שיש בעיר והקרבה לים בהחלט מגיעים אלינו. אם אני מסתכלת יש אותם שכונות חדשות שנבנות היום ולא מעט חלקם מחיר למשתכן בשילוב של שוק חופשי. אלה המכרזים שיצאו והם משכו זוגות צעירים ומשקיעים. חלק מהרוכשים של המחיר למשתכן אולי לא יגורו פה בשנים הקרובות אבל בהחלט ישכירו את הדירות. והרבה זוגות צעירים שזכו להטבות מיוחדות ומעבירים את החיים לעיר.

-יש פה גם התפתחות, סליחה שאני עוצר אותך כל פעם זה דברים שמסקרנים אותי, אני מדבר על חריש וכל מיני מקומות גם קריית גת שעשו תוספת של כרמי גת שכחו לעשות בדרך חינוך והרבה דברים.

-נכון. אני אתן לדוגמה את השכונות האלה, יש לנו 3 שכונות באזור המזרחי של העיר שקרוב לבית החולים, שזה שכונת יצחק שמיר אריאל שרון ושמעון פרס, שכמו שציינתי חלקם באמת זה מחיר למשתכן וחלקם זה שוק חופשי. השכונות האלה מתוכננות בצורה בלתי רגילה אם זה מרכזים מסחריים אם זה בתי ספר גם יסודי גם תיכון חדש גם גני ילדים הרבה מאוד השקעה לא רק בבנייה אלא גם מה שאמור להיפתח מסביב ולתת שירותים לשכונה. נכון שהדברים לוקחים זמן אבל הם בהחלט מתפתחים וגדלים ביחד. כשהתחלנו לשווק את השכונות החדשות באזור והיה צפיה לכביש 89 החדש ועובדה שזה קרה וזה קרה לפני אכלוס שלבי א׳ של השכונה. הדברים קורים הם מתפתחים יש בית ספר חדש שנבנה והשכונות מתוכננות לא רק לבניה אלא גם השירותים הקהילתיים בתי כנסת חינוך כל מה שנדרש שאנשים יהיה להם כייף לגור בשכונה.

-מה עם הנושא של פנאי? אחד הדברים שאנשים צריכים זה בתי קפה נושא של קולנוע עכשיו אמנם קורונה יש פה את כל הדברים האלה?

-יש את כל מה שנדרש אם זה בתי קפה ומסעדות בעיקר באזור היום אם זה תמיד מלא בעיקר סופי שבוע. יש את הקניון בתי קולנוע יש היכל תרבות. כל מה שצריך יש בעיר הנפלאה הזו. גם עניין של תרבות. נכון שמי שרוצה יותר תרבות שונה צריך אולי לצאת אבל אני לא יודעת אני חושבת שהתרבות קיימת בכל מקום בכל עיר ויש את זה גם כאן. אז דיברנו קצת על השכונות החדשות שבאמת מקבלות את המענה.

-תעצרי רגע את השכונות. בואי נעשה סדר בשכונות. נתחיל למפות לאנשים את השכונות בסופו של דבר אנשים רוצים להבין מה יש בעיר הזו. ואת שעשינו את ההכנה בחרת להתחיל מדרום נכון? אז בוא נתקוף את זה לאט לאט נחזור ליצחק שמיר ואריאל שרון. בואי נתחיל באזור הדרומי מה יש לנו שם?

-יש לנו את השכונה הדרומית יותר שנקראת עין שרה. יש לנו את רחוב השקד ושז״ר.

=-יושבים על הים?

-כן. חלקם רואים ים בצורה בלתי רגילה. קרובים מאוד לשבי ציון. חלק למגרשים המדהימים והקרקע והחקלאות חלק לים. יש דירות חדשות וישנות יותר. יש באזור בית שרה הרבה בתי קרקע קוטג׳ים המחירים עלו בצורה בלתי רגילה.

-סדר גודל של מחירים?

-היום מעל 2 מיליון שקל ומעלה. אם היה ניתן למצוא בעבר מחירים יותר נמוכים היום זה בלתי אפשרי. שוב כמובן תלוי בגודל.

-יש בנייה חדשה?

-יש בנייה רוויה. הרבה משפחות צעירות הרבה משפחות וזוגות צעירים.

-מעולה.

-יש לנו את השכונה היותר בעצם אם ניקח נצפין קצת כל אזור המרכז. מרכז העיר מאופיין הוא באמת ככה אזור מאוד מעניין.

-האזור שאנחנו יושבים בו כרגע?

-בדיוק. אנחנו יושבים ממש בגעתון. הוא ממש מעניין אנחנו מגדירים אותו בין קפלן לחניתה. זה אזור שהבנייה מאוד מעניינת. יש בנייה ישנה גם בניינים חדשים זה לצד זה. מגרשים של בתים ישנים דירות חדשות דירות שיושבות ממש קו היום ורואות ים וכל הבנייה שנמצאת מאחוריה. כמובן הרבה בתי ספר הרבה גני ילדים. זה למשל מאפיין גם משפחות פחות אולי זוגות צעירים המחירים יותר גבוהים משמעותית.

-סדר גודל.

-זה תלוי. יש הרבה בנייה ישנה וחדשה ודירות ארבעה חדרים ישנות יכולות לנוע כמובן מעל המיליון ואולי אפילו מעט פחות היום קשה למצוא. ובנייה חדשה מגיעה ל1.4, 1.5.

-אוכלוסייה ותיקה?

-כמו שאמרתי זה מאופיין גם במשפחות אבל באוכלוסייה ותיקה יותר שרוצים את מרכז העיר ורוצים את השירותים הנפלאים שיש להציע וליהנות מכל העולמות והמחירים של הדירות החדשות משמעותית יותר יקרות. דיברנו 1.4, 1.5 ארבעה חדרים אפשר למצוא 1.8 חמישה חדרים. ככל שמתקרבים לים המחירים עולים. קשה למצוא דירה על קו הים כל דירה כזו נחטפת כל פנטהאוז נחטף. אלה המחירים. אם נצפין עוד נגיע לשכונות של עמידר ונגיע שזה בעצם הצד הצפוני אבל יש שכונה חדשה ומפתיעה באזור הצפוני של העיר. שכונת אכזיב המוכרת שכונה בהתהוות בשנים האחרונות. ההתחלה הייתה לא פשוטה. היום זו שכונה שמבחינת נדל״ן לא נותרו בה דירות בטח לא בשלבים הקיימים כמעט ולא. דירות שיושבות ממש 300 מטר מהים. השכונה הכי יפה שיש בארץ.

-אכזיב ההיסטורית.

-השכונה הכי מדהימה שיש. מכל דירה כמעט רואים היום ים. זו שכונה שהיא עדיין בהתהוות עדיין המרכז המסחרי רק יתחיל לקום גני ילדים מופעלים בית ספר עדיין לא קווי תחבורה משתדרגים באזור זו שכונה שמפתיעה לטובה והמחירים ימשיכו לעלות.

-ומי גר שם?

-מעניין היא משכה לתוכה הרבה מאוד משקיעים בתחילת הדרך. היא משכה לתוכה קבוצה של אוכלוסייה שרצתה את השקט. זה שכונה יחסית מבודדת מהעיר אתה אמנם חי בעיר אבל נהנה מכל העולמות. גם תושבים מאזור ההתיישבות שהבתים גדולים עליהם ורוצים דירה קו ים שקט בהחלט מגיעים לאזור. שכונה מאוד מאוד מפתיעה ואנחנו רק נמשיך ונשמע עליה. יש שם קרקעות לבנייה קבלנים חדשים שנכנסו לאזור. מאוד מאוד מעניינת. גם למשקיעים.

-זה קרקעות מנהל?

-לא, קרקעות פרטיות. יש בתי קרקע שייבנו מגרשים שנמכרים במחירים משמעותית גבוה. היא מכוונת לאוכלוסייה מסוימת וככל שהשנים עוברות היא גם תצליח לעמוד בזה.

-בואי תתני כמה מילים. בלעת את שכונת עמידר.

-זו השכונה הישנה ביותר בעיר. השכונה הצפונית. מאופיינת בבתי קרקע הרבה כל האזור של רסקו כל האזור הזה שיש שם בתי קרקע יפיפיים והאגודה כמובן באזור הזה ונחלות. ומצד שני יש שם גם את האזור של בורוכוב ואזורים שהם שכונות ישנות יותר מבחינת בנייה רוויה ישנה. גם שם זו שכונה מעניינת כי היא קרובה מאוד כי הקרבה שלה לים היא משמעותית ואם מסתכלים קדימה ורואים שבעצם ההתפתחות של העיר היא לכיוון מזרח ומערב השכונה הזו כנראה תתפוס בשנים הבאות תאוצה נוספת. אני לא מדברת על הווילות.

-את מדברת עליה בסטנד ביי.,

-בעיקר בנייה רוויה ורביעיות. בתי קרקע זה משהו אחר לגמרי והמחירים גבוהים. אבל כן היא בהחלט מעניינת ואם מסתכלים מזרחה הולכים לאזור מזרח שכונת נהריה ירוקה.

-מזרחה גם לכביש?

-מזרחה לכביש 4. יש שם את שכונת נהריה ירוקה שכונה שנחשבת לשכונה יחסית חדשה עם בנייה רוויה חדשה של השנים האחרונות ויחד עם זאת עכשיו נבנות השכונות החדשות יותר ובמקביל יש את השכונות הישנות. אם ניקח את רגו ממשלתי וטרומפלדור שהן השכונות הישנות שאלו אזורים שההתחדשות העירונית ופינוי בינוי מה שדיברת קודם תופסים תאוצה.

-אתם בעצמכם מחתימים שם. פעם שעברה שהייתי כאן הלכתם להחתים שם.

-נכון שכונת טרומפלדור היא שכונה מעניינת. התחלנו להחתים פינוי בינוי.,

-מי סוג האוכלוסייה שגרה שם?

-אוכלוסייה ותיקה יותר. אולי במצב סוציואקונומי פחות…

-בינוני ומטה.

-בינוני ומטה. זו ההזדמנות להפריח את השכונה הזו וההתחדשות העירונית תעשה שם רק טוב. בשנים האחרונות גם המשקיעים גילו אותה ו את השכונות האחרונות כי המחירים היו ברמת מחירי ם נמוכה. 400, 450, 550 לאחרונה והמחירים ימשיכו לטפס. אני מדברת על הדירות הקטנות 2-3 חדרים שכונות ישנות יותר. ושוב ההתחדשות העירונית פינוי בינוי יעשו רק טוב והם יוקמו בסמוך לשכונות החדשות שנבנות. יש מובלעת נדל״נית של שכונה ישנה מול שכונות חדשות שנבנות לצידה אנחנו מבינים לאן המחירים הולכים. מאוד מעניין מבחינת השקעות.

-בואי נחזור חזרה ונסכם את השכונות עם השכונות שפתחת בהם עם שכונות שמעון פרס יצחק שמיר ואריאל שרון. את אומרת שהם החלק הצפוני יותר נכון?

-צפון מזרחי.

-כמובן. עברנו למזרח. שהן שכונות שנבנות בצורה יסודית עם מחשבות של פנאי חינוך וכל השאר. מה קורה עם השכונות האחרות בתחום של חינוך וכל הדברים האלה?

-יש מענה כמעט בכל שכונה לכל מה שנדרש אם זה חינוך ו מוסדות וכו׳ שוב דיברנו על שכונת אכזיב שכרגע המוסדות עדיין בבניה וזה ייקח תהליך של זמן אבל בכל שכונה יש את בסופו של דבר את המענה של כל מה שנדרש. היום אני חושבת שגם הטבעות מדברות על זה גם הקרקעות הכל הולך לכיוון. כל שכונה הופכת להיות, נותנת את כל המענה הנדרש אם זה מבחינת מסחר אוהבים גם בעירוב שימושים להכניס משרדים.

-תסבירי מה זה עירוב שימושים, לך ולי. זה ברור אבל לא בטוח שלכל מי שמאזין לנו.

-מה שפעם היה רק בנייה רוויה, רק מגורים.

-רק יעוד אחד.

-בדיוק. יעוד אחד של מגורים ואחד של מסחר ואחד של תעסוקה. היום הבינו שהקרקעות צריכות להיות או חלקם לפחות משולבות. אני חושבת שגם הקורונה עשתה עם זה חסד. אנשים רוצים לגור במקום מסוים לרדת למטה ושיהיה להם את כל השירותים הקהילתיים.

-לא רק נהריה אנחנו מדברים ארצי.

-חד משמעי. מבינים בכל מקום. ורוצים לצאת למשרדים קרובים. לרדת למטה למסחר ומסעדות או כל דבר שקרוב לבית ולא מצריך נסיעה או יציאה מהשכונה. ככל שהזמן יעבור אנחנו ככל הנראה נגיע לשכונות יותר ויותר כאלה.

-שאני מסתובב אחד הדברים שהטריד אותי חלק מהיופי של נהריה ככה גם זכרתי אותה שהיא לא עיר עם בניינים גבוהים וזה עיר שיש לה נוף פתוח ואוויר ואור והכל. האם אנחנו לא הולכים לכיוון שאנחנו נסתובב פה כמו בתל אביב והכל יהיה בניינים גבוהים וחשוך למטה על הרצפה? זה הולך בכיוון כזה?

-לא מאמינה שזה יקרה אבל יחד עם זאת העיר הולכת לכיוון של מגדלים. לאחרונה נתקלנו בכמה מגדלים שהעיר לא ידעה קודם. עדיין אני חושבת שהמרחב האוויר הקרבה לים הגליל זה משהו שאי אפשר לקחת מנהריה. ונכון ככל שיעבור הזמן יהיה פה גם בניה נמוכה יותר וגם בנייה גבוהה יותר אבל אנחנו בטח לא מתקרבים למה שקורה באזור המרכז וטוב שכך. אני מאוד אוהבת לגור לעבוד לחיות לנשום את האזור הזה ויש עוד הרבה כמוני.

-ברוך ה׳. תקשיבי, אני רוצה להתחיל לסכם את הפודקאסט הזה למרות שאת רואה אמרת לא נגיע ל-40 דקות כנראה לא נגיע אבל לא משנה אנחנו עושים בדיוק מה שצריך. כמו שאני מבין ותתקני אותי, יש לנו עיר שהייתה הרבה זמן בסוג של עלטה סביב כל מיני מחשבות.

-אני קוראת לזה הקפאה.

-הקפאה שזה גם נושא שהיא העיר שמפגיזים מהצפון היא העיר הראשונה כולנו זוכרים את הפיגוע המחריד שהיה בחוף שאנחנו בטח הזקנים, הוותיקים, זוכרים את האסון הנוראי הזה של אלה שירדו מהחוף. זו עיר שחטפה המון קטיושות או מה שירו עלינו בלבנון. לפי מה שאת מתארת לי הפוטנציאל שנהיה לה גם כל התחבורה שזה מזכיר לי את מודיעין ברחוק, מודיעין שאני אמרתי פעם בטלוויזיה בערוץ 10 התוכנית הראשונה שהשתתפתי שירה פליקס שאמרתי שאין בעיר הזאת כלום והיא מתפתחת היא אמרה לי תגיד מהר משהו אחר אמרתי יש בה היכל תרבות ויש בה קניון נחמד אין בה דברים גדולים אבל יש תחבורה. זו אחת המתנות הגדולות שהעיר הזו קיבלה כי היא קירבה אותה למרכז הארץ ויש פה את כביש 6 והקשבתי לך לכל המספרים שאמרת ובעצם זה עזר ואני חושב שזה אחד הדרייברים הכי חזקים שפיתחו את העיר הזו וכמו שאמרת יש בה פוטנציאל של תיירות למרות שהיום קראתי באיזה מאמר שכתב קובי חיון חבר שלי שפוטנציאל זה דבר שאסור להגיד כי זה חוסם אבל יש פוטנציאל של נושא התיירות של נושא הair b&b שאני כבר מזהיר זה סוג של ניהול אחר צריך לדעת לנהל את זה.

-אנחנו בקשר עם חברות שעושות את זה ורואים את ההיענות שיש בעיקר למשקיעים מאזור המרכז ויש להם את האפשרויות או להשכיר לטווח ארוך ולקבל תשואה קבועה או גדולה עם הזמן או בצורה הזו זה דורש ניהול צריך חברה טובה שתנהל וליהנות מהרווחים.

-אני רוצה לסכם מקשיבים לנו משקיעי נדל״ן אם יש לי היום 500-600 אלף שקל איפה אני קונה?

-יותר בשכונות המזרחיות.

-טרומפלדור?

-כן ועוד פעם מן הסתם בגלל ההתחדשות העירונית המחירים עולים.

-כי אנחנו בהחתמה.

-בדיוק. אבל זה לוקח זמן, זה לא מחר. אנחנו מדברים על תהליכים ארוכים. צפי של לפחות בין 8-10 שנים כל תהליך וצריך לראות שהוא יוצא לפועל. לא עוד 8-10 שנים הבניינים החדשים קמים ועומדים זה לוקח זמן. בוא נראה את האלטרנטיבות אבל אם אני בכל מקרה נהנית מתשואה של 3-4 אחוז תשואה, הדירה עדיין בבעלותי וזוכה בתשואה קבועה, ולא חסרים תיירים. מצד אחד אני מקבלת תשואה כזו לאורך השנים, מצד שני אם ניקח בחשבון את עליית ערך הנכסים ללא קשר להתחדשות עירונית אנחנו עומדים על ממוצע של 4% שנתי. עליות ירידות אבל זה הממוצע. אני גם זוכה ל-4% עליית ערך גם זוכה לתשואה על הדירה באופן קבוע וגם התחדשות עירונית תכנס לתמונה אז המכפיל יגדל משמעותית אז יש רק מה להרוויח.

-אז סדר גדול 800?

-כן כן. בין 600-800 עם תשואה של 4 אחוז או אפילו 4.5 אחוז.

-ואם אני רוצה לקנות דירות חדשות כמה מלאי יש? הרבה דירות לקנות? או שאני מתחרה מול האנד יוזר?

-יש ויש צפי לכמה פרויקטים חדשים וטובים שיכנסו בעיר ויש לנו מה להציע ואני חושבת שהמשקיעים יכולים לבוא וליהנות מהעיר הצפונית ככה ופשוט ליהנות מהשקעות טובות ולאורך זמן ליהנות מתשואות שגדלות. זה השקעה מצוינת. אני בעצמי משקיעה פה בעיר לא מעט.

אז אני אסכם ואגיד שאני נמצא במשרד ענק שיש פה את כל השירותים. יש פה משכנתאות ויש פה תיווך וניהול ויש פה אנשים מקסימים.

-שזה הכי חשוב.

-שזה הלב של הדברים האחרים.

-זכינו באנשים מדהימים ונפלאים וזה הזמן להודות. יש לנו למעלה מ-70 יועצי נדל״ן שעובדים באזור הצפון אנשים מקצועיים שנותנים הכל מכל הלב. אנשים שמבינים נדל״ן השקעות ומבינים משקיעים חלקם הגדול בעצמו משקיע ככה שיש באמת בית חם. ואנחנו נותנים את כל המענה אם זה ניהול וניהול נכסים וחיבור לחברות משכנתאות אין לנו לקוח אחד שאנחנו באמת לא מוצאים את הדרך לעזור לו ולקנות ולהתקדם. ואני חושבת שזה הזמן להודות. אנחנו מתעסקים הרבה מאוד ביד שניה יש לנו פרויקטים חדשים שאנחנו משווקים בכל האזורים בצפון. התחדשות עירונית שאנחנו עובדים עליה, יש לנו מחלקה עסקית מסחרית למי שמחפש השקעות ונכסים מניבים גם לזה אנחנו נותנים מענה. זה בית חם שנותן מענה לכל עולם הנדל״ן ואנחנו שמחים לקבל כל לקוח יש לנו אלפי לקוחות מרוצים אלפי עסקאות שקורים אצלנו במשרדים ואנחנו נמשיך לגדול.

-יופי מיכל אז אני חושב שמיצינו את העיר, העברנו את המסר אנחנו בעצמנו נצא לסיור בעיר. תודה רבה שהזמנת אותי. אמרת חיזרת, אבל תודה שהקפדת עלי ודאגת שנגיע לפה ו אי ן לי ספק שנעשה הרבה ביחד ותודה לכל מי שהאזין ונתראה בפודקאסט הבא.

-תודה לכולם.

-להתראות.

בלוקריה.

עשוי גם לעניין אתכם..