חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שיווק שיטיס אתכם קדימה הפודקסט והמדיה החברתית ככלי שיווקי-צחי קווטינסקי מארח את והם לוי פרק 273

שיווק שיטיס אתכם קדימה הפודקסט והמדיה החברתית ככלי שיווקי-צחי קווטינסקי מארח את והם לוי פרק 273

להאזנה לפודקסט

לצפייה בפודקסט

רבים מאוד מהמאזינים והעוקבים שלי רוצים ללמוד את רזי השיווק של העולם החדש, כיצד עובדים הפודקאסטים, עולמות המיתוג האישי ולמה הם בכלל חיוניים אפילו לשכירים שבעתיד יהפכו לעצמאיים?

הזמנתי לראיון חבר יקר שאני מכיר כבר מאז 2019. שהם לוי, איש יחסי הציבור, סייע לי במסע בזמן המאבק נגד חוק מס דירה שלישית ובזכות הבאז התקשורתי שיצרנו יחד, החוק לא עבר בסופו של דבר ועשרות אלפי משקיעים בישראל לא משלמים כיום את המס הזה.

שוחחתי עם שהם לוי, על מיתוג, שיווק ומה בעלי עסקים ועצמאים צריכים לעשות עם השינויים התכופים בעולמות הללו. בקיצור, זה פרק חשוב מאוד לכל מי שעוקב אחר הפודקאסט, אני למדתי הרבה ומקווה שגם אתם.

מוזמנים ללמוד עוד על שהם באתר שלו כאן:

⁠https://shoham-levy.co.il/

 

⁠הקורס:

לומדים לחשוב נדל"ן ולהשקיע בחוכמה המחזור הבא : 4.3.2025 הקורס היחיד המועבר בצורה מוסדרת ויצוק לך יסודות לעשייה נכונה ולהצלחה בנדל"ן בין אם לרכישת דירת מגורים ובין אם לרכישת נכס להשקעה 20% הנחה לנרשמים מחברי הקהילה או מאזיני וצופי הערוצים שלי

למעבר לעמוד הקורס, פרטים והרשמה

https://realeasy.co.il/realestate-investment-course/

האזנה מועילה

 

צחי קווטינסקי יועץ נדל"ן ומלווה משקיעים http://wa.me/972778044249

הצטרפו לקהילה: ביחד-לומדים נדל"ן, משקיעים נכון ובונים ביטחון כלכלי :

בפייסבוק : https://www.facebook.com/groups/1744583915832756

בווטסאפ: https://chat.whatsapp.com/JhFaGESi2GJJrmsZym60oJ

תמלול אוטומטי , נא להתעלם מהשגיאות

(115) שיווק שיטיס אתכם קדימה הפודקסט והמדיה החברתית ככלי שיווקי-צחי קווטינסקי מארח את שוהם לוי פרק 273 – YouTube
https://www.youtube.com/watch?v=ggrXhk6azco

Transcript:
(00:00) ברוכים הבאים לערוץ הפודקאסט נדלן בשידור של צחי קוטינסקי העושק כבר מעל ל34 שנים בבניית פנסיה עצמית המבוססת נדלן קורסים או יעוץ וליווי אישי וצמוד ערוץ הפודקאסט עוסק בנושאי השקעה שונים ובנושאים אקטואליים בנדלן בישראל ובעולם האזנה נעימה ברוכים הבאים לעוד פרק בפודקאסט נדלן בשידור של צחי קוטינסקי ונדלן בקלות והיום אתה יודע שום אתה יודע אני אומר ויש לי צמרמורת זה אמיתי וואי וואי אני מתרגש היום אנחנו הולכים אתה יודע אולי גם אנשים יבינו קצת ממי אני לומד ממי אני מתייעץ ואני אני באמת מתרגש ובאתי פה להקליט את זה ואני גם נמצא באולפן מטורף אני לא רגיל
(00:51) להקליט באולפנים אז שום לוי היחצן איש יחסי הציבור נגיד ואיש הדיגיטל שאני חושב ש את הורים ותומים להרבה מאוד אנשים אני לפחות למדתי ממך המון קודם כל כיף לי שאנחנו נפגשים וזה מאוד מיוחד לי ואנחנו אחר כך נחגוג באיזה ארוחה טובה חייבים א זה שתו אוהבים לאכול וכן רואים את זה והיום אנחנו הולכים לעשות פרק מיוחד שהוא לא השקעות והוא לא עוסק בשום דבר לא שוקון ולא נדלן אנחנו הולכים היום לפתוח לאנשים את הראש להבין מה המש מעות של הפודקאסטים מה המשמעות של המדיות השונות מה המשמעות של כל הפעילות שאנשים צריכים לעשות כדי לחסוף את עצמם בעולם כזה
(01:39) שכולו תחרות וכולם מדברים וכולם סרטונים וכולם טיקטוקים אולי נצא מפה לא לא א אנחנו בטוח נצא מפה עם ידע מה אנחנו עושים ואיך אנחנו עושים וכמה שיותר תובנות ברור אבל אתה יודע מה ככה מה שאני אוהב אצלי לפני שאנחנו נכנסים לתוך העומק תן לנו בכמה מי מי זה שוהם לוי בשמחה אז אני נשוי למירית ואבא לשלוש בנות שזה הכי חשוב בעולם בשביל למה אני עושה את כל מה שאני עושה וזה התרגשות גדולה ואני ככה התחלתי את הקריירה שלי בתור עיתונאי לפני 17 שנה אחרכך עבדתי במשרדי חסי ציבור ובקור נה משבר אני פעם ראשונה בחלט לא מועסק וטוב מה מה היזם הזה
(02:25) שהיה קלו בתוך כלוב עושה הוא השתחרר פתאום מהכלוב הריה הזה השתחרר מהכלוב רוצה לטרוף את העולם להצליח כי גם אין לו פרנסה אבל לא הייתי קצר בכסף היה לי מספיק כסף גם לוד שנה והתחלתי לקבל גם מה הבטלה אבל אני סוף סוף חייב להגשים את עצמי מתחיל להתקשר לבני משפחה וחברים מקים את העסק שלי עכשיו לא רצתי להקים משרד יחסי ציבור רגיל כמו כולם החלטתי להקים משרד יחסי ציבור שהוא מומחה לפודקאסטים ואז זה עוד בשנים הראשונות כשאתה התחלת כשעמית תשת התחיל וכל הפודקאסטים הפיננסים הראשונים ואמרתי אני יה מומחה בזה אני איה מומחה בתחום הזה
(03:03) והלכתי והעמקת כל השנים את הידע הלכתי להפיק לאנשים כמה פודקאסטים מוצלחים שאתה מכיר ציפור פיננסית המרוץ לדירה עם ימית פרית ועוד הרבה פודקאסטים מאוד מאוד מצליחים שישפיעו על אנשים ועזרו לאנשים אז איך אני משלב גם את היחסי ציבור עם עשייה השפעה ועזרה לאנשים להתקדם פיננסית וכלכלית בדיוק כמו שאתה עושה גם בפודקאסט שלך אתה מביא את הערך בעולמות הנדלן העסקים היזמות לאש ואתה עוזר להם גם אפילו בלי לדעת את זה אנשים שלא תפגוש לעולם וזה הכי כיף בעולם גם להתפרנס וגם לעזור לאחרים זה הגשמה ושליחות אדירה אז בוא בוא נספר לאנשים שבכלל ידעו מאיפה אנחנו מכירים אנחנו בשנת
(03:46) 2016 נפגשנו שכחלון החליט לעשות חוק דירה שלישית ואתה עבדת אז במשרד יחצנות כן וני הייתי אז תפוח אדמה ללא הט בגלל שאני הייתי הותר הראשי ופנו אליי הרבה מאוד משרדי יחס בגלל ש כל אחד רצה להגיש אותי לטלוויזיה ולכל מקום ו הסיבה ואתה היית שכיר אז במשרד אבל הסיבה שהתחברתי אליך אז כן שאתה בסוף חיברת אותי אז לתוכנית חיסכון והכל וזה בעצם הבסיס ליחסים שלנו זה היה הקשר האישי שנוצר בינינו זה אני הרגשתי כמו אהבה ממבט ראשון הרגשתי כזה מאוד נוח וביטלתי את כולם אז זה עד היום ככה קורה ושהיום שיצאתי לך או ביקשתי ממך שגם נקליט את הפרק נענה את מיד אבל בוא בוא נצא לדרך
(04:37) תקשיב אנשים היום מבולבלים אתה יודע מה גם אני לפעמים היום כמות המדיות שקיימת היא ענקית היום יש לנו טיקטוק יש לנו אינסטגרם יש לנו פייסבוק יש לנו את הפודקאסטים ואנשים לא יודעים איפה לקחת את עצמם לא מודעים איך לקח את עצמה אבל לפני זה לפני זה הם לא יודעים בכלל מה הם הולכים להעביר מה הדבר הראשון שאנחנו צריכים להעביר שאנחנו חושפים את עצמנו להעביר צחי אתה שואל שאלה מצויינת אז בוא רבים מהמאזינים שלך הם כנראה שכירים כי אחוז העצמאים במדינה הוא 15% 85% שכירים ומתוך ה-85 א האלה כנראה שבעתיד אנחנו לא כאלה חוזה א חוזים את העתיד אבל רובם יהיו
(05:34) עצמאים באיזשהו באיזשהי קונסטלציה כי לשמה העולם הולך ואחרי גיל 40 50 הרבה יותר קשה למצוא עבודה לא רק זה היום היום אנחנו עוזבים את העבודה אפילו אם אנחנו שכירים רגילים בגיל 60 ומשהו יש לנו עוד 20 ומשהו שנים לחיות ולייצר הכנסה לבעות ולפעול זה זה אנשים צריכים לזכור את זה כן והכנסה היום גם לא מספיקה רואים את כל הגזרות וכל השינויים ועוד מיסים וכל מה שקרה לנו במלחמת חרבות ברזל אנשים היום רוצים לייצר יותר מקורות הכנסה אז גם מהשכירים יש כאלה שיש להם שהם עצמאים יש להם עוסק פטור והיום אנשים חייבים לבנות את עצמם כמותג כמודלים לאחרים ואנשים צריכים להכיר ולדעת
(06:13) מה הם עושים בין אם זה בפיייסבוק בלינקדין טיקטוק אינסטגרם אני מפחד ממה שאתה אומר אני אגיד לך אתה מדבר כרגע על השכירים בסדר תכף נגיע לעצמאים ששמה זה יותר מדויק אבל היום בן אדם שעובד באיזשהי עבודה שהוא שכיר יכול להיות שהוא יודע יש לו איזה התמחות מסוימת והוא יודע לאן הוא רוצה ללכת השאלה השאלה ואם אנחנו צריכים להגיד להם את זה בזהירות נגיד שאתה היום תכנאי לא יודע תכנאי רמקולים ואתה עובד בזה ואתה חושב שאתה אחרי זה תפתח מעבדה שלך אבל אתה יודע לפעמים החיים לוקחים אותך בכלל לכיוון אחר ופתאום אתה מוצא את עצמך שאתה בכלל לומד nlp וכל מיני דברים השאלה אם
(06:55) אני לא אקלקל לעצמי אם אני אבנה לי תדמית מסוימת או לחילוף מה אני כן צריך להראות שיתאים לכל אתה שואל שאלה מצוינת ממש שאלה טובה אני אגיד ככה לפחות אם אני תכנאי אם אני אראה שאני הייתי הכי טוב בתור תכנאי אז אנשים בסוף ידעו שאני יזם ולא משנה איזה מקצוע אני אחליף ידעו שאני אהייה הכי מומחה והכי טוב במקצוע הזה אז אני לא חושב שאתה מקלקל לעצמך או שאני אוכל בעתיד להסביר מדוע עברתי מטכנאי למקצוע של של nlp ויש הרבה אנשים שעשו את סבות האלה ולא נגרע שום דבר בתדמית שלהם כי המסלול קרע שלהם היה מאוד הגיוני הם יכלו להסביר אותו אבל ברגע שאני מתחיל ומתחיל להמן את השריר
(07:39) הזה של איך לדבר איך להעביר את המסרים הזכרת קודם את המסרים לדעת איך להעביר את המסרים את הייחודיות ואת הבידול שלנו אני מקבל ערך אני אעשה את השינויי קריירה הבאים הרבה יותר טוב אני אדע גם איך לשווק את עצמי ואייך למכור את עצמי בצורה נכונה אמינה ושקופה וזה משהו שהרבה אנשים בכלל לא לומדים אף אחד לא אז מה הם צריכים לדבר הם צריכים לדבר ערך או שכמו שאני רואה אני רואה הרבה ואתה יודע מה אני לפעמים מופתע שזה תופס אפילו עשרות אלפי האזנות או מאות אלפי האזנות שאנשים עושים שטויות אנשים רוקדים ליד הזה מספרים קשקושים ראיתי את
(08:16) הבחורה הזאת ובלבלה לי את החושים וכל מיני שטויות שלא קשורות השאלה מה הם צריכים להראות איך איך הם בונים את זה תשמע בוא נלך כאילו למקרה אחר כאילו בחוץ לבחורה מישהו נגיד שהוא מראה חוויות של תיירות או מבקר במסעדות ומתחיל להציג את התוכן זה משהו אני חושב שיותר תורם מאשר להעלות ממש שטויות לפחות תעלה איזשהו תחביב או תוכן של התחביב הזה שיש לו איזה ערך לאנשים שיכול ללמד את האנשים שיכול לעזור להם אולי מצאתי את המסעדה הכי זולה ואני אצלם את זה בצורה הכי הכי יפה לפחות את זה אבל לעשות סתם שטויות ובידור אני חושב שזה פחות נכון לאנשים זהו זה חשוב שאנחנו
(08:57) אומרים את זה ל שאנשים הולכים לטרנדים גם הם יהיו נורא ויראליים בסדר הם יצברו איזשהיא קהילה אבל יעריכו אות הם לא ישיגו את המטרה שלהם יעריכו אותם בדרך י מדג את עצמם בדרך של אותו בן אדם עושה שטויות אז בעתיד אם הוא ירצה להשתמש בזה לצרכי עסקים יהיה לו קשה להגיע בוא נגיד למקצועות שהם סתם דוגמה נגיד הוא עשה סבה בתור עורך דין או מאמן לעסקים או מישהו שעובד עם עם סקים יותר לא אמין יצ שטותניק כן לא יעריכו אותו אז זה דווקא כמו שאתה אומר משהו שלדעתי כן יכול אולי הוא יהיה מאוד ויראלי אבל הוא כן יפגע בעצמו בטווח הארוך במטרות
(09:37) ארוכות הטווח יהיה לו מאוד קשה לשנות את התדמית הזאת לאורך שנים אז אם אתם רוצים להצליח אתם יכולים למצוא דברים שהם ויראליים אבל אבל הם לא שטויות דברים ש שעוזרים לאנשים בתחומים שאתם אוהבים לכו קודם כל לדברים שאתם אוהבים היי כאן צחי קוטינסקי ואני ממש מתנצל שאני מפריע ו לרגע כת לרצף ההזנה אני מזמין אותך או אותך להצטרף אליי לקבוצת הוואטסאפ שלי שמה אנחנו מנהלים דיונים מעניינים ולהצטרף לדיוור ולקבל מידעים על הפעילות השונה לרבות זום הנדלן ולשם כך ניתן למצוא מתחת לפרק את הקישורים המתאימים אז הנה תמשיכו להזין ותודה רבה שאתם
(10:25) איתי אני רוצה לחזור איתך עכשיו צעד אחורה ובוא נתחיל מהבסיס יש והתחלתי את זה קודם יש פודקאסט יש טיקטוק יש השאלה מה אנחנו מעבירים בכל דבר השאלה האם אנחנו צריכים לבנות קו אחיד לכולם מה איזה מסרים מה ההבדל במסרים או מה ההבדל בדרך שאנחנו מנצלים את כל אחת מהמדיה אני למשל אני למשל בפודקאסט שלי שאני מעביר הנה פרק הכזה ש ללמד את האנשים שדרך אגב אני צריך להגיד אני אנשים לפעמים שואלים רגע אם אנחנו שומעים אותך כבר 273 לא יודע כמה כבר נגיע פרקים אז למה אנחנו צריכים ללכת לקורס לא אנחנו לא מלמדים זאת אומרת זה לא קורס אנחנו מלמדים ידע אנחנו
(11:16) נותנים ידע אבל השאלה מה מה אנחנו עושים עם המדיות האחרות מה אנו מנצלים כל דבר אוקיי תראה הגישה היום הרבה עסקים שבאים להתייאש אייתי ואני מנסה להנחיל אותה כמה שאפשר הרעיון הוא לבנות מערך שיווק שהוא מבוסס על הפודקאסט שלך למה אנחנו מדברים כרגע עסקים אבל אגב זה יכול להיות מישהו שהוא כיר והוא חושב בעתיד איך אני הולך להיות עצמאי למה לעשות את זה יש הרבה סיבות היום כאנשי עסקים אנחנו עובדים ממש מהבוקר עד הערב גם אם בן אדם אומר אני מפיל את העט בחמש בשש מקבלים איזה שהם וואטסאפים בערב אחד מהמהם חשוב חיייבים להענות כאילו אנחנו הרשתות החברתיות והמדיה הפכו אותנו
(12:00) – 247 בעל כורחנו אז מי שחושב ומי שמתכנן ורוצה לתכנן משהו יסודי למה להקים את ה את השיווק שהתבסס על הפודקאסט שלנו למעשה הסיבה היא ש שברגע שאנחנו מייצרים כבר את המדיה כמו שבדיוק כמו שאנחנו עושים עכשיו מייצרים את התכנים אנחנו פעם אחת עובדים ואחר כך חותכים ומפזרים את זה בכל הרשות החברתיות זה כמו עץ מהפוסט שלנו יוצא עץ לכל הרשות החברתיות ליוטיוב שורטס לטיקטוק לאינסטגרם לכל המקומות הלה לפעמים אני יכול גם ליצר מיזה מאמר היום יש את ה ai אני מכניס את הפרק הזה ומוציא מנו איזשהו מאמר או שני מאמרים בסוף אנחנו מגיעים לרמת יעילות מאוד מאוד גבוהה וגם הכל מאוד
(12:41) עקבי ואותנטי אז רגע אז אתה אומר שמספיק לכאורה לקחת את הפרק עכשיו אנחנו מקליטים לחתוך אותו לסרטונים הקצרים לפזר אותם באינסטגרם בטיקטוק וילס בריס כ בצורה חכמה כן ו לא להיכנס ל לעמוד לדבר ולעשות סרטונים שלנו בלייב או כאלה שאנחנו עושים אותם בטיק טוקים ובכולם תראה אפשר לעשות גם סרטונים כאלה אני גם עשיתי בעצמי אבל אם אנחנו רוצים להיות יעילים במקסימום ולקדש את הזמן היקר לנו להתחיל מהעץ של הפודקאסט למה להתחיל מהס של הפודקאסט כי אנחנו נצבור עוקבים בוא נבין מה מה קורה בעצם אנחנו נצבור עוקבים מאזינים ואנשים בפודקאסט שלנו אנחנו נצבור עוקבים בשאר
(13:26) המדות החברתיות יכירו אותנו נחמם את כל הקהלים בכל העץ הזה ובכל הענפים שמצמיחים לנו אחר כך פירות גורמים נשים להכיר אותנו ובונים את האמון שלנו בסופו של דבר הדבר הכי חשוב היום זה אמון הרבה כל עסק שמצליח א רוצה להצליח או מתחיל הוא חייב לייצר כמה שיותר אמון אצל אנשים ואיך אנשים מייצרים אמון אני חושב אני חושב ש הייתי במקום אחר הייתי אומר לך תצרח את זה ב שאנשים צריכים להבין ש זה מה שאמרת עכשיו זה השורש של הכל אם היינו צריכים לצייר עץ ואת העץ הזה עם כל מה שאנחנו עושים הגזע היינו קוראים לו אמון יושר ואמון לג ושקיפות גם לא אפשר להוסיף שקיפות זה חלק
(14:10) מאמון ונאמנות כן הרי זה שגם אם לא הצלחנו אז אז אתה יודע מה א אז אני רוצה אני רוצה שעכשיו זה אני באתי אליך לא אני כבר עם פודקסט כן אבל אני בא אליך כן ואני אומר לך שמע שוהם אני עכשיו פותח עסק לתיווך בסדר יש לי משרד תיווך אני רוצה לבסס את מעמדי ואני רוצה לעשות פודקאסט אני מתווך אנחנו מקליטים פה ביבנה באולפן מדהים אולי אחר כך נספר עליו גפ פה למיקי נפרגן למיקי תכף תזכיר לי גם איך קוראים לה פקסט פקסט מלפני פיקסט כן יופי אז הנה פרגנו מקום מדהים בן אדם מדהים הנה נתנו לו גם ק הנ כל מי שמאזין כן מוזמן אני פעם ראשונה פה רה לא אחרונה תמיד שפע לא למה
(14:57) אם בן אדם מקבל אותנו יפה זה לא משנה משלמים לא משלמים השירות והכל ואני מאמין שגם יצא מוצר טוב אז אני אומר לך אני אני מתווך ביבנה בסדר הנה בוא תגיד לי איך אני בונה עכשיו את מערכת התכנים שלי איך אני בונה איזה פודקאסט אני עושה מה אני משדר האם אני משדר שאני מומחה לנכסים פה ברחוב הסמוך או אני צריך לשדר משהו אחר אתה שואל שאלה מצויינת תראה בסופו של דבר את אתה רוצה לייצר לעצמך קהל שהוא מאוד רחב אולי מישהו שיקנה ביבנה הוא גר אולי בתל אביב או בבאר שבע או בחפה או או בכל הארץ הדבר הראשון שאתה שאתה צריך זה קודם כל להחליט
(15:40) על איזה נושאים אתהה הולך לדבר וגם אתה צריך להחליט עוד החלטה שהיא סופר חשובה כמו שאתה עושה את זה כבר בפרק 270 ויותר ויש לך כמה פודקאסטים מרחקים כמה שיותר ארוכים מאות פרקים קדימה לבוא להיות מוכן להשקיע בזה לטווחים הכי ארוכים שיש כי בטווחים המאוד מאוד הרוקים האלה אתה הולך לראות את המקסימום ערך בטח אתה רואה שאנשים שהתחילו להזין לך בפרק 10 או 12 פתאום רק היום הם פונים למה בדיוק היום היה סיטואציה והבשלת וקרה משהו שהבן שלהם חיפש דירה או או מישהו שהם מכירים ואז הם מרגישים נכון להפנות למי הם ירגישו נכון להפנות מישהו שהם שמעו 100 200 פרקים שלו אז אתם זורעים
(16:21) פה גם זרעים לטווח הארוך עכשיו ברמת המקצועיות אני עושה דבר כזה דברים שאני מומחה בהם ואני יודע שאני מומחה בהם אני הולך לדבר עליהם ש אני המומחה כי אני יודע הכל וגם זה לא זה לא מפחיד מהחובה שלי להתכונן ולהיות הכי מקצוען זה שאני בטוח שאני הכי טוב זה עדיין לא מספיק לא אבל אבל חסר לי כאן משהו עכשיו אני רוצה לצאת בפרק הראשון והשני והשלישי אני רוצה לבנות לי את התוכנית שאני הולך להציג את עצמי השאלה אם אני בפרק הראשון בא ואומר הנה אני כאן בקיר וזה יש כאן יבנה מחולקת לארבעה לא יודע כן אני פחות מכיר את השוק של יבנה אבל מחולקת לככה ויש אזור תעשייה
(17:01) ויש נכסים מסחריים ויש בעתים רבועים ויש התחדשות עירונית ויש את כל הדברים או אני צריך להציג את עצמי קודם קודם שתכירו את סחי קוטינסקי שואל שאלה מעולה לדעתי כן נכון לעשות פרק תכירו אותי מי אני מאיפה באתי כי מה שאני ראיתי לאורך שנים כל הזמן ובכל הפודקאסטים הפרק הראשון שלכם הוא יהיה אחד הפרקים הכי נצפים והכי מוזנים כי הוא תמיד יעניין את האנשים נכון שיגידו אנשים לא זה שיווקי מדי למה אני אדבר על עצמי למה שיכירו את עצמי אבל אתם לא תעשו עכשיו עשרות פרקים כמה אני מדהים וכמה אני גדול כי אף אחד לא יקשיב לפודקאסט אבל הפרק הראשון מי שיירצה לחזור אליו מאוד
(17:39) נכון לספר מה אני עושה מאיפה באתי במה אני מומחה כן יהיה רעיון כזה מי שלא ירצה להקשיב לכל הרעיון לא יקשיב הכל בסדר ואז איזה קו אני בונה לי איזה קו של חשיבה אני בונה לי בתוכנית הרי הרי שבאים אליך אנשים ואיין ספק שאתה הלב הלב והמוח של הרבה מאוד בפודקאסטים של אנשים כמוני שהגיעו אליך הם מתעסקים במקצוע שלהם וזה לא משנה אם יצא משכנתאות או אחרים אנחנו הרי נפגשנו גם בפודקאסטים שלהם והזכרת אותם בפרגון גדול אני אומר איך איך אתה בונה להם את הקו של ההצגה של הפודקאסט וההתקדמות שלו שואל שאלה מעולה כי היום בוא נגיד את זה קודם כל לכולם יש אתגרים
(18:22) מאוד גדולים ב פודקאסטים זה לאלא כמו שהיה בשנים הראשונות שהיה הרבה יותר קל לצבור את העוקבים הרבה יותר קל להצליח היום לא היה לנו תחרות כן כמעט ולא הייתה תחרות אתה היית מבין הראשונים ועוד אנשים שהזכרנו פה קודם היו בין הראשונים היה הרבה יותר קל לצבור את העוקבים לא האנשים היו מאוד מאוד צמים למידע וזה פגש אותם מאוד ואז גם הייתה קורונה ואנשים היו סגורים איך אנחנו בעצם בונים את הקו תראה אני מאוד מאמין גם בפודקאסטים שמאין מדריכים שעוזרים לאנשים לעשות דברים ואה יודע העשרה 20% מהאנשים שאומרים אני לא איש מקצוע אני לא מספיק מומחה אני לא אעשה
(18:58) את זה לבד הם מאזינים לפודקאסט ורוצים בסוף לפנות אליך שנבין בעצם מה המטרה וגם למתק את עצמך בקרב אותם אנשים שהפכו להיות הלקוחות שלך א מה מה שמאוד חשוב לעשות זה קודם כל לבוא לתת את הכל זאת אומרת להח את הל להחליט את הסדרה של פרקים נניח אמרת מתווך נדלן בוא נתייחס ספציפית אז קודם כל המתווך מסביר בכלל מה המקצוע של תיווך איך הוא עוזר בשפר את העסקה איך הוא מאתר את העסקאות איך הוא גורם לעסקאות לקרות א איך הוא חושב גם לספר סיפורי מקרים או לדבר באופן טכני תראה דברים שם מאוד מאוד טכניים הם פחות מעניינים את האנשים לא אני
(19:36) בודק בטאבה פותח את הטאצ אנשים השתעממו מזה מאוד הוא צריך להסביר איך אני נכנס לשכונה מה אני רואה כמו שאתה עושה בפודקאסט שלך אני הזכרתי לך אז את אחד הפרקים שהקלטת שאני שמעתי אותך מדבר על זה שאתה נמצא והלכת לבדוק דירה ויום אחד הלכת לבדוק אותה בש בבוקר ואותו בן אדם הריח ריח של מאפיה מאוד מאוד חזק באף עד היום אני זוכר את הפרק הזה ו בן אדם לפני שהוא קונה דירה רוצה לדעת ש יש בן אדם אחד שטוב לא הרח א זה לקום איתו בבוקר ויש בן אדם שזה יותר מדי בשבילו איך אני בודק את הדברים מה אני עושה לתת את הכל איך אני כאיש מקצוע עושה את כל הבדיקות ממש חושב
(20:13) כמו איזה קורס דיגיטלי שנותן לאנשים את כל הערך שבעולם לתת פשוט את הכל ואנשים ירגישו את זה ברגע שתיתן את הכל אז יקרה דבר כזה יש אנשים שגם ככה לא ירצו לעשות לא ירצו להשתמש במתווך וירצו לעשות הכל לבד וזה מעולה אז נתת להם עזרת להם השגת בשם שלך הרבה מאוד מוניטין והם ראו בך כיש מקצוע טוב הם יספרו את זה אולי למישהו אחר ואמרנו 10 20% ירצו לעבוד איתך בתור מתווך יפנו אליך ובגלל שנתת להם את הכל יגידו אתה האיש מקצוע הטוב ביותר איתו אני רוצה לעבוד והרבה אנשים לא מבינים את זה אתה יודע אני רוצה אני הרי בפודקאסט שלי בל שאני לא מתמקד באזור אני מתמקד בעשייה
(20:53) בהרצאות בקורסים בליווי בכל הדברים שאני עושה אני יכול גם לארח ואני גם עושה את זה כן אני מארח הרבה מאוד ותכף נדבר על א אם זה נכון לארח או לא אבל אני לוקח עכשיו שומעים אותנו א אתה יודע כרגע תקפתי משהו תפף אני רצה להיכנס לעוד איזה מישהו שומע אותנו באמת המתווך או האיש עסקים שההוא מתעסק במשהו הרי אני לקחתי מתווך זה יכול להיות ג עורך דין זה יכול להיות גם חנות ספורט ואומר רגע אני עכשיו יכול לדבר אני יודע לדבר על כמה נושאים ואני יכול לספר על העיר שלי הרי בסוף מה המטרה שלו זה לקדם את עצמו בתוך העיר זה לא צחי קוטינסקי שגם
(21:32) מלמד עוד דברים ועושה עוד דברים אומר באיזשהו שלב נגמר לי המידע עכשיו אני אתחיל להביא אני אביא עכשיו את לא יודע אביא עכשיו את מנכל שיקון ופיתוח הוא לא רלוונטי זהלא לא רלוונטי בגלל שהוא לא יתרום לידע שלי איפה הגבולות של משוא צריך להעביר את הידע זה מעולה אז כמו שאתה אומר יש פרקים שההוא מעביר את הידע שלו וגם יש דברים נושאים ש מתעדכנים ומשתנים למשל כל תוכנית מחיר לשתקן משתנה א א יש עוד עוד תחומים מסה הרכישה לפעמים עולה והמאה משתנה אזת אומר כן לגעת בדברים הכלליים של הנדלן כן נכון גם להיכנס לאקטואלי ושינוים הנה עכשיו מס אנחנו מדברים על נדן אז מס הסף
(22:17) הולך להעלות החל מדירה שנייה לאנשים שבוכים דירה שנייה הם יכולים לשלם מס יסף בכלל זה לא היה פעם זה צריך להכניס את זה בחשיבה ש היה מסיס כן אבל לא היה ל דירות עכשיו גם על נכסים אם יה לך הכנסה מסוימת עכשיו הוא הולך להיות יותר גדול כן הו להות מאוד משמעותי המציאות משתנה כל הזמן חשוב לתכן את הקהל שלנו וחשוב להביא אנשים שאנחנו צריכים לחשוב קהל שאנחנו עושים פודקאסט הרבה ממוקדים בעצמם ולא מבינים שהם חייבים לחשוב קהל ככל שאנחנו נחשוב יותר קהל ומה תורם ועוזר למאזינים שלי ככה אנחנו כבעלי עסקים לא משנה באיזה עסק אנחנו נקבל הרבה
(22:52) הרבה יותר ואנחנו חושבים קהל ומה חשוב לקהל ומה עוזר לקהל מה מעניין אותו וגם כל הזמן קבלו כל הזמן פידבקים מה הקל אוהב מה הקל שמע פרק הזה היה טוב היה פחות טוב וככה נדע לכוון את עצמנו היום יש לך גם תגובות בספוטיפיי אתה מלא פרק לספוטיפיי יש לך קומנטס אתה רואה למשל אנחנו בציפור פיננסית רואים כל הזמן אנשים שמגיבים יש לפעמים גם תגובות שהם שאנחנו פחות אהבנו א לדוגמה א אני בן אדם שאני אוהב לא כולם צריכים לאהוב אותנו אני א אוהב לדבר ואני אוהב למון לנהל את הרעיון יש אנשים שחשבו שזה יותר מדי אני יותר מדי מתערב ויותר מדי קוטע וקיבלתי את הפט זה והנה אני מגלה
(23:30) שקיפות ואמינות קיבלתי את הפידבק הזה ואני כל לפני כל רעיון אני חושב עליו ומנסה איך להשתפר מ מי שלא בונה את עצמו ערות אתה יודע אני דרך אגב גם כל פודקאסט שלי כל פרק אני שומע אנשים משתגעים ממני נכנסים לאוטו שלי ושומעים אותי מדבר בפודקאסט אומרים לי מה בשביל מה אתה שומע אני עושה בקרה אני הרי אתה יודע שאני בן אדם שאוהב בקרה אני מקשיב לעצמי ואני גם אחד הדברים שאני הורדתי ואתה רואה איך אני ממנן את ה את הניהול של של הפרק למרות שאנחנו פה בשיחה זה אחד הדברים שלימדתי את עצמי להוריד ומרת לתת יותר ספייס למרואיינים לא לתפוס את המקום שלי אבל אני רוצה להגיד לך
(24:11) כאן אני משהו אנשים שאלו אותי למה אני מביא הרבה מרועי קודם כל אני הבאתי אותם בגלל שאני באיזשהו שלב אמרתי אני מדבר מדבר מדבר בסוף אני אשאמ את האנשים דבר שני שאני גיליתי שאני מראיין את האנשים כמו שאני מראיין אותך אנשים יכולים להתרשם ממי אני מהידע שלי הרחב מההמצאות שלי שאני מראיין ואתה יודע א אני פוגש עורכי דין אתה יודע אחד הפרקים האחרונים שלי אולי אתה מכיר אותו זה היה עורך דין שמתעסק בליטיגציה אמירם טפיירו ואתה מכיר אותו אני יודע שאתה מכיר אותו אז א בשאלות שאני שואל אנשים גם מתרשמים שאני גם בקיא יותר לרוחב אבל זהזה זה בונה לנו את האמון
(24:59) אז זה חלק מהעניין שלנו וזה חלק מהעשייה וזה גם לא לשעמם זאת אומרת זה לא ש א אנשים כל הזמן ישמעו אותנו ויגידו די כמה אנחנו יכולים כבר לשמוע את צח קוטס יאללה בוא נעבור לפודקאסט אחר לגמרי וזה גם פוטנציאל עסקי ברגע שאתה מקים לעצמך פודקאסט בוא נדבר על זה אתה מארח אנשים הם יזמינו אותך קרוב לודאי לפודקאסט שלהם א אתה אתה חולק ידע אתה בונה גם נטוורקינג אתה אם עזרת גם אתה גם עוזר לקהל שלך יש לך פה ון ון ון ן מכל זה מוצר שהוא ון ון ון לכולם פשוט גם אתה מרוויח מזה מאזינים לומדים עליך גם הוא אולי יצלח להביא לקוחות או אנשים יתרשמו ממנו בעתיד יהיה
(25:39) לו פודקאסט ה הוא הוא יזמין אותך הוא ינסה לעזור לך אתה בונה לעצמך רישות שיווקי לשנים קדימה וככל שאתה ממשיך ומתמיד אתה מכיר עוד אנשים אתה מייצר עוד שיתופי פעולה אתה לפעמים שובר את הקרח כי אם היית מזמין את אותו בן אדם למשל לפגישה תקשיב בוא נעבוד ביחד בוא נעשה דברים ביחד אם היית מתחיל מפגישה כזאת ולא פודקאסט היה מצליח לך הרבה פחות אז הטיפ אחד הטיפים הכי טובים שאני יכול להגיד לאנשים ללמה לעשות את זה ככה תייצרו לעצמכם נטוורקינג ועסקאות אני בכל פודקאסט שעשיתי יצאו ממנו איזה ש כאילו גם שעשיתי לאנשים תראה איזה יופי באתי אנשים משלמים לי כסף
(26:16) על זה שאני אפיק להם את הפרקים אני מכיר ככה אנשים כי הם אמרו לי אתה מכיר את זה א כן אני יכול להביא לך את ה מרון ההוא והוא בסוף עבדתי יש כאלה כמו שאמרתי 80% לא לא עבדו איתי או לא עובדים איתי הכל מצויין עזרנו להם חלקנו להם שפע ו 20 15% עובדים איתי הנה הפודקאסט של ימית הפריט לקחתי אותה בפודקאסט של יריב פז שהוא מלווה משקיעים טב אני חייב לספר לך כאן קוריוז אני הפנה אליי יום אחד אני גם לא אגיד את השם הפנה אלי בורך פודקאסטים וזה הפנה אליי אור דין לא אתה הפנה אליי אור דין מאוד בכיר מאחד מהמשרדים הגדולים בארץ והוא התראיין אצלי
(26:54) אנשים יכולים לראות את הפודקאסטים ולהבין שהגעתי אליו הגעתי אליו ועם הציוד להרכיב וזה הוא יצא הוא יצא אליי אומר לי אני רוצה לדעת אתה לפני שאני גם הולך לעשות לך את הקפה והכל אתה עכשיו מסביר לי למה אתה בא אתה לא מרוויח כסף אתה לא זה ואתה באת אליי ונסעת יצאת לתל אביב ואני ירושלמי כמו עכשיו שהגעת מה האינטרס שלך אמרתי לו תגיד לי אדוני אם אני הייתי אומר לך שאני רוצה להיפגש איתך בשביל כרות והכל היית פוגש אותי אומר כנראה שלא אין לי זמן לדברים האלה אמרתי לו אתה מבין שאתה בדרך לעשות לי קפה הוא אמר הבנתי הכל הבנתי הכל תודה
(27:33) רבה הלך עשה קפה היה לנו פרק יצאנו מחובקים היה פרק מדהים באמת אחד הפרקים הטובים כמה ימים אחרי זה אני נקלענו במשפחה לאיזה סיטואציה שקשורה בעניינים שהוא מטפל הרמתי לו טלפון אמרתי לו שכמובן הוא ענה לי בקו הישיר שלו כן הפנה אליי עורך דין הפנה אליי עורך דין מאותו אזור שניתה לנו את הבעיה אמר ווא קיצר לי דרך המצחיק הוא צלצלתי לעורך דין ההוא ואמרתי לו תשמע הוא הפנה אותי אליך הוא אומר הוא היה צריך להפנות אותי אליך אני שומע את הפודקאסטים שלך אבל אני לא הייתי מגיע אליו באופן טיבעי ומאז גם כמובן הוא עשה כסף מה מלקוחות שלי ואני בעצמי הולך לפנות
(28:17) אליו עוד פעם אני אומר אתה מדבר פה ו את מה שבונה הפודקאסט אנשים לא מבינים שזה כלי נטוורקינג זה כלי עבודה זה כלי חשיף זה כלי מדהים אבל אני רוצה רגע לקחת אותך לצדדים ואמרנו קודם יש גם את ה את הטיקטוקים ויש גם את ה אינסטגרם ויש גם את הריסים ויש גם את הפייסבוק הרגיל אתה יודע מה ולאנשי עסקים יש גם את ה לינקדין איך אני איך אני מעבר למה שאמרת שאני חותך את הסרטונים שטפני ירצה שאתה תגיד מה מה צריך להעביר בחיתוכים האלה על מה צריך להתמקד איך אני גם לוקח משם ובונה משם איזה סדרה איזה קו אחיד שאני לא אבלבל את המוח ואעשה סתם משחקים כדי לבנות לעצמי
(29:07) קהל ולא להיבהל שיש לי רק 3000 או 2000 עוקבים א את שואל שאלה מעולה תראה מה שאתה צריך לעשות זה לתכנן את התוכנית תוכן שלך מראש לטווחים מאוד מאוד ארוכים ולדעת איזה ערך אתה יכול להעביר או מה אפילו בפגישות העסקיות שאתה הולך ביום יום ממה אנשים מתרשמים מה מה מעניין את האנשים זה זה הבסיס איזשהיא תחושה ביקורת עצמית ומודעות אבל איך אני יודע מה מעניין את האנשים אתה יודע לפעמים אנחנו חושבים שזה מ תרא יש הרבה דברים שאתה צריך ללמוד תוך כדי או שאתה צריך או שתקשיב לאחרים תתחיל ללמוד מאחרים זה כלל מאוד מאוד חשוב תראה מה עובד תראה מה נמצא בראש המצעדים של
(29:50) הפודקאסטים איזה פרקים אנשים אהבו אתה תוכל לדעת כי אנשים לפעמים מדברים על זה אתה תוכל להרגיש תבין מה מה היה מעניין אנשים לשמוע אתה יכול גם לעשות איזשהם סכרים מסויימים של אפילו דיברת על לינקדין אז בלינקדין אתה יכול א אני רוצה לייצר פרק על אחד מהנושים הבאים מה הכי מעניין אותכם אתה יכול לייצר איזשהו סקר בחינם למאות אני יכול לעשות את זה גם בקהילה אתה יודע שיש לי גם כהילה מעולה אם יש לך בכלל קהילה אז בכלל ככה אתה יכול לכוון את עצמך לפחות בהתחלה ויש גם נושאים נגיד שאנשים גם תראה גם מה לא חוזר על עצמו כל הזמן אנשים הרבה פעמים חוזרים על הרבה מאוד
(30:24) נושאים שהם נטחנו הדק יש גם עדיין הרבה מאוד מה לחדש אנחנו א בפודקאסט אפילו למשל ציפור פיננסית עשינו א כל מיני פרקים שהרכבנו אותם אחרת שחיברנו כל מיני חיברנו נושאים אבל בסוף הם התחברו לנושא אחד והם יצרו פה ערך מאוד מאוד מעניין ומאוד שאנשים מאוד מאוד אהבו לשמוע אני ראיתי את זה לפי הנתונים ולפי העוקבים ולפי השימור שלה כאילו אני אני אני מנתח את הפרקים אני מאוד מאוד ביקורתי וראינו את כל המדדים האלה אז אז גם כל הזמן לקחת הנתונים של הספוטיפיי שהיום הכל אגב בחינם אתה יכול להעלות את הכל זאת אומרת להקליט והכל זה עולה כסף כנראה או לקנות ציוד כמו שאתה
(31:05) קונה או כמו שאח חשו נמצאים באולפן א זה עולה כסף אבל אתה יכול לקבל הום מספוטיפיי כיוצר תוכן ומהיום הראשון נתונים מדהימים שלא היו מעולם ואני דיברתי על זה בוובינר ואני הסברתי מישהו יוכל לחפש או מי שירצה נוכל א להשאיר את הפרטים שלי ואז הוא יכול לצור קשר הוא יוכל לשלוח לו את זה ו והסברתי ממש איך מנתחים את הנתונים ה הפרטים שלך דרך אגב מעבר לזה ששום לוי זה אושיה וזה מופיע בכל מקום כמובן באתר שלי שאני מעלה את הפרק יש כפתור להגיע אליך ויהיה קל מאוד איזה כיף א גם הרווחתי כבר הנה אמרת הרווחתי גם לינק לאתר שלי מאתר של מישהו
(31:48) שצבע הרבה מאוד קילומטרז אז הנה עו עוד משהו טוב ש אתה ידע שיש לי אתר עשיר בתוכן אחד העשירים בתוכן שקימים אתה אחד הכי מאמינים בתוכן ובידע ובערך אבל עוד אני רוצה אני רוצה לקחת אותך למה שאותי משגע וא אני משתף אותך אתה יודע מה אנחנו אפילו משתף אותך בדילמה תוך כדי אתה רואה יועצי משכנתאות אתה רואה יועצי נדלן אתה רואה אנשים אלה ש אני כל היום מקשיב אני יושב באוטו מקשיב לפודקאסטים מקשיב ל מקשיב ל לטיק טוקים מקשיב לכל הדברים ואחד הדברים שמשגעים אותי זה שאנשים מדברים על דברים שלא קשור ו מקווה נגיד מתוו שמדבר מה על התפתחות
(32:32) אישית נגיד לא יודע מספר סיפורים על על הדוד שלו שנסע לא יודע אני לא יוד אפילו קשה לי לחזור על הדברים האלה שהם לא בנושא שלו של העשייה שלו תשמע אם אנחנו צריכים כל הזמם לחשוב ערך רק בגלל ש ושאלתי כמה כאלה אמרו לא אמרו לנו ואתה חוזר גם על המנטרה הזאת יש הרבה צריך להיות מעניין אבל זה מעניין אבל למה זה בונה אותי כיועץ משכנתאות או כמלווה משקיעים או כמרצה לנדלן לגמרי קשה לאנשים להבין באמת מה מן ן ומה נותן ערך וא כמו שאתה אומר לא ואיך זה מוביל גם אליך כן מה שאתה אומר הרבה אנשים הם לא מוקדים לפעמים מדברים קצת קשקושים כאילו זה יוצא להם אבל יש להם
(33:07) עשרות אלפי עוקבים זה משגע אותי תשמע יש כא ועשרות אלפי הזנות עשרות אלפי הזנות אני די בספק אני רואה נתונים של הרבה של הרבה אנשים אני מדבר בטיק טוקים ובאלה האזנות בפודקאסט לא לא אני מדבר כרגע על הטיקטוקים וכאלה תשמע טיקטוקים מספיק איזה אתה שואלת פה שאלה טובה מספיק איזה הוק כזה מאוד מאוד מעניין וטיק טוק מטיסה לך את הסרטון ברגע שיש הרבה אמנט פתאום עלית למשל באחד הפודקאסטים שאני עשיתי לאחרונה בחרנו איזשהו הוק שמדבר על מחיר למשתכן ושחייה בפיס הרי הזה פשוט התפוצץ בצורה שאתה לא יכול לטאר המרואיין היה בשוק כמה זה הפך להיות ויראלי וכמה אנשים מדברים על זה
(33:49) וכמה תגובות ברגע שההוא היום הוא סופר חשוב שאתה לוקח את הקטעים ואיזה קטעים באמת לקחת תסביר לאנשים מה זה הוק הוק זה השלוש שניות הראשונות שהם הם הם צריכות לגעת באיזה כאב או או באיזשהו סיפור במשהו שמאוד מאוד נוגע ורלוונטי עכשיו לתקופה או אוו בכלל נותן לו את המענה ואז האלגוריתם של טיקטוק אינסטגרם פילו פייסבוק יתחילו ברגע שיהיה אגמ ואיז שהי תנועה הוא מסווג אותו בשעה שעתיים הראשונות ובשלוש שניות האלה יכולה להטיס לך אותו קדימה גם לפעמים יכול להות ש בהמשך אמרת שטויות והוא כבר לא מעניין ואנשים נטשו היא רוצה להתחיל להטיס את כל מה שמעניין למה הם כולם
(34:29) נבוקים היום כל הפלטפורמות לשמור אותך אצלם גם האפליקציות הפודקאסטים הם ירצו לקדם מישהו פרקים ופודקאסטים שהזינו כמה שיותר לפרק הם רוצים להשאיר אותך כמה שיותר באפליקציה הם רוצים להרוויח עליך אז ככל שאתה מזהה ויודע מה הקהל שלך אוהב ורוצה לשמוע ומפלט את זה נכון ככה אתה תצבור יותר תאוצה ותהייה כמו שאתה אומר יותר משפיע אני יותר מצליח תראה יש גם כאלה שקונים עוקבים ועושים כל מיני תרגילים לא זה אני לא הם לא מעניינים אותי י כאלה שעושים כל מיני תראה זה לגיטימי אבל למשל להעלות איזשהו פוסט או להעלות איזשהו משהו שאתה יודע שהולך להיות ויראלי הנה יש לנו
(35:05) איזשהיא לקוחה שעשתה את זה על היא היייתה באיזשהו כנס וכאילו גימו אותה כאילו לא הסתדר לאנשים שהיא שהיא צעירה שמובילה איזשהיא חברה א חברה בתחום מסויים אמרו את תגידי הפרזנטורית שלהם אז כאילו ועוד לפני זה יציגו אותה את מ של x yz ושלוש שניות אחרי זה בערך תגידי את הפרזנטורית היא כאילו היייתה בשוק לא אני המנקד ורצה והתחילה לרוץ עם ההרצאה שלה וזה הפך להיות ויראלי בטירוף אז היא כן היא שלחה גם לחברים ומכרים שיגיבו די להגביר עוד יותר את הוויראליות אין בעיה לגיטימי לגמרי כאילו אז רגע זה אומר לפעמים אולי כדאי לעשות את זה טריקי לפתוח ביזה משהו שיגרום לויראלי גם
(35:54) כל וד הוא אמין אותנטי ושור כן ו ושקוף כן לא לא לא להפוך ל למישהו ש עושה את זה בצורה שהיא כאילו לא הוגנת למאזינים ול כי גם הם צורכים את התוכן שלך באיזשהי דקה או שתיים כן אז היא עזרה לזה להיות וירל לא רק בהוק היא גם שלחה והפיצה וביקשה מחברים שיגיבו לגיטימי מאוד כאילו לתת לזה עוד יותר את התאוצה לפעמים זה מביא אותך במקום ציון שמונה ב באפליקציות באינסטגרם טיקטוק לציון אולי סבי אותך לציון 10 וב-10 ואגב זה גם נכון בהפצה פודקאסטים וב-10 אתה הרבה הרבה יותר אתה פי שלו פי הרבה יותר מואזן מדרגה שמונה של אפליקציות אותו דבר גם בפודקאסט אז בוא
(36:36) כבר אנחנו לקראת הסוף בוא בוא ניקח את האנשים עכשיו הקלטתי פרק הנה אנחנו מקליטים פה פרק עשיתי אותו מעניין הבאתי את שום לוי איזה כיף הבאתי מישהו מעניין אני מקווה שגם אני מעניין ו גמרתי להקליט אותו מה אני עושה מכאן איך אני לוקח את הפרק כדי שאני אפיץ אותו טוב והוא יהיה וירלי טוב אז קודם כל כמו שאתה אומר ההפצה והשיווק היום החשיבות שלה עלתה פלאים כי כמו שאמרנו בהתחלה כשאנחנו התחלנו בשלבים הראשונים היה הרבה יותר קל כאילו גם אם לא היייתה לך הפצה ושיווק היית מקבל כמה מאות הזונות בלי הרבה להתאמץ אז היום כל הנושא הזה של השיווק אז פעם ראשונה אנחנו יוכלים
(37:20) לש לשווק באמצעות קהילות למשל א קהילות גם של אחרים כאילו אולי אולי זה בקהילה של אותו בן אדם שהתארח או כן אם אם זה בקהילה של אותו ש ואם יש לא פודקאסט אז הוא אצלך ואתה אצלו בדיוק אז כן אנחנו לפעמים צריכים להשתמש ברשתות חברתיות כדי להגביר לעצמנו את החשיפה שהקלטנו פרק מאוד מעניין מי ירצה לשמוע בסדר אז גם אם אנשים כותבים אני והפוסט הזה לפעמים מעצבן את האנשים רגע אבל אתה אתה מדבר אני אני מפיץ את מה אני מעלה את זה קודם כל לכל הספוטיפיי פ כי אחרת אין מה להפיץ אתה מעלה גם ליוטיוב כן תמיד יוטיוב כי היוטיוב היום זאת אומרת מה זה היוטיוב התגלה כאחד
(37:59) המנועים הכי חזקים שיש היום לפודקאסטים זה נותן דחיפה אדירה כאלה שהם היו בלי יוטיוב והתחילו עם יוטיוב קיבלו עוד מאות עוקבים או אפילו אלפי עוקבים צריך להגיד שגם ביוטיוב הם זיהו את זה ויש להם הגדרה של פודקאסט תה כן מסמן את זה טכנית הוא מודיע שזה פודקאסט כן אתה יכול לסמן טכנית ופיס ואז אתה חוסף את עצמך עוד יותר דך בדרך הזאתי לגמרי צריך אבל מה המשמעות היום אתה יודע ב בספוטיפיי אתה יכול להעלות את זה גם כסרטון אז יש אנשים שאולי יתבלבלו ויחשבו שזה מייתר את היוטיוב לא אני חושב שלא כי היוטיוב הוא פונה לאוכלוסייה מאוד מאוד גדולה וקהל מאוד גדול שהוא לא מאזין
(38:40) בדרך כלל באפליקציות הפודקאסטים הוא לפעמים יכול לראות תוכנית לחפש תוכנית בשביל הילדים שלו או שהוא לא בן אדם שעכשיו יושב בפקקים ומאזין לפודקאסטים אז אתה מרוויח כהלים חדשים ועוד דבר מאוד מעניין גם קהל חרדי או או דתי הוא הרבה מאוד ביוטיוב אולי זה יפתיע אנשים כי אפשר לסנן שם תוכן שהוא לילדים או תוכן כזה ואחר הסינון ביוטיוב הוא הרבה יותר מחמיר לא ש בפודקאסטים אתה יודע שאני מאוד מחובר לציבור החרדי אני עובד המון עם ציבור אני מלמד אני עכשיו מלמד ביזמקס בירושלים שלשום אני עשיתי הרצאה באכן בניברק היו שם איזה 200 איש אני מאוד
(39:16) מחובר לציבור החרדי ואני יכול להגיד לך גם מהביקור האחרון של שלשום וגם בכלל א אני לא האמנתי כמה אנשים שומעים את הפודקאסט וכמה אני חשוף אצלם וזה מטורף ל שאמרתי הרי רובם עם טלפונים כשרים אבל הם מאזינים עם ה עם הכל ה יש להם כל מיני מחשבים וכל מיני אייפדים והכל הייתי גם באיזה כנס חרדי ועמדתי בכניסה וכולם יצאו שהם יצאו וכל אחד לחץ ליד והבנתי אז כמה חשיפה אצלם אבל ר הבנת את הערך בתור איש עסקים ואם הם היו רוצים לא אני מבין את הערך הזה בלל ש היום רוב העבודה שלי כמלווה יעים זה פודקסטים ופלא אוזן אבל אני רצה שא באמת אני רצה לסים את זה אני שואל אני למשל אני
(40:06) עכשיו שאני מעלה את הפודקאסט אני מעלה אותו גם לפייסבוק באופן ישיר את הסרטון כן עכשיו אני שמעתי מהאנשים אומרים רגע מה אתה גונב לך האזנות כאילו מה מהאפליקציות הקבועות מהיוטיוב מהכל זה לא נספר שמה ארי אתה מעלה את זה ישיר כן כן כן ואני אותי לימדו ש אפילו אולי אתה אמרת לי את זה שפייסבוק לא אוהב לינקים פייסבוק אוהב שהכל קורה אצלו האם אני עושה נכון אתה שואל שאלה טובה תראה אני אני חושב ש תראה יכולה להיות קניבליזציה מסויימת שאולי אתה תגרע מאפליקציות וכן כן הייתי רוצה לטיל את האנשים לתוך האפליקציות אבל לפעמים אני רוצה אני לפעמים כן מ סרטונים
(40:53) מלאים של של פרקים כי אני אישית רוצה להראות לאנשים מה אני ו ואני רוצה לחסוף את הפודקאסט לעוד אנשים אז אולי אם חלילה אני אפסיד אותם בטווח הקצר הם יראו כמה פעמים ויגידו רגע זה נורא מעניין אני חייב לשמוע את הכל ואני ארוויח אותם כן לטווח ארוך לשיווק האישי שלי אני אני רוצה להראות לאנשים בעצם מה אני עושה אז אני מעלה ואני גם עוזר ככה לאנשים שאולי לעולם לא יחפשו את זה באפליקציות הפודקאסטים אני אפילו רוצה להפתיע את האנשים משהו שהרבה אנשים לא מכירים ולא יודעים כי אני כל הזמן איש של נתונים אני כל הזמן רוצה לנתח נתונים אני למדתי כלכלה זה אפילו לא
(41:27) סיפרתי בהתחלה למדתי כלכלה וניהול רציתי להיות כלכלן רציתי להיות אנליסט מגיע בכלל מעולם של נתונים ואני כל הזמן חוקה רוצה ללמוד רוצה לבדוק איך אני אלמד מדברים שאני עושה כל הזמן אני רוצה לחקור ולבדוק וכש שעליתי אפילו פרקים בוידאו מלאים לתוך פייסבוק שזה שעה אפילו וזה לקח לי המון זמן להטעין את זה ואנשים שאלו מה איך אתה עושה את זה ראיתי שלפעמים נשארו איזה 10 אח ממש עד הסוף כאילו אנשים אמרו רגע אני כבר בפיייסבוק בוא אני אזין לכל הפרק אבל אז הם יזכרו את הפ פרק הזה הם יזכירו את הפודקאסט וכשהם יגיעו לאפליקציות הפודקאסטים הם ידעו שזה
(42:01) פודקאסט טוב אבל יכול להיות שלעולם לא הייתי מגיע אליהם אם לא הייתי מציג לה את זה בעוד בעוד פלטפורמה יכול להיות שהפסדתי מאיזה כמה מאזינים שיזיינו בפייסבוק אבל לא יזינו באפליקציות בסדר אממה אבל אני רוצה להיות מרושט בכמה וכמה פלטפורמות כדי שגם אף פעם לא יהיה איזשהו שינוי טכנולוגי שיסגור אותי באחת הפלטפורמות שמענו על כל מיני כוכבים שסגרו להם פתאום את האינסטגרם ואחר כך החזירו להם א אולי יחמירו את את הנתונים באחת ה פלטפורמות אני רוצה להיות תמיד תמיד מרושע תמיד בכל המקומות זה כמו גם ציפור פיננסי שיש להם את הקהילה אחת
(42:33) החזקות בפיייסבוק רוצים גם שיהיה פודקאסט שתמיד יהיה נוכחות בכמה וכמה מקומות שיהיה כמה שיותר אחיזה אנחנו רוצים רישות דיגיטלי זה מחזיר אותנו למערך שיוק שמבוסס על זה רוצים כמה שיותר אישות שיראו אותנו בכמה שיותר פלטפורמות כמה שיותר תגובות שאנשים ידעו מה אנחנו עושים איזה ערך אנחנו נותנים תקשיב אני חושב שאנחנו נתחיל לסכם ב אנחנו יכולים לדבר פה עוד שלוש שעות אולי ננסה עוד פעם באהבה קודם כל בזכות זה אני נפגש איתך וזה כיף אני חושב שאני אם אני לוקח את כל מה שאמרת כאן קודם כל אני מבין שעטוף את עצמך באיש מקצוע ובעלי מקצוע שייקחו אותך
(43:13) ויכוונו אותך ויש להם את הניסיון זה יכול לדייק אותך מאוד אני לא אני אני לא ידעתי את זה בהתחלה ואני הלכתי לפי האינטואיציה א וברוך השם בניתי כן ועשיתי והתפתחתי והכל מצויין אבל יכול להיות שיכולתי ללעשות את זה אחרת אז קודם כל קח את עצמך עם מישהו שיודע ויודע איפה לשים אותך ב שלפעמים הדקויות האלה ואתה יודע מה אנחנו נגיד כאן לאנשים שמענו לפני הפודקאסט שמענו את מיקי שאומר לנו שהוא אוהב לשים את הקטעים הקצרים האלה שהם בפיייסבוק לתת את הטעימות ולשלוח את האנשים לשם ואמר הוא אמר לנו שזה מה שפייסבוק עובר ואתה יודע והוא גם בעל מקצוע כן אה זה המקצוע שלו
(43:59) הוא איש מדיה מורה למדיה אז אני אומר אנחנו צריכים לקחת את האנשים כמוך שנכון לכאורה משלמים כסף אבל חוסכים המון חוסכים עם זה את כל ההתפתחות שאנחנו לא יורים סתם באוויר אלא אנחנו מדייקים למטרה והדבר השני שאתה אמרת את זה ועלה מתוך השיחה שלנו תבנו תוכנית תבנו תוכנית אחידה מההתחלה לא כמו שאני עשיתי ש אף אחד לא כיון אותי ני התחלתי אמרתי אני אתחיל וזה יבנה ומה שאני חשבתי שאני הולך בהתחלה אין קשר למה שאני היום אין שום קשר רק קשר לנדלן בשיל זה גם קראתי לעצמי נדלן בשידור יכול להיות שגם הייתי קורא לעצמי בשם אחר בל שבסוף אני מדבר אפילו עד
(44:45) פודקאסטים או דברים שבונים לך את החיים או התפתחות אישית ודברים ושוקרון הייו אצלי עסוקה 000 דברים אבל בסדר אני אומר אם אתה עושה את התוכנית ושב לפני זה ותבנה את זה ותיקח את הבן אדם ותיקח את הציוד הנכון ג שהיה לך גם נראות נכונה ושמיעה נכונה זה אחנו משקיעים פה עכשיו גם באולפן כן אז בוא אני אמרתי את דברי בוא ככה תסכם ככה בכמה מילים את דברך ונלך לאנך לאכול מעולה אני אוסיף שני דברים אחד צריך לחשוב גם אם אנחנו מדברים ספציפית פודקאסט צריכים לחשוב על הבן אדם שיזין לכל באיזשהו בינג' זאת אומרת איך אני איך אני מקל עלי את
(45:27) הבינג' למה כי אני רוצה בינג' הכוונה זה מכירים את זה מהסדרות שאנחנו רואים א אומרים בינג' בנטפליקס זה לצפות בצורה סדרתית או להזין בצורה סדרתית לכל הפרקים ברצף איין אני עף על התוכן הזה אני חייב ללמוד ממנו וברגע שבן אדם מעצמו מהרצון שלו הולך ומאזין ברצף להכל ואנחנו רואים את זה באפליקציות רואים את זה בנתונים שהדברים האלה קוראים שאנשים פתאום הופכים להיות מאזינים סדרתיים ומחליטים לעשות הנה הה אחד הפודקאסטים שאני מפיק היה מישהו שאמר תקשיב ישבנו ב בשבוע הזה שמענו את כל הפרקים אתה לא מבין כאילו הם היו באמוק הם היו כאילו נלוים איזה דבר הם כילו זה
(46:08) אנשים שהופכים להיות מעריצים שלך אני רוצה את הבינ ג'ים האלה אז אם אני אתכנן להם איזשהו דרך איזשהי לפחות בפרקים הראשונים או באיזשהי סדרה של פרקים באיזשהו קורס אז אני אגבי את הזנות שלי אני אתכנן את זה יותר נכון אני אנעל את זה יותר נכון וזה באמת ערך שאני רוצה לתת פה למאזינים ותתפלא גם העולם של המה שעוד דבר רצית להגיד בעולם של הריסים ורשתות חברתיות זה לא מתאים לכולם יש סוג של בעלי עסקים שהם רוצים להיות מאוד מאוד יוקרתיים מאוד מאוד נחשבים ואומרים אני לא רוצה לראות את עצמי בטיקטוק אני לא רוצה שזה רילס שלי יסתובב בין כל מיני אנשים כי הם למשל פונים לאנשי
(46:45) עסקים וחברות מאוד מאוד גדולות או נחשבות במשק הם רוצים לעשות עסקאות מאוד מאוד גדולות והם לא מאמינים שהם חושבים שזה מוזיל אותם ואני מאוד אני עובד גם עם לקוחות כאלה אני מאוד מעריך אותם ומאוד מעריך את הדעה שלהם ו הם פותחים לפעמים איזשהו איזשהו צואר אחר לעולם אז יש כאלה שרוצים למתק את עצמם מאוד גבוה מעולה אז הם הולכים לעיתונות אז הם הולכים לעיתונות מסורתית הם ישמחו הרבה יותר להיות בכלכליסט גלובס או דמרקר ולפעמים זה גם כמה שפחות כ זאת אומרת זה לא אז אתה בדיוק מדייק את מה שאמרתי צריכים לקחת את בעל המקצוע המנוסה כמוך שיודע לא רק לגרום לך להגיד בוא בוא
(47:25) תעשה אצלי פודקאסט תשלם לי את הסכום לפרק ואני ארוויח ארוויח עליך כסף אלא בוא אני אבנה לך את הדרך ואם זה לא פודקאסט אז זה לא יהיה פודקאסט ואם זה לא טיקטוק אז זה לא יהיה טיקטוק אני אבנה לך את המדיות הנכונות לך איפה שאתה המסר שלך יהיה הכי מדויק אז צריכים לתכנן ולהבין ולהבין את המשמעות של כל דבר ואיך לעשות את זה נכון ואיך לתמוך עעם אחד את השני ולא אחד נגד השני אתה לא יכול במקום אחד להיות רציני במקום שני לעשות ריקודים וכל בדיוק אסטרטגיה אתה מדבר על אסטרטגיה נגמר זה זה המילה בלי אסטרטגיה מאוד קשה נו להצליח לא משנה באיזה טקטיקה נשתמש זה לקוח מעולם
(48:07) הצבאי לא לא לא משנה איזה טקטי איזה תותחים כבדים נפעיל אם לא קודם כל הפלנו את ההגנה של האויב והורדנו את ה משגרי טילים אז התקיפה באיראן לא תצליח אם אם לא הבטנו והם יורידו לנו את המטוסים לא תהיה תקיפה זה לא משנה שהמטוסים חמושים בפצצות הכי גדולות זה אנשים צריכים להבין אסטרטגייה ולחשוב אסטרטגיה וזו הטעות של הרבה אנשים שאין להם איזשהיא אסטרטגיה אז א אני אמרת הכל כן אני תודה רבה אני מבחינתי עובד גם עם עסקים מאוד מאוד נחשבים שהם רוצים לקוחות אולי עשירים או או עסקים מאוד גדולים וגם אתה חייט שיודע להתאים לאנשים את החליפות
(48:48) שלו והמסר שאני רוצה להעביר פה לאנשים זה לא לא באנו לשווק אותך באנו לדבר על דברים אז אבל תוך כדי זה עולה המסר שאני רוצה להעביר לאנשים תיכנסו למדיות האלה תיכנסו אליהם בחוכמה תבנו לכם כמו שאמרת ואני מאוד שמח שהוספת גם את הקטע של אלה שלא כרגע אלא תבנו משהו לעתיד בחוכמה כדי שזה יבנה לכם משהו כללי שתוכלו להשתמש בזה אם אתם שכירים היום או משהו קיצור תהיו חכמים ותעשו דברים שוהם תודה רבה אתה לא יודע איזה כיף לי אני אתה יודע אני כל הפרק הזה אני אני כולי כזה בפנים ואני תשמע אני בלי סוף במדיה בומים ובכל ואחד התענוגות תודה רבה שהיית אית
(49:39) איזה כיף היה לי ממש לעונג והלוואי שמזיינים יקשיבו ויהיה להם כמה שיותר שיפנימו את מה שאתה מציע יקשיבו לניסיון גם שלי הניסיון שלך מדים תודה תודה רבה ותודה למיקי שארח אותנו תודה רבה למיקי מיבנה פה אם אתם מחפשים אולפן טוב אני ממש ממליץ הכתובת שלו המסו ח המסב ח פיקסט ביבנה אם אתם רוצים הקלטנו אצלו הנה פרגנו הלוואי וגם הוא ירויח מזה יאללה יאללה תודה רבה תודה

עשוי גם לעניין אתכם..